בגיל 26, עם מכבי ת"א, דן ביטון חווה כעת את עונתו הטובה בקריירה. הקשר גדל במחלקת הנוער של הפועל ב"ש ואף הספיק לשחק כמה פעמים בקבוצה הבוגרת (בגביע הטוטו ב-2015), ובמועדון החליטו להשאיל אותו למ.ס אשדוד כדי שיפתח את הכישרון הברור.
בעונתו הראשונה באשדוד ביטון לא הראה יכולות מרשימות, אבל עדיין אפשר היה לראות את הדריבל הנפלא שיש לו. לא סתם אשדוד החליטה ללכת בגדול, ובסיום אותה עונה רכשה את הקשר בסכום של מיליון שקל (לא רק במושגים של אשדוד זה המון כסף). אולי האמון הזה נתן לו את הדחיפה הגדולה, ועונתו השנייה באשדוד הייתה הטובה ביותר שלו עד כה.

1 צפייה בגלריה
אופיר דוידזאדה מברך את דן ביטון
אופיר דוידזאדה מברך את דן ביטון
אופיר דודזאדה מברך את דן ביטון
(צילום: אורן אהרוני)


כמה מהקבוצות הגדולות בארץ עקבו אחריו, אבל השחקן הצעיר החליט לעבור לחו"ל ללא אחרת מאשר לודוגורץ מבולגריה. הבולגרים שילמו 1.25 מיליון אירו עבור הקשר שחתם לשלוש עונות, אבל הוא גילה שם מציאות אחרת. מדובר בקבוצה החזקה במדינה, כזו שגם מחפשת הצלחה אירופית, וביטון לא התאקלם טוב ולא הצליח להביא את הפוטנציאל הגדול שלו לידי ביטוי. הוא לא קיבל קרדיט, ולא תרם יותר מדי בהזדמנויות שקיבל (5 שערים ב-23 משחקים בכל המסגרות).
כשהגיע חלון ההעברות של הקיץ שעבר, מכבי חיפשה שחקן עם מסירה ודריבל טובים, וביטון היה אופציה מצוינת בשוק הישראלי מכיוון שלודוגורץ רצתה להשתחרר ממנו. זו הייתה עסקה חכמה מאוד: השחקן הושאל לקבוצה לעונה עם אופציה לרכישה. נכון, ביטון לא הפגין יכולת יוצאת דופן לאורך זמן ופטריק ואן לוון לא תמיד סמך עליו והרבה לספסל אותו (18 משחקים כמחליף), אך הצהובים החליטו לממש את האופציה עליו והשחקן חתם לעוד 3 עונות.
העונה הנוכחית לא התחילה טוב עבורו, אבל הכל השתנה עם הגעתו של מלאדן קרסטאיץ'. המאמן נתן לשחקן את השטח להוביל את ההתקפה של הצהובים, וביטון מפגין נוכחות רבה בהובלת הכדור ומרבה לאיים למסגרת (מקום ראשון בליגה באיומים מחוץ לרחבה, מקום 2 בקבוצתו במסירות מפתח מדויקות ומקום 4 בקבוצתו בדריבל). כרגע יש לו 5 בישולים, ואם הוא ימשיך כך הנתונים ילכו וינסקו. הוא חלק משמעותי בהתאוששות של המועדון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 15:29, 27.02.22