כאשר סרחיו בוסקטס זכה עם נבחרת ספרד במונדיאל בדרום אפריקה 2010 גאבי היה עדיין בגן הילדים. כיום הם משתפים פעולה בברצלונה והערב (21:45) הם עשויים לשחק יחדיו במדי ה"רוחה", שתתמודד מול איטליה במילאנו בחצי גמר ליגת האומות.
אחד הדברים החיוביים הבודדים בבארסה המדרדרת של העונה הנוכחית הוא ההזדמנות שמקבלים הצעירים. אחרי מכירת הכוכבים בשנים האחרונות והירידה ביכולת של הקבוצה יודעים היטב במועדון שהאופציה לצאת לדרך חדשה קשורה בגידול דור העתיד.
7 צפייה בגלריה
גאבי
גאבי
גאבי בהפסד של ברצלונה לאתלטיקו מדריד
(צילום: EPA)
אחד השחקנים שהחלו לקבל דקות משמעותיות הוא גאבי בן ה-17, שבגילו הצעיר כבר הופך לשחקן הרכב במועדון וגם זומן לנבחרת ספרד. לואיס אנריקה עשוי להשתמש בכישרון הצעיר בניסיון לנצח את אלופת אירופה.
גאבי מרטין פאהס גבירה נולס בלוס פלסיוס שבחבל אנדלוסיה בדרום ספרד ואת צעדיו הראשונים על מגרש הכדורגל עשה בקבוצות הילדים של בטיס. הסקאוטים של המועדונים הגדולים החלו לעקוב אחריו כשכבש בצרורות באותן שנים ובגיל 11 הוא עבר לברצלונה.
בשנה שעברה קודם מקבוצת הנערים לקבוצת הנוער ואחרי שהצטיין גם בשורותיה החליט רונלד קומאן לצרפו לקבוצה הבוגרת. כך הוא קפץ מהנערים לבוגרים בתוך 15 חודשים בלבד.
7 צפייה בגלריה
גאבי באימון נבחרת ספרד
גאבי באימון נבחרת ספרד
מהנערים למדים הלאומיים תוך קצת יותר משנה. גאבי באימון נבחרת ספרד
(צילום: EPA)

ההשוואות לצ'אבי והביקורות על אנריקה

גאבי הצדיק את האשראי שקיבל במשחקי ההכנה מול חימנסטיק דה טראגונה וג'ירונה, עד כדי כך שהחל לקבל עדיפות על פני ריקי פוץ', כישרון צעיר נוסף שעלה לפניו לבוגרים וקיווה לתקוע יתד בקבוצה הראשונה. היכולת שהציג גררה כבר השוואות לכוכב העבר של בארסה צ'אבי, והדמיון בין השמות של השניים רק הגביר זאת.
עד כה שותף גאבי בשישה מבין שמונת משחקי הליגה של ברצלונה ולואיס אנריקה לא התעלם גם הוא מיכולתו. בסוף השבוע שעבר הדהים מאמן הנבחרת כשהחליט לכלול אותו גילו הצעיר בסגל לקראת המשחק מול האיטלקים.
גאבי קיבל את הזימון ואת החולצה מספר 9 בנבחרת חודש בלבד אחרי שערך את הופעת הבכורה במדי בארסה, והפך לשחקן הרביעי הצעיר ביותר בתולדות המועדון.
7 צפייה בגלריה
צ'אבי. האם גאבי יגיע להישגים שלו?
צ'אבי. האם גאבי יגיע להישגים שלו?
צ'אבי. האם גאבי יגיע להישגים שלו?
(צילום: Gettyimages)
7 צפייה בגלריה
גאבי
גאבי
קומאן בדרך לפיטורים, אבל גאבי מרגיש שהוא בידיים טובות אצלו
(צילום: EPA)
נבחרת ספרד סובלת ממצוקת חלוצים בעקבות הפציעות של אלבארו מוראטה וג'רארד מורנו. אנריקה ספג ביקורות אחרי שכלל בסגל ארבעה שחקנים מברצלונה, כולל גאבי וסרג'י רוברטו שאינו משחק בקבוצתו, ולעומת זאת לא זימן אף שחקן מריאל מדריד.
מאמן הנבחרת לשעבר, חאבייר קלמנטה, אמר: "אני לא הייתי מזמן את גאבי בגלל הגיל וההכשרה שלו. תראו איך פדרי נפצע, זה בגלל מאמץ ועומס על השרירים. צריך לנהוג בזהירות כאשר מזמנים שחקנים צעירים".
7 צפייה בגלריה
גאבי בהופעת הבכורה בבוגרים בברצלונה
גאבי בהופעת הבכורה בבוגרים בברצלונה
גאבי בהופעת הבכורה בבוגרים בברצלונה
(צילום: AFP)
מאמן ראיו וייקאנו ולאס פלמאס לשעבר, פאקו חמס, הסכים: "אני מאוד אוהב את לואיס אנריקה ואנחנו חברים, אבל לא הייתי לוקח את גאבי לנבחרת עכשיו. יש דרכים לבחון שחקנים ולדעתי צעירים כמוהו צריכים להגיע לנבחרת רק בתום תהליך ואחרי שהם משחקים זמן רב יותר. פעם שחקנים היו צריכים להזיע ולירוק דם בשביל לזכות בחוזה, כיום הרבה יותר קל להם".
כשאנריקה נשאל על גאבי הוא טען שעקב אחריו עוד בתקופה בה שיחק בקבוצת הנוער של ברצלונה: "יכול להיות שזה מוקדם בשבילו, אבל זה יכול להיות סיכון רק אם אתה לא בטוח שהוא מוכן לזה. יכול להיות שאתם מופתעים, אבל אני מכיר אותו כבר כמה שנים ובטוח שהוא יכול להיות שחקן חשוב בנבחרת ובמועדון שלו. אם יש פצועים אז אחרים יכולים לשחק. גאבי שחקן מעניין מאוד עם הכדור, שמתאים מאוד לסגנון של בארסה, הוא עדיין צריך להשתפר ולהתחזק, אבל הוא כבר מראה דברים מעניינים בשביל להביא אותו לנבחרת ולראות אותו".
7 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
"זה לא סיכון, גאבי יכול להיות שחקן חשוב". לואיס אנריקה
(צילום: EPA)
כשהשחקן עצמו נשאל על כך אחרי ההפסד 2:1 לאתלטיקו מדריד הוא השיב: "אני מרוצה מהזימון, אבל ברגע זה כואב לי בגלל ההפסד".
האם גאבי יקבל הזדמנות ויצדיק את הזימון המפתיע כבר הערב? אם יעלה על המגרש בגיל 17 וחודשיים הוא יהפוך לשחקן הצעיר בהיסטוריה של נבחרת ספרד שערך הופעת בכורה במשחק רשמי.
בכך הוא ישבור את שיאו של אנחל סובייטה מאתלטיק בילבאו, אשר עשה זאת בגיל 17 ו-284 יום בשנת 1936, לפני שמלחמת האזרחים שפרצה במדינה קטעה את הקריירה הבינלאומית שלו. אנסו פאטי, שערך הופעת בכורה לפני שנה בתיקו 1:1 עם גרמניה, עשה זאת כשהיה מבוגר יותר, חודש לפני יום הולדתו ה-18.
7 צפייה בגלריה
גאבי
גאבי
מנקודות האור הבודדות של בארסה. גאבי
(צילום: getty images)
המנצחת הערב תתמודד נגד המנצחת בחצי הגמר השני שייערך מחר בין צרפת ובלגיה.