מה כותבים על בנאדם שיש לו הכל: קריירה עתירת שיאים, תהילה, כסף ועתיד שנראה מאוד בהיר? זה בדיוק העניין עם ערן זהבי. בכל פעם שבה נראה שאין לו מה להוכיח, שאין עבורו בנמצא מקור תשוקה אמיתי ויוקד, שאין לו סיבה אמיתית לרעב, הוא מוצא בכל זאת תחרות נוספת שיש לנצח בה. עכשיו, כשהוא חוגג היום יום הולדת 35, זהבי נדרש לישורת האחרונה בטיימליין המרתק של חיי הכדורגל שלו. ונדמה לי שמעולם לא הוטלו במספר 7 הצהוב כל כך הרבה ספקות וסימני שאלה רגע לפני פתיחת עונה.
על כל פינה שבה יושב אוהד מכבי ת"א ומחכה לאש הלהבה שלו, יושבים בערך ארבעה אוהדי קבוצות יריבות שממתינים מאז שנת 2013 לנפילה של זהבי. הפעם, טוענים ההייטרים, זה יכול מאוד לקרות - ויש טעם בדבריהם מעבר לווישפול ת'ינקינג. זהבי לא משחק בחודשים האחרונים, בגלל פציעה, ושאלת כשירותו עדיין מעורפלת. הוא לא עשה ממש מחנה אימונים, לא התחבר עדיין כל כך לקבוצה וייתכן שייקח לו זמן לא קצר להתאוששות.
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. יש לו מה להוכיח
(צילום: ראובן שוורץ)
בנוסף, יש כאלו שממתינים בפינה כדי לחזות במפץ הגדול בהתנגשות של שני האגואים: הכוכב ערן זהבי מצד אחד, והמאמן ולאדן איביץ' מצד שני. הסרבי הקשוח הוכיח ששמות מרשימים אותו בערך כמו סנקציות כלכליות את נשיא רוסיה פוטין. איך יגיב זהבי לחילוף מוקדם שלו? מה יעשה המאמן איביץ' אם הסופרסטאר שלו יאתגר אותו בפרצופים? כל זה יהיה תחת סריקת מצלמות של 360 מעלות. ומעל לכל זה מרחף כמובן החוזה הגדול בתולדות הכדורגל הישראלי, שטעון הוכחה בפני עצמו.
אז מזל טוב, ערן זהבי. איכשהו נדמה לי שמצאתי כמה נקודות שדורשות ממך להוכיח שאתה עדיין יודע משהו על העולם הזה.