כמעט שנה לאחר שגורש מאוסטרליה במה שחולל סערה ענקית בעולם הספורט, נובאק ג'וקוביץ' נחת במדינה והפעם נכנס אליה בנחת לקראת הגראנד סלאם שייערך בחודש הבא.
הטניסאי הסרבי גורש בשנה שעברה מהמדינה לאחר שהתברר כי הוא לא מחוסן נגד קורונה, בעוד מארגני אליפות אוסטרליה הודיעו כי רק מי שמחוסן לנגיף יוכל להיכנס לאוסטרליה. לאחר שהתברר כי ג'וקוביץ' קיבל ויזה למרות שלא הציג אישור לחיסון נגד קורונה, התעוררה סערה ציבורית ובסיומה הוחלט שג'וקוביץ' יגורש מהמדינה ולא ישתתף בטורניר. כאשר דווח כי בנוסף ייתכן שהוא לא יוכל להיכנס לאוסטרליה במשך שלוש שנים.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
סגירת מעגל. נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' מגורש מאוסטרליה
נובאק ג'וקוביץ' מגורש מאוסטרליה
ככה זה נראה בתחילת השנה: נובאק ג'וקוביץ' מגורש מאוסטרליה
(צילום: EPA)
הממשלה האוסטרלית החליטה לתת לג'וקוביץ' אשרה להיכנס למדינה בחודש שעבר, והיום (רביעי) הוא הגיע כדי להתחיל להתכונן לאליפות שתחל ב-16 בינואר. ב-1 בינואר הוא ישתתף בטורניר אלדייד.
"נובאק רצוי באוסטרליה", אמר מנהל אליפות אוסטרליה קרייג טילי, "הוא נחת באלדייד והוא רוצה לזכור שוב בגראנד סלאם. אני בטוח שהאוהדים ישמחו לראות אותו בטורניר, הם יודעים להעריך גדולה". ג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה תשע פעמים, יותר מכל אדם אחר בהיסטוריה.
"אני אוהב לשחק באוסטרליה", אמר הסרבי בשבוע שעבר בדובאי, "הפעם אני מקווה לקבלת פנים טובה יותר מהשנה שעברה ואני מקווה שאשחק טניס טוב". ג'וקוביץ' ירצה להשיג את הגראנד סלאם ה-22 שלו ולהשתוות לרפאל נדאל, שגם הוא ישתתף בטורניר. "זה טוב לטניס שג'וקוביץ' ישחק באוסטרליה", אמר הספרדי, "אני תמיד רוצה להתחרות מול הטובים ביותר".