טאקרופוג'י הפך היום (ראשון) למתאבק הסומו הראשון זה 110 שנים והשני אי פעם שזוכה בטורניר בדרג הבכיר בהופעת הבכורה שלו, כשהוא זכה בטורניר האביב שנמשך 15 ימים באוסקה למרות שנפצע בקרסולו ביום הלפני אחרון.
טורנירי הדרג הבכיר בסומו נערכים אחת לחודשיים ונמשכים 15 ימים, כאשר כל מתאבק נלחם פעם ביום. המתאבק בן ה-24 מצפון יפן, שנכנס לסומו מקצועני רק בסוף 2022, דחף היום את יריבו גונויאמה, שמדורג גבוה יותר, לשמחת הקהל, וסיים עם מאזן של 2:13 שהעניק לו את גביע הקיסר. "עשיתי את זה רק באמצעות כוח רצון. לא ממש ידעתי מה קורה", אמר טאקרופוג'י על זכייתו.
2 צפייה בגלריה
טאקרופוג'י
טאקרופוג'י
הראשון זה 110 שנים. טאקרופוג'י
(צילום: JIJI PRESS / AFP)
2 צפייה בגלריה
טאקרופוג'י דוחף את גונויאמה מחוץ לזירה
טאקרופוג'י דוחף את גונויאמה מחוץ לזירה
טאקרופוג'י דוחף את גונויאמה בדרך לניצחון
(צילום: JIJI PRESS / AFP)
הניצחון של המתאבק, ששמו האמיתי הוא מיקיה אישיוקה, הופך למדהים עוד יותר בהתחשב בעובדה שרק אתמול הוא הוצא מהזירה בכיסא גלגלים לאחר שנפגע בקרסולו במהלך הפסד שמנע ממנו להשלים את הזכייה כבר אמש. לאחר הקרב הוא פונה באמבולנס לבית חולים, אך היום כאמור הוא כבר חזר לזירה, והפך למתאבק בעל הדירוג הרביעי הכי נמוך שזוכה בטורניר בדרג הבכיר. "המאסטר שלי אמר לי לפרוש אבל ידעתי שאתחרט על זה לשארית חיי אם אעשה זאת", אמר טאקרופוג'י.
רוב המתאבקים הבכירים חוו טורניר שהם ירצו לשכוח לאחר שהם ספגו הרבה הפסדים בשלב מוקדם, וה"אלוף הגדול", המונגולי טרונופוג'י, פרש לאחר השבוע הראשון עם מאזן שלילי עקב כאבים בגב התחתון.