בימים האחרונים נשמעים מספר שחקני עבר של יובנטוס, מג'אנלואיג'י בופון ועד אנדראה ברצאלי, מכריזים את אותה סיסמה - "להפוך את יובנטוס לגדולה שוב", מילים שמזכירות קמפיין בחירות של דונלד טראמפ. בכדורגל, כל עונה היא קמפיין בפני עצמו, מתחילים מחדש. אל תתפלאו אם יובה תחזור מהר.
יובנטוס היא אחת הקבוצות האהודות בעולם, רק לארבע אחרות יש יותר עוקבים מאשר לגברת הזקנה ברשתות החברתיות, ועדיין, אחרי שתי עונות כושלות שכל אחת מהן הסתיימה במקום רביעי, אין דיבור תקשורתי וציבורי על בור או משבר שאי־אפשר לצאת ממנו. הסיבה העיקרית היא שיובנטוס תמיד חוזרת. כך היה גם בפעם הקודמת שרשמה שתי עונות רעות ברציפות, בקיץ 2011, אז החתימה 11 שחקנים חדשים ויצאה לתשע אליפויות רצופות.
5 צפייה בגלריה
פול פוגבה
פול פוגבה
לא אמורות להיות לו הנחות. פוגבה
(צילום: AFP)
אותה מהפכה של לפני עשור וקצת אולי לא תחזור באותו סדר גודל בדיוק גם הפעם (בניגוד לימים ההם, עכשיו אין אנדראה פירלו בחינם), אבל גם אם זה לא נראה כך בהחלט אפשר להתכונן לסוג של מהפכה. שני שחקנים חדשים הוחתמו בינתיים, אנחל די מריה ופול פוגבה, אבל יגיעו עוד, לכל החלקים במגרש.
פוגבה הוכרז אתמול רשמית, פעם שנייה שיובנטוס צירפה אותו ממנצ'סטר יונייטד ללא תמורה (ובין לבין מכרה אותו לשדים האדומים עבור 105 מיליון יורו). קרנו של פוגבה ירדה לאחרונה, אבל כשהצרפתי רוצה, וכשאין עליו המון לחץ, הוא שחקן כמעט שלם – וכזה קשר לא היה ליובה הרבה זמן.
5 צפייה בגלריה
מסימיליאנו אלגרי יובנטוס
מסימיליאנו אלגרי יובנטוס
יהפוך את יובנטוס שוב לגדולה? אלגרי
(צילום: EPA)
החיבור המחודש בין פוגבה למאמן מסימיליאנו אלגרי מרתק. כשפוגבה הגיע ליובנטוס בפעם הראשונה, בדיוק לפני עשור, הוא ספג לא מעט ביקורת. הצרפתי קיבל את המספר 10, זה ששמור לשחקנים הגדולים של יובה לאורך השנים, והציפיות היו בהתאם. "פוגבה הוא ילד בן 22, הוא לא יכול להתנהג כמו בן 30", הגן אלגרי על השחקן שלו. פוגבה יהיה העונה בן 30, לא אמורות להיות לו הנחות.

ולאחוביץ' מחכה לדי מריה

כדי להמשיך לשנות את הקבוצה, ביובה חייבים להיפטר משחקנים שיושבים על חוזה כבד, בעצם כמעט על כל הקישור. היחיד שבטוח יישאר ליד פוגבה הוא מנואל לוקאטלי. השאר? כנראה ביי. אדריאן ראביו נכנס לעונת חוזה ורוצה פרמייר־ליג; את ארתור מציעים לכל מי שמוכן לשמוע; לווסטון מקיני יש הצעות ויש מצב שאפילו דניס זקאריה, שרק הגיע בינואר האחרון, יושאל.
אם הקישור הוא סמל המהפכה אז ארון ראמזי הוא הסמל של הסמל של המהפכה ושל הכישלון שקדם לה. שלשום חזר ראמזי במפתיע לאימון יובה, אחרי השאלה בריינג'רס. אוהד ביקש ממנו חתימה לצד המגרש והוולשי נענה לבקשה. הוא לא שם לב שעל הדף עליו ביקש האוהד לחתום התנוססו המילים "התרת חוזה".
5 צפייה בגלריה
אנחל די מריה
אנחל די מריה
כבר בן 34, אבל כוחו עוד ברגליו. די מריה
(צילום: EPA)
גם בהתקפה יש עוזבים, פאולו דיבאלה ואלבארו מוראטה. אלגרי ניסה לשחק איתם לצידו של דושאן ולאחוביץ', הרכש הגדול של ינואר האחרון, והחיבור לא נוצר, כך שהמספרים של ולאחוביץ' בהשוואה לימים בפיורנטינה ירדו. עכשיו ולאחוביץ' קיבל את חברו הכי טוב של החלוץ, כל חלוץ – אנחל די מריה.
די מריה כבר בן 34, אבל כוחו עוד ברגליו ובראיית המשחק שלו. הוא עדיין שחקן נבחרת ארגנטינה ועדיין מבשל לכל דורש. הוא אחד מחמשת המבשלים המובילים באירופה מאז החלו לספור את הנתון (מסי, מולר, סוארס ורונאלדו לפניו) ואחד מחמשת המבשלים המובילים בהיסטוריה של ליגת האלופות (רונאלדו ומסי לפניו, גיגס וצ'אבי אחריו). די מריה יכול להיות חלום עבור ולאחוביץ', ולא לשכוח שפדריקו קייזה חוזר מפציעה. פתאום השלישייה הזו נראית כמו חלק קדמי לא פחות טוב מכל קבוצה אחרת באיטליה.
הם לא יהיו היחידים, כיוון שבטורינו מכינים משהו גדול יותר בשם ניקולו זאניולו. הוא רק בן 22 וכבר הספיק לקרוע את הרצועה הצולבת פעמיים. זאניולו היה אמור להיות פרנצ'סקו טוטי הבא, לא רק ביכולת אלא גם כסמל של רומא, אבל כל הסימנים מראים שהוא בדרך ליובנטוס. השאלה עם חובת רכישת של 50 מיליון יורו, פלוס־מינוס.
5 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
הסקורר הגדול. ולאחוביץ'
(צילום: gettyimages)
אלגרי, כך מספרים, מאוהב בוורסטיליות של זאניולו ומתכנן, אם אכן יגיע, לשחק איתו בכמה עמדות – באגף, כחלוץ תומך וגם כקשר. זאניולו לא היה על הדשא במשחק ההכנה הראשון של רומא בשבת. הסיבה הרשמית היא מצב בריאותי, אבל במקומות שונים דווח שהאמת היא "עניינים הקשורים לשוק ההעברות". זאניולו בדרך וזה יכול להיות דבר גדול עבור יובה.

סוף עידן

ההתקפה החדשה תביא לסיום תקופה. דיבאלה, שעדיין לא מצא קבוצה חדשה, לבש מדי זברה לא פחות משבע שנים. ג'ורג'יו קייליני, עוזב נוסף, שיחק ביובנטוס 17 שנה והפך לפנים שלה. החבר לאונרדו בונוצ'י עדיין כאן, אבל נדמה שבלם נוסף, מתיאס דה ליכט, יעזוב לבאיירן מינכן. זה מה שההולנדי רוצה, ועכשיו יובנטוס מנסה להוציא מהגרמנים כמה שיותר עשרות מיליונים. בלם בכיר אחר יגיע במקומו. זה יכול להיות קאלידו קוליבאלי מנאפולי, ברמר מטורינו, אולי מישהו אחר.
5 צפייה בגלריה
פאולו דיבאלה מאוכזב
פאולו דיבאלה מאוכזב
עוד לא מצא קבוצה חדשה. דיבאלה
(צילום: EPA)
"אני רואה את יובנטוס ואינטר מעל כולן, כשהיתרון הקטן הוא של יובה", אמר בופון לפני כמה ימים והוסיף שמילאן, האלופה למי ששכח, מיד אחריהן. גם סוכנויות ההימורים הציבו את יובנטוס במקום השני ביחסי הזכייה באליפות, בהפרש קטן מאינטר, אפילו עוד לפני ששתי ההחתמות החדשות הוכרזו באופן רשמי. כן, גם השם של יובה, כמעט לבדו, עושה את שלו. גם הידיעות הממשיכות על חיזוק מאסיבי.
"אתם מוכנים? חזרתי", אמר פוגבה אתמול בסרטון ההודעה על הצטרפותו המחודשת. יש סיכוי לא רע בכלל שיובנטוס כולה תחזור.
פורסם לראשונה: 20:04, 12.07.22