איגוד ההוקי קרח הבינלאומי החליט להרחיק את ישראל מכל התחרויות, זאת בשל "סיבות ביטוחוניות". לדברי האיגוד הבינלאומי, הוא אינו יכול להבטיח את שלום המשתתפים במשחקי נבחרות ישראל - ובשל כך הוא בוחר להרחיק את המדינה.
"החלטנו להרחיק את ישראל, עד שנוכל להבטיח את שלום המשתתפים במשחקים שלה (כולל שחקני הנבחרת הישראלית), קיבלנו את ההחלטה הזו אחרי לבטים רבים ואחרי שביצענו הערכת סיכונים". המשמעות המיידית היא שנבחרת הגברים עד גיל 20 לא תוכל להשתתף באליפות העולם (דרג ג') שתיערך בבולגריה ובבוסניה בסוף החודש הקרוב. בעוד נבחרת הנשים לא תוכל להשתתף באליפות העולם (דרג ג') שתיערך באסטוניה בסוף חודש מרץ. יש לציין, כי איגוד ההוקי הבינלאומי הרחיק גם את נבחרות רוסיה ובלארוס "מסיבות ביטחוניות", אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה.
1 צפייה בגלריה
הוקי קרח
הוקי קרח
ישראל הורחקה "מסיבות ביטחוניות"
(צילום: AP Photo/Pavel Golovkin)
איגוד ההוקי קרח הישראל הודיע מנגד כי הוא יגיש תביעה ל-CAS, בית הדין לבוררות ספורט. "ההחלטה של איגוד ההוקי הבינלאומי להדיר את ישראל מתחרויות היא צעד חריג, חמור מאוד, שאינו עומד באף סטנדרט בינלאומי ספורטיבי ואף עומד בסתירה מוחלטת לערכים האולימפיים. בהחלטתו הוא מעניק גיבוי לטרור ולטבח בילדים וילדות וקשישים ששהו בביתם".
"מקורות בהתאחדות ההוקי קרח הבינלאומית יודעים לספר שמאחורי הקלעים של ההחלטה מסתתרת ככל הנראה כניעה של יו"ר ההתאחדות הבינלאומית לוק טרדיף לחבר הנהלת התאחדות ההוקי הבינלאומית שחקן העבר הרוסי פאבל בורה שחותר להדחת ישראל כנקמה על ההדחה של רוסיה מהמשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב", אמרו באיגוד הישראלי.