בסיום המשחק נגד הכוכב האדום, התראיין עודד קטש לתקשורת והצהיר: "מחצית ראשונה זוועתית. שם הפסדנו את המשחק". באופן עקרוני, אפשר להתווכח עם האמירה הזאת של מאמן מכבי ת"א, אבל האמת היא שאת המשחק הזה – שלא לומר את העונה הזאת – מכבי ת"א הפסידה לפני כמה וכמה שנים, ולא, אין שום קשר של עודד קטש לכך.
כדאי לציין גם שהפעם, עמוק ברבע הרביעי, מכבי ת"א עלתה ליתרון 77:78, מה שבעולם מכביסטי היה מרגיע את שמעון מזרחי ומבטיח ניצחון צהוב, אלא שבסוף לוח התוצאות הראה 92:99 לקבוצה האורחת, או שמא זו הייתה המארחת בכלל? בכל מקרה, הרגע ההיסטורי הזה גרם למסקנה אחת פחות או יותר - הקבוצה שהתרוצצה על הפרקט בהיכל פיוניר היא לא מכבי ת"א, היא יצור שונה. תכף נבין מי האשמים.
1 צפייה בגלריה
ווקר
ווקר
הבעית של מכבי נמצאות למעלה. מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
ב-2004, כשלבעלי מכבי ת"א היה חשוב להגיע רחוק, כשהפיינל פור של היורוליג התקיים ביד אליהו, הם השקיעו והצליחו לשים את ידם על כוכבי היבשת הכי גדולים, ביניהם שרונאס ("שאראס") יאסיקביצ'יוס, אלוף אירופה הטרי. לדור הצעיר – כמו שמכבי תנחית מחר שחקן בסדר גודל של טי. ג'יי שורטס, לפחות. מאז, המועדון מכבי ת"א עבר טרנספורמציה והפך, עם עזרה מהמלחמה שהציפה עוד יותר את הבעיות, לאחד מהמועדונים החלשים ביורוליג מבחינה תחרותית.
הבעיות במכבי ת"א נמצאות למעלה, איפה שיושבות קבוצות הבעלות של המועדון, שנראה שמסיבות כאלה ואחרות לא משקיעות בקבוצה סכום שיציב את מכבי בטופ – איפה שראוי להיות מועדון שניצב במקום הרביעי ביבשת מבחינת גביעי אירופה על גלגולם השונים.
המצב של מכבי ת"א לא מזהיר בלשון המעטה. אז איך יוצאים מהבור הזה? הבעלים של מכבי זו חיה מבלבלת שלא משאירה המון פיסות מידע לאוהדיה, כך שלא ממש ניתן לדעת לאיפה המועדון הצהוב הולך בכלל. כרגע, קבוצות הבעלות במכבי נמצאות בשינה עמוקה, וזה רגע המבחן של האוהדים הצהובים. הם צריכים להתאגד סביב מחאה מאורגנת שתציב מטרות ברורות להנהלה ותשיג אותם עד הסוף, לא חלק – הכל.
האוהדים של מכבי יצטרכו לשאוף למצב בו הם מוכנים לשלם על אחד המינויים היקרים באירופה בשביל קבוצה שמחזיקה באותו סטטוס גם בפן המקצועי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? איך זה עובד? פשוט מאוד:
כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ Word לכתובת: kick@ynet.co.il, בצירוף שם מלא
אורך הטקסט הרצוי: 250–800 מילים
אין לצרף תמונות, טבלאות או גרפים
אם הטקסט מתייחס לאירוע עתידי – שלחו אותו מספר ימים מראש