תלות, הסתמכות על דבר-מה אחר ומעיד על חוסר עצמאות. ברצלונה של השנים האחרונות מראה לנו בכל פעם מחדש שברגעי משבר הקבוצה לא מסוגלת להתאגד ולצלוח את הבעיה שלפניה, לכן היא תמיד מצפה ששחקן אחד יעשה את הפעולה הקסומה שתחזיר אותם למשחק, מאשר שיעשו זאת כקבוצה.
כיום ברצלונה מציגה כדורגל מושך כמו שהתרגלנו מתקופת פפ ולואיס אנריקה, לעומת זאת התקופה בה ראינו את הקבוצה במשבר חמור הייתה כאשר לא הצליחה לשלם את שכרו המפלצתי של מסי, עקב כך השחקן עבר לפריס סן ז'רמן, וכתוצאה מההעברה נגרמה ירידה תלולה ביכולת של המועדון הקאטלוני. ונשאלת השאלה: עד כמה ברצלונה היא קבוצה תלותית?
1 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי חלוץ ברצלונה
רוברט לבנדובסקי חלוץ ברצלונה
רוברט לבנדובסקי חלוץ ברצלונה
(צילום: גטי אימג'ס)
הפעם נתמקד בזכות מי באמת הקבוצה מצליחה לצאת מהבוץ ולמה זה דווקא מעיד על דבר רע (ואני לא מדבר על המאמן). רוברט לבנדובסקי, מלך שערי הליגה והקבוצה עם 13 שערי ליגה ו־23 בכל המסגרות, ממשיך להקסים אותנו בכל נגיעה, מסירה ובעיטה לעבר השער. החלוץ בן ה־34 נמצא בכושר מעולה ותמיד עושה את הפעולה האחרונה שמשאירה את כולנו בפה פעור. נכון, בזכות החלוץ הקבוצה באמת נראית טוב, אבל מה יקרה ביום בו הוא כבר לא יהיה בכושר נהדר או שיחליט לפרוש? התלותיות של בארסה תצא לאור מחדש.
במשך 17 שנה ברצלונה פיתחה את אחת התלותיות הגדולות ביותר שנראו בשנים האחרונות בכדורגל, לאו מסי. כמו שאוהדי ריאל נהגו לומר בעבר: "בלי מסי אתם לא שווים כלום", והמשפט הזה לצערי יותר מדי נכון גם בתקופתו של לבנדובסקי. הוכחה לכך היא שיותר משליש משערי הקבוצה נכבשו על ידו (רגלו).
כולנו זוכרים איך הקאטלונים נראו במשחקים בהם מסי לא הופיע כפי שציפו ממנו, ובהשוואה לברצלונה של ימינו ניתן לראות זאת עם החלוץ הפולני. במשחק הליגה נגד חטאפה בו ברצלונה ניצחה 0:1, בזמן שהחלוץ הפולני היה מושעה עקב כרטיס אדום, הקבוצה הציגה יכולת נמוכה ואפשר לקרוא לזה "במזל" הכריעה את המשחק לטובתה. מה שמראה לנו את התלות של הקבוצה לאורך שנים בשחקן אחד ספציפי שיעשה את העבודה.
ברצלונה גרסת 2023 אמנם טובה יותר משנים קודמות אך עם כוכבית. בהשוואה לימים הגדולים של הפרעוש בדיוק כמו לבנדובסקי: משאירים את הסטיגמה כלפי ברצלונה, "הקבוצה התלותית". הפולני לא נעשה צעיר יותר, במוקדם או במאוחר היכולת תרד, דבר שיוביל לפרישתו ממשחק פעיל או לעבור כנראה לאחת ממדינות המפרץ "בעבור חופן דולרים". ואין מן הנמנע שצ'אבי צריך לעשות את ההתאמות ולהתחיל כבר מעכשיו לבנות קבוצה שלא תהיה תלויה אך ורק בשחקן אחד, אלא בכמה לפחות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.