אחת התמונות המפורסמות בפיינל-פור המכללות לנשים בשנה שעברה היה הבכי קורע הלב של אליה בוסטון. הסנטרית של דרום קרוליינה החטיאה בשנייה האחרונה זריקה נוחה, שעלתה לקבוצתה בהפסד דרמטי 66:65 לסטנפורד ובכרטיס לגמר ה-NCAA. בוסטון לא הייתה יכולה לעצור את הדמעות.
לפנות בוקר (בין ראשון לשני) - שנה בדיוק לאחר ההפסד הכואב - הדמעות שוב חזרו לעיניה של בוסטון. הפעם דמעות של שמחה. 11 נקודות ו-16 ריבאונדים היו לשחקנית העונה בליגת המכללות האמריקאית ב-49:64 על קונטיקט בגמר - ניצחון שהחזיר ל"גיימקוקס" את התואר אחרי חמש שנים.
5 צפייה בגלריה
אליה בוסטון
אליה בוסטון
המעגל נסגר. בוסטון וגביע אליפות המכללות
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אליה בוסטון
אליה בוסטון
"היא תהיה אחת השחקניות הטובות בעולם". בוסטון מכריזה את מה שכולם בארה"ב כבר יודעים
(צילום: AFP)
"היא תהיה אחת השחקניות הטובות בעולם", פרגנה לה קנדייס פארקר, כוכבת שיקגו סקיי ואגדת כדורסל בהווה. בסיום המשחק מול קונטיקט, כשבוסטון בת ה-20 הניפה את הגביע ועמדה על הבמה, היא ביקשה את המיקרופון והודתה לפארקר, שישבה באולם: "קנדייס, אני רק רוצה להגיד 'היי', אני אוהבת אותך".

שחקנית היסטורית

בוסטון (1.96 מ') הייתה בת 15 בלבד בפעם הראשונה שמאמנת דרום קרוליינה, שחקנית ארה"ב לשעבר דון סטיילי, צפתה בה לראשונה. זה היה בטורניר נערות שבו הקבוצה של בוסטון הפסידה בכל משחק. את סטיילי לא עניינו התוצאות. היא התלהבה מהזריזות והגודל של השחקנית הצעירה, אבל בעיקר מהמנהיגות. מהנחישות של בוסטון להמשיך ולעודד את חברותיה לקבוצה.
5 צפייה בגלריה
אליה בוסטון
אליה בוסטון
בוסטון עם דון סטיילי. מאמנת דרום קרוליינה גילתה אותה בגיל 15
(צילום: AP)
"היא הייתה עייפה כמו חמור - ושחקנים עם ממדי גוף גדולים אפילו תשושים יותר מאחרים - והיא לא רצתה להפסיק לשחק כדורסל", נזכרה סטיילי. "עד היום זה מי שהיא, אחת שלא מוכנה לוותר, לא מוכנה להפסיק עד שתשיג את המטרה".
והמטרה הושגה - ובגדול. הדאבל-דאבל שלה מול יוקון היה ה-30 שלה העונה. יומיים לפני כן סיפקה 23 נקודות ו-17 ריבאונדים מול לואיוויל בחצי הגמר ובכלל, הממוצעים העונתיים שלה עומדים על 17 נקודות ו-12 ריבאונדים, בקבוצה שהיא רוויית כוכבות. היא נבחרה ל-MVP של העונה הסדירה ולשחקנית ההגנה של השנה - הראשונה שעושה זאת ב-NCAA.
5 צפייה בגלריה
אליה בוסטון
אליה בוסטון
הדמעות קורעות הלב בפיינל-פור בשנה שעברה
(צילום: AP)
"נראה שהיא תמיד מודעת למה שהיא רוצה ושהמורשת שלה תתחיל בגיל צעיר, וזה נדיר", הוסיפה סטיילי. "היא יודעת מה היא רוצה, היא לא מפחדת לשאול שאלות. שום דבר לא נעדר מעיניה".

מאחורי הגב של אבא

בוסטון נולדה באיי הבתולה ובגיל 12 עברה יחד עם אחותה אלכסיס לארה"ב - כשהרצון של ההורים - קלאונה ואל - היה שהבנות יצטרפו למשך חודשיים למחנה כדורסל. האחיות עברו לגור בבוסטון אצל הדודה, שהבינה שהסיכוי שלהן לקבל מלגה באחת המכללות הנחשבות יהיה גבוה רק אם ילמדו גם בארה"ב.
הדודה שכנעה את אמן של אליה ואלכסיס והפור נפל, למרות התנגדות האב. "אז לקחתי את זה קשה, נקרעתי מגעגועים. היום אני רק יכול לחייך", הודה השבוע האב הגאה אל. אגב, אליה עצמה, סיפרה שלא התרגשה אז מהמעבר הפתאומי: "פשוט חשבתי על זה כעל הרפתקה מרגשת".
5 צפייה בגלריה
אליה בוסטון
אליה בוסטון
מצאה חברה חדשה. בוסטון ופארקר
(צילום: AFP)
האחיות בוסטון התקדמו והשתפרו - וקיבלו מלגה. אליה, שהפכה לאחת השחקניות המדוברת במדינה, לדרום קרוליינה. האחות אלכסיס ל-NAIA. בין לבין הן עזרו לדודה, אם חד הורית, שעבדה למחייתה בקייטרינג. "הבנו שצריך משמעת", סיפרה אליה. "זה עזר לי גם בכדורסל".
זו השנה השלישית של בוסטון בדרום קרוליינה. וגרף ההתקדמות נראה היטב. 12.5 נקודות ו-9.4 ריבאונדים בעונה הראשונה, 13.7 ו-11.5 בשנייה ו-17 -12.4, כאמור, בשלישית.
הגודל והפיזיות שלה הפכו אותה לדומיננטית מאוד בצבע ולשחקנית מטרה, גם הגשר שלה בשיניים והחיוך המבויש מסגירים שהיא רק בת 20. "אני לא חושב שיש מישהי בארה"ב שיכולה לשמור עליה", החמיא לה מאמן קונטיקט, ג'ינו אוריימה, לפני משחק הגמר. "היא קולעת גם אם יש עליה שומרת אחת, שתיים, שלוש או ארבע. זה לא משנה. היא מסוגלת לחצוב בחלל אם רק תרצה. זה לא רק כישרון, אלא עבודה קשה".
עוד שנה היא תיבחר כנראה במקום הראשון בדראפט ה-WNBA, אבל עד אז בוסטון רוצה זכייה שנייה ברציפות בתואר. "אין סיבה שלא", אמרה סטיילי. "לא אשבור לה את המילה".
פורסם לראשונה: 18:00, 04.04.22