איגוד האתלטיקה הכריז היום (ראשון) על מצטייני 2023. בעקבות המלחמה באיגוד האתלטיקה בחרו שלא לקיים את ערב הגאלה השנתי המסורתי, אבל פרסמו את שמות האתלטים והאתלטיות המצטיינים והמצטיינות של השנה האחרונה, שנבחרו על ידי הנהלת האיגוד.
אתלט השנה הוא מארו טפרי (מכבי ת"א), סגן אלוף העולם בריצת המרתון בבודפשט, שהבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים במשחקים האולימפיים פריז 2024. אתלטית השנה היא לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א) שסיימה במקום הרביעי בריצת המרתון באליפות העולם וגם כן הבטיחה את מקומה באולימפיאדה.
2 צפייה בגלריה
מארו טפרי
מארו טפרי
מארו טפרי
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
סלפטר ויתר הרצות
סלפטר ויתר הרצות
לונה צ'מטאי סלפטר
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
האתלט הצעיר של השנה הוא אלעד עדיקה (לידר ירושלים), והאתלטית הצעירה של השנה היא לינוי לוי (מכבי ראשל"צ). עידו פרץ (הפועל חולון) נבחר כתגלית השנה.
מאמני השנה הם גזאצ'ו יוסף וזוהר זימרו, צמד המאמנים של נבחרת ישראל בריצות ארוכות. השניים הובילו את טפרי למדליית הכסף ההיסטורית באליפות העולם בבודפשט ועומדים בראש אחת מנבחרות המרתון החזקות באירופה.
טפרי אמר: "אני מודה לאיגוד האתלטיקה על הבחירה בי, התואר הזה מרגש אותי מאוד. שנת 2023 הייתה בהחלט שנה מקצועית טובה עבורי, אך אני מצפה בקוצר רוח לשנת 2024. אני אמשיך לעבוד קשה ולתת את כל כולי, כשהמטרה הגדולה עומדת מול עיניי- המשחקים האולימפיים בפריז".
צ'מטאי סלפטר אמרה: "אני כל כך שמחה להיבחר שוב לאתלטית השנה ואני מודה לכל מי שהיה חלק מהשנה המוצלחת שלי. אני מעריכה מאוד התמיכה שאני מקבלת מאיגוד האתלטיקה, שמעניק לי כל מה שאני צריכה על מנת להצליח. אני מתרגשת מאוד לקראת השנה החדשה, השנה האולימפית, ומחכה כבר לייצג את המדינה שלי במשחקים האולימפיים בפריז הכי טוב שאני יכולה".