עד כמה אירוני היה לחשוב שנבחרת מרוקו תהיה מבין הארבע האחרונות שמשייטות לעבר הזכייה בגביע העולם בקטאר 2022? הזוי מאוד, במיוחד לאור העובדה שהיא ספגה רק שער אחד מתוך חמשת משחקיה במונדיאל (וגם זה שספגה היה שער עצמי), כאשר בדו קרב הפנדלים נגד ספרד בשמינית הגמר המרוקאים שמרו על שער נקי. הכל הודות לאיש שעומד בין הקורות, יאסין בונו.
הוא נולד במונטריאול, בירת קנדה למשפחה מרוקאית ולאחר כמה שנים חזר יחד עם משפחתו למרוקו, שם התגוררו בעיר פאס. בונו התאהב בכדור עוד בילדותו, וכבר בגיל 8 החל לשחק בקבוצת הילדים של וידאד קזבלנקה. הוא עבר בכל מחלקות הנוער של וידאד, ואף ערך שמונה הופעות במדי הקבוצה הבוגרת, עד שצד את עיניהם של אנשי אתלטיקו מדריד. את תקופתו בקולצ'ונרוס, העביר בונו בעיקר בליגה השלישית בקבוצת המילואים, ובקבוצה הבוגרת רשם הופעה אחת בלבד. משם המשיך לסרגוסה וז'ירונה ואז, נכנסה סביליה לתמונה. האדומים-לבנים החליטו ללכת בכל הכוח על המרוקאי, שבתחילה הגיע בהשאלה ואז נמכר.
1 צפייה בגלריה
יאסין בונו שוער נבחרת מרוקו
יאסין בונו שוער נבחרת מרוקו
יאסין בונו
(צילום: AP)
את נבחרת מרוקו מייצג בונו מאז 2012, כאשר העדיף אותה על פני נבחרת קנדה, מולדתו. כעת בטורניר הנוכחי, נראה שנבחרת מרוקו המפתיעה ממש לא הגיעה בחסד לשלב חצי הגמר. רבות דובר על משחק ההקרבה הלוחמני של שחקניו של וואליד רגראגי אך מעל הכל, בונו הוא האיש שלקח את המושכות לא פחות מיתר שחקני השדה ובנוסף, הוא גם זה שהצטיין בניצחון המדהים של מרוקו על פורטוגל, כאשר מנע מהסלסאו למצוא את הרשת לא מעט פעמים.
בצל ההתעניינות שהולכת וגוברת מצד מנצ'סטר יונייטד כפי שאומרים הדיווחים, השוער שספג אשתקד בליגה הספרדית חמישה שערים פחות מטיבו קורטואה, וגם לא ממש הספיק ללחוץ את ידו ולהחליף חוויות עם חברו לשעבר באתלטיקו מדריד בסיום הניצחון על בלגיה מכיוון שלא שותף כי חש ברע (טוב נו, לפחות הוא שר את ההמנון), ליאסין בונו נותרה משימה קשה אך אפשרית, שעומדת בינו לבין הגמר הגדול של גביע העולם - לעצור את הדבר הבא בכדורגל העולמי, הלא הוא התופעה אשר נקראת קיליאן אמבאפה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.