בן שרף (15, 1.96 מ'), אחד מכוכבי העתיד של הכדורסל הישראלי, זכה לכבוד גדול כשנבחר לקחת חלק בטורניר הנוער של היורוליג בסוף חודש מרץ בקבוצה אותה יאמן אגדת הכדורסל האירופית, ואסיליס ספאנוליס, שפרש לא מזמן ממשחק פעיל.
שרף, שמשחק בקבוצת הנוער והנערים של הפועל עמק חפר, הרשים מאוד את אנשי היורוליג בטורניר של נבחרת הנוער בקיץ, ויחד עם הקשרים של הסוכנות הבינלאומית בה הוא מיוצג, You First, קיבל הרכז הישראלי את הזימון היוקרתי.
2 צפייה בגלריה
בן שרף
בן שרף
הרשים מאוד את אנשי היורוליג. שרף
(צילום: Fiba Photos)
(צפו בביצועיו של שרף מאליפות הקדטים)
בקבוצה אותה יאמן ספאנוליס ישחקו בנוסף לשרף כוכבים נוספים מרחבי היבשת שלא משתייכים לקבוצות שלוקחות חלק באירוע. הטורניר, שיהיה למעשה מוקדמות לקראת הפיינל פור, הוא השלישי מבין ארבעה שיתקיימו במהלך העונה הסדירה. המנצחת בכל אחד מהטורנירים תעפיל לשלב הסופי שייערך במקביל לפיינל פור של קבוצות הבוגרים ביורוליג, ככל הנראה בבלגרד.
במהלך הטורניר ביוון שרף עשוי לפגוש את קבוצת הנוער של מכבי תל אביב, שלוקחת בו חלק באופן קבוע כבר שנים רבות. גם ברצלונה הגדולה, אולימפיאקוס, אקדמיית הלסינקי וסטלה אזורה האיטלקית ישתתפו בטורניר.
2 צפייה בגלריה
ואסיליס ספאנוליס
ואסיליס ספאנוליס
יאמן את שרף. ספאנוליס
(צילום: EPA)
אגב, בטורניר הנוער שהסתיים היום (ראשון) בבלגרד זכתה וילרבאן אחרי ניצחון בגמר 73:80 על הכוכב האדום. נועם יעקב הישראלי נתן משחק מצוין עם 10 נקודות, 8 אסיסטים, 5 ריבאונדים ו-25 במדד (הכי גבוה יחד עם עוד שני שחקנים בקבוצתו) ב-24 דקות. הצרפתים הבטיחו את מקומם בפיינל פור.

שיחק בקדטים כבר בגיל 14

שרף, תושב גן יאשיה, הצטיין מגיל צעיר ותמיד שיחק עם שנתונים גדולים ממנו. בעונה שעברה הוקפץ לאימוני נבחרת הקדטים של ישראל (עד גיל 16) למרות שהיה רק בן 14. בטורניר הצ'אלנג' עם הנבחרת שנערך בקיץ האחרון הוא היה המצטיין, ובקרוב צפוי להוביל את נבחרת הנוער באליפות אירופה.
כמו כן, זכה שרף יחד עם נבחרת ישראל באליפות העולם ביכולות אישיות עד גיל 15, אירוע חדש אותו עורכת פיב"א.