יום נוסף של אליפות אוסטרליה יצא לדרך עם משחקי הסיבוב השני, כאשר מי שעמד במוקד הוא כרגיל נובאק ג'וקוביץ'. הוא ניצח את יריבו האוסטרלי אלכסיי פופירין (43 בעולם) 3:6, 6:4, 6:7, 3:6, אבל זה לא מה שיזכרו מהמשחק הזה.
המדורג 1 בעולם סבל מהצקות וקריאות מהקהל לאורך כל המשחק, עד שהחליט לעשות דבר לא שגרתי ולענות לאחד האוהדים: "בוא ותגיד לי את זה בפנים, תרד למגרש ותגיד לי את זה בפנים", אמר ג'וקוביץ' לאוהד - ואז חזר להגיש כרגיל. אחרי נקודה מוצלחת, ג'וקוביץ' הסתובב בהפגנתיות לאוהד ודאג לכך שהוא יראה את החגיגה שלו.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' חוגג ודואג שייראו אותו
(צילום: David GRAY / AFP)
בסוף המשחק, ג'וקוביץ' התייחס לאירוע: "כן, הצקתי בחזרה למי שמציק לי. אבל הכי חשוב שהצלחתי לנצח. כמה דלק עוד נשאר לי? אני לא יודע, מקווה שאגיע לגמר גם באליפות הזו. היה משחק קשה כי בסיבובים הראשונים יש שחקנים שאין להם מה להפסיד והם נותנים הכל. אני מקווה שהיכולת שלי תשתפר ככל שהטורניר יתקדם".

עוד תוצאות בגברים

יאניק סינר (4, איטליה) - יספר דה יונג (161, הולנד) 2:6, 2:6, 2:6. אחרי שנראה קצת חלוד במשחקו הראשון, סינר הצליח להשיג ניצחון קליל על יריב נחות ממנו בהרבה. זה לקח לו רק שעה ו-45 דקות. "אני לא מפחד מאף יריב, אבל מכבד את כולם", אמר האיטלקי. סינר כזכור הגיע לגמר טורניר סוף השנה בטורינו (הפסיד לג'וקוביץ') ובאותו שבוע הוביל את איטליה לזכייה בגביע דייויס (נקם בסרבי בחצי הגמר).
אלכס דה מינור (10, אוסטרליה) - מטאו ארנלדי (41, איטליה) 3:6, 0:6, 3:6. האוסטרלי שימח את הקהל המקומי עם ניצחון חלק ועלייה לסיבוב השלישי תוך שעתיים בלבד.
אנדריי רובלב (5, רוסיה) - כריסטופר יובנקס (35, ארה"ב) 4:6, 4:6, 4:6. רובלב, שהגיע לרבע הגמר בשנה שעברה, לא בדיוק התקשה מול האמריקאני וניצח תוך שעה ו-40 דקות. רובלב ינסה להגיע בפעם הראשונה בקריירה שלו לחצי גמר גראנד סלאם.

נשים

מירה אנדרייבה (47 בעולם) - אונס ג'אבר (6 בעולם) 0:6, 2:6. אנדרייבה הרוסייה בת ה-16 בלבד הצליחה להדיח את אחת הפייבוריטיות. זה לקח לה רק 52 דקות, וזה היה הניצחון הראשון שלה בקריירה על טניסאית מהטופ-10. "לא ציפיתי לטניס כזה מעצמי", הודתה אנדרייבה בסיום, "שיחקתי מול אחת האלילות שלי, הייתי מתוחה מאוד לפני המשחק. אבל הצלחתי לשחק טניס מדהים".
קוקו גוף (4 בעולם, ארה"ב) - קרוליין דולהייד (43 בעולם): 6:7, 2:6. אלופת ארה"ב הייתה פייבוריטית מול בת ארצה, והצליחה לנצח בתום 1:44 שעות. גוף מציגה שיפור דרמטי בהגשה שלה, בזכות אימונים עם אנדי רודיק. היא השיגה שלושה אייסים וזכתה ב-79 אחוז מתוך ההגשות הראשונות שלה. דולהייד נתנה פייט במערכה הראשונה, זה לא הספיק לה.
2 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
קוקו גוף
(צילום: Martin KEEP / AFP)
פורסם לראשונה: 07:35, 17.01.24