לפעמים צריך לדעת לסתום את הפה. גם אם אתם חברת ענק כמו "נייקי", ובעיקר אם מי שאתם עוקצים הוא נובאק ג'וקוביץ'. זה קרה אי שם בחודש יולי, ומאז זה הפך לשיחת היום ברשתות החברתיות. קרלוס אלקראס בדיוק ניצח את הסרבי בגמר ווימבלדון ו"נייקי", שמאמצת את הספרדי, העלתה ציוץ עם שלוש מילים: "עידן אלקראס החל". ג'וקוביץ' נשך שפתיים - והחליט, כמו שהוא יודע, לצאת לקרב.
מאז, אין לאף אחד ספק מי הטניסאי הטוב בעולם כיום, יש שיגידו בהיסטוריה. בארבעת החודשים הללו מאז אותו ציוץ, ג'וקוביץ' מחזיק במאזן בלתי נתפס של 0:18, זכה בכל שלושת הטורנירים בהם השתתף ורואה מהעבר השני את אלקראס לא מצליח להניף אפילו גביע אחד. צוחק מי שצוחק אחרון?
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' ותואר המאסטרס ה-40 בקריירה , אתמול בפריז
(צילום: JULIEN DE ROSA / AFP)
אתמול ג'וקוביץ' אכן צחק - כשהניף את תואר המאסטרס ה-40 שלו בקריירה - יותר מכל טניסאי אחר - לאחר שניצח 4:6, 3:6 את גריגור דימיטרוב וזכה בפעם השביעית בטורניר פריז. "זה נהדר, אבל גם כבר מאחוריי", אמר ג'וקוביץ' בסיום. "אני גאה בהישג, אבל כבר פותח דף חדש. זו, למרבה המזל או הצער, הדרך שבה זה עובד בשבילי, והדרך שאני חושב שהיא נכונה מנטלית. כל הזמן להסתכל קדימה".
'נולה' הוסיף: "כל עוד אני עדיין משחק - המטרה היא לנצח כמה שיותר ולשחק ברמה הגבוהה ביותר. ברור שאנחנו משחקים בעיקר בשביל טורנירי גראנד סלאם ומאסטרס. אז בהתחשב בנסיבות שהיו לי בשבעת הימים האחרונים, לניצחון הזה יש יותר משקל וערך עבורי. הוא מתוק במיוחד, במיוחד בשלב הזה של הקריירה שלי".
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
"כל עוד אני עדיין משחק - המטרה היא לנצח כמה שיותר"
(צילום: EPA/YOAN VALAT)
"זה היה שבוע מאוד מאתגר. אני חושב שגם מחוץ למגרש", המשיך ג'וקוביץ', שהתמודד גם עם וירוס במהלך הטורניר. "זה הוציא ממני המון אנרגיה, אבל איכשהו הצלחתי לנצח. כי ברוב המשחקים הייתי יותר קרוב להפסיד מאשר לנצח. הזכייה הזו היא ללא ספק אחת המיוחדות ביותר בקריירה".

400 שבועות בפסגת הדירוג העולמי

ג'וקוביץ' יכול להתהדר בשלל שיאים שכבר השיג בקריירה. כאלו שספק אם מישהו יוכל באחד הימים לשבור. זה לא רק העובדה שזכה ב-24 מייג'ורים (והיד עוד נטויה), אלא, למשל, כמות השבועות בהם שהה בפסגת הדירוג העולמי. 400 בדיוק. בפער עצום מהבא בתור, רוג'ר פדרר, עם 310 "בלבד". או מספר השנים בהן סיים כמדורג 1 בעולם - שבע, יותר מכל שחקן אחר בעידן הפתוח.
שיא אחד עוד יש לו על הכוונת: הכי הרבה זכיות בטורנירים (מכל הסוגים) בקריירה. ג'ימי קונורס האגדי, שכיכב בעיקר בשנות ה-70 וה-80, ניצב בפסגה עם 109 כאלו. פדרר שני (103) וג'וקוביץ' שלישי (97) מעל איבן לנדל (94) ורפאל נדאל (92). הסרבי זקוק לזכייה בעוד 13 טורנירים כדי לנפץ את השיא, ואם נאמין להצהרה האחרונה שלו, בה טען כי הוא הולך "לשחק עד גיל 40", אז אין סיבה שזה לא יקרה.
"אני הולך על כל השיאים האפשריים, כל מה שאני יכול לשבור", הצהיר אתמול ג'וקוביץ'. "אף פעם לא הייתה לי בעיה להגיד את זה. אולי בגלל זה אנשים לא אוהבים אותי. לא העמדתי פנים כמו אנשים מסוימים ותמיד אמרתי את מה שאני חושב".