אז ניו אורלינס מסיימת חצי עונה שהתחילה בהמון סימני שאלה ונגמרה בלא מעט סימני קריאה. אילו ידעו בתחילת העונה שהשלישייה המובילה שלהם תחמיץ ביחד 28 משחקים ובכל זאת הם יהיו במאזן 18:25, הם היו חותמים על זה.
אחרי 22 משחקים הם היו במאזן 11:11 ולא נראו כל כך טוב. מאז הם עומדים על מאזן של 7:14 ונראים מעולה, בעיקר בשבועות האחרונים כשכל הפצועים חזרו. השחקנים המובילים העונה:
זאיון וויליאמסון - זאיון הוא כרגע לא השחקן שהיה לפני 3 שנים שייתן 28 נקודות למשחק באחוזים פסיכיים, אך הוא בהחלט מוביל את הקבוצה בצורה טובה עם 22 נקודות למשחק ב-60 אחוז מהשדה, קוטף שישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים למשחק. הוא עושה זאת במספר דקות הנמוך ביותר מאז עונת הרוקי שלו (30 דקות למשחק), דבר שעוזר לו לפספס פחות משחקים.
1 צפייה בגלריה
ברנדון אינגרם טריי מרפי
ברנדון אינגרם טריי מרפי
ברנדון אינגרם וטריי מרפי
(צילום: Stephen Lew-USA TODAY Sports)
ברנדון אינגרם - אינגרם נותן עונה שעוברת מתחת לרדאר, זו לא עונת שיא שלו כמעט באף נתון סטטיסטי ובכל זאת הוא משמש כינור שני מעולה לפליקנס ולזאיון. אינגרם קולע 21.5 נק' למשחק ב-49 אחוז מהשדה (הנתון הכי טוב שלו באחוזים מאז 2018) ומוסר 6 אסיסטים למשחק.
בניגוד לשנים האחרונות הוא לא כופה את עצמו על המשחק, אלא נותן את האקסטרה פאס ומפרגן לשחקנים אחרים (6 אסיסטים העונה זה שיא קריירה עבורו). כשצריך לקחת אחריות הוא משתלט על המשחק.
סי ג'י מקולום - הגארד הנהדר כבר לא ילד (בן 32) וזה בדיוק מה שהפליקנס צריכים. הוא מנהל את המשחק טוב ונכנס מעולה לקבוצה בתור המבוגר האחראי, הוא תורם כמעט 20 נקודות למשחק ב-43% מהשלוש וחמישה אסיסטים. אין ספק שהוא משלים מעולה את השלישיה המובילה שנמצאת במאזן 14-9 שכל השלושה משחקים ביחד.
חוץ מהשלישייה יש עוד שתי סיבות מרכזיות להצלחה של ניו אורלינס העונה. הסיבה הראשונה היא כמובן המאמן ווילי גרין שעליו נדבר בהמשך והסיבה השנייה היא הסגל המשלים. שחקני 8-11 של ניו אורלינס הם חוזה אלברדו, דייסון דניאלס, לארי נאנס ג'וניור וג'ורדן הוקינס.
דייסון דניאלס - שחקן השנה השנייה תורם הרבה מעבר למספרים, מדובר בגארד בן 20, בגובה 2.03 מטר שעושה הגנה נהדרת. 1.3 חטיפות למשחק על 22 דקות לא מספרות את כל הסיפור. הוא משחק מאוד חכם ומראה המון בגרות במשחק שלו. ההאוסטרלי מפעיל לחץ בלתי פוסק על הכדור ועל הגארדים. בעונתו השנייה בליגה הוא נראה כשחקן עם פוטנציאל גבוה, אך חשוב מכך נראה שכבר עכשיו הוא מצליח לתרום בקבוצה מנצחת.
ג'ורדן הוקינס - אחד מהפתעות העונה שלי וגניבת דראפט רצינית, הרוקי שנבחר במקום ה-14 רושם עונת בכורה מעל ומעבר לציפיות בליגה, הוקינס תורם 11 נקודות על 22 דקות למשחק במעל 40% לשלוש. הוא עוזר מאוד להתקפה של הפליקנס גם כי הוא קולע מצוין אבל בעיקר בגלל תנועה בלתי פוסקת ללא כדור וחיתוכים לסל, מאוד קשה לשמור עליו כי הוא פשוט כל הזמן בתנועה.
לפליקנס יש את אחד הסגלים העמוקים בליגה ושחקנים שבקבוצות אחרות היו הרבה יותר משחקן 9 ו10 ברוטציה. שחקנים שקבוצות אחרות היו פותחות איתם בחמישיה או מעלות בתור שחקן שישי מהספסל, זה נותן יתרון אדיר לפליקנס בעיקר בגלל בעיות הבריאות של השלישיה המובילה. כשהם נעדרים ממשחקים יש מספיק כישרון ושחקנים אחרים שיתעלו כדי להמשיך ולנצח משחקים.
כל זה מבלי שהרחבנו על הרב ג'ונס (אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה), יואנס ולנצ'יונאס סנטר עם ניסיון פלייאוף עשיר, טריי מרפי ונאז'י מרשל שחקנים שיכולים להתפוצץ ולתת 25 נקודות בכל משחק נתון.
המאמן - הגענו לדעתי לחלק הכי מרכזי בהצלחת הפליקנס העונה וזה ווילי גרין. ווילי גרין לקח את כל הכישרון שהיה בניו אורלינס והפך אותה לקבוצה. הפליקנס היא אחת הקבוצות המהנות לצפייה בליגה (מי שעדיין לא ראה משחקים שלהם העונה אני מאוד ממליץ) הנעת כדור, חוסר אנוכיות והנכונות לתת תמיד את המסירה הנוספת שתוביל למבט טוב יותר. אלו הדברים שמייחדים את הקבוצה של ווילי גרין העונה.
ניו אורלינס מוסרים העונה 29 אסיסטים למשחק בניצחונות ו23 אסיסטים למשחק בהפסדים. ווילי לקח את ההגנה של ניו אורלינס צעד אחד קדימה העונה. הוא הפך את הקבוצה למחוייבת הגנתית, זו לא קבוצת ההגנה הטובה בNBA אבל היא טופ 10 בדיפנסייב רייטינג כללי ומקום רביעי במערב. הפליקנס היא מהקבוצות שמפעילות הכי הרבה לחץ על הכדור ומייצרת 8.3 חטיפות למשחק (מקום 2 בליגה) והשחקנים שלה מתאמצים בהגנה בניגוד לחצי מקבוצות הליגה. לסיכום הוא הפך אותה לקבוצה מתאומת ומאסופת שחקנים שמשחקת כל אחד בשביל עצמו לקבוצת שחקנים שמשחקת הגנה, לוחצת על הכדור ומקבלת את ההחלטות הנכונות במגרש. את הזריקות הקבוצה בוחרת על פי האפשרות ליצור את הזריקה הכי טובה בלי קשר למי השחקן שלוקח את הזריקה. זה המפתח לכדורסל נכון.
תחזית לחצי העונה השני - ללא פציעות מסיימות עונה אני מאמין שהפליקנס יסיימו בטופ 6 של המערב. מבחינת כישרון ועם מצ'אפ נכון אני מאמין שהם גם יכולים לעבור סיבוב ראשון בפלייאוף. השלד שלהם עוד צעיר ורוב השחקנים חתומים גם לעונות הבאות, העונה הזו חשובה גם כדי לצבור ניסיון פלייאוף וגם כדי לראות האם הסגל צריך חיזוק לעונה הבאה. פלייאוף טוב העונה ויכול להיות שבעונה הבאה כבר יש לנו קונטדרית חדשה במערב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.