כאוהד כדורגל מושבע, ישבתי לנסות להעריך איך תתפתח העונה בליגת העל. איני איש מקצוע, אוהד פשוט (מכבי נתניה, שאני עדיין ממתין ש"האימפריה תחזור"), שמוכן להסתכן בפאדיחה שאטעה לחלוטין. בפרט שמרבית הקבוצות עדיין לא השלימו את הסגלים שלהן, וכשהעונה מתחילה מ"Day One" עם פציעות חמורות של שחקני מפתח.

מכבי חיפה

הקבוצה הכי עשירה, הכי מוכשרת, והכי עמוקה בליגה. כוח אש התקפי מפחיד שמאפשר לגוון במערכים ולהגיב לאתגרים. ה"אבל" – חוסר הניסיון והאוטוריטה של הסגל המקצועי, יחד עם ריבוי האגו בחדר ההלבשה והלחץ המובנה בחיפה, ובשילוב עם הטענה הנפוצה שאיתמר ניצן לא מספיק טוב להיות כדי להיות שוער ברמות האלה. התחזית: כמות הכישרון והדחיפה של הקהל יאפשרו לה להתמודד על האליפות עד הרגע האחרון, אבל תחושת הבטן שלי אומרת שלא תהיה צלחת רביעית ברציפות.
3 צפייה בגלריה
רפאלוב וזהבי
רפאלוב וזהבי
רפאלוב וזהבי
(צילום: עוז מועלם וטל שחר)

מכבי ת"א

השינוי המשמעותי ביותר הוא בעמדת המאמן – הקבוצה של רובי קין נראית יוזמת, דוחפת את הכדור מהר להתקפה ועושה הרבה תנועה והצטרפות של הקשרים מקו שני. בינתיים זה נראה טוב. וגם כאן יש "אבל" - רובי קין, כמו דגו בחיפה, חסר ניסיון באימון ולא מכיר את ליגת העל המתבנקרת שלנו, ומכאן שאלת יכולתו להתמודד עם משברים, בפרט בהגנה, שנראית לא חזקה במיוחד עד כה.
התחזית: סגנון המשחק המהיר וההתקפי של קין גדול על רוב הליגה הישראלית ויביא משחקים רבי שערים (אם לא יחזקו את ההגנה – בשני הצדדים). אני מעריך שמכבי ת"א תתמודד חזק על האליפות, ואם זהבי יישאר בריא גם תחגוג בסוף העונה.

הפועל באר שבע

פתיחת עונה צולעת והרבה יותר מדי סימני שאלה ביחס למועדון שרואה עצמו מתמודד קבוע על כל התארים, גורמים לאווירה לא נעימה ביציעי "טרנר" ולתחושה שהולכים לעונה קשה. משהו לא עובד שם, עם בניית סגל שאפשר לכנות "מוזרה" (בחירת הזרים, קושי התקפי, ריבוי קשרים הגנתיים), התבגרות ויטור, וחדר הלבשה "מורכב" - תחושה שבאר שבע תתקשה לעמוד בציפיות.
התחזית: באר שבע תהיה קבוצה יציבה שלא סופגת הרבה, אבל מתקשה בהתקפה. מקום 3־4, בפער משתי המובילות.

מכבי נתניה

אחת הקבוצות הצעירות בליגה נבנתה על שחקנים "לפני הפריצה" ומכוונת להתמודדות על הפלייאוף העליון ומקווה לעשות סיבוב יפה בגביע. קבוצה שתרוץ, תלחץ, תבקיע וגם תספוג הרבה שערים. השאלות הגדולות הן רן קוז'וק (עוד מאמן חסר ניסיון) והיכולת ההגנתית של הקבוצה.
התחזית: למרות פתיחה צולעת, יש בנתניה מספיק כישרון כדי להישאר בפלייאוף העליון. ההגנה לא תאפשר לה להתמודד באמת בצמרת הגבוהה, אבל מקום רביעי ריאלי בהחלט. אם באר שבע תמשיך להיראות כמו הצרות של ברדה, אפשר לחלום על גם על המקום השלישי.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א מאוויס צ'יבוטה מוכשל על ידי שוער מכבי נתניה תומר צרפתי
שחקן הפועל ת"א מאוויס צ'יבוטה מוכשל על ידי שוער מכבי נתניה תומר צרפתי
צ'יבוטה
(צילום: עוז מועלם)

מכבי פ"ת

חוזרת לליגת העל ואומרת שמכוונת להישארות ול"תקיעת יתד", אבל באמת כנראה שמכוונת ליותר מזה, עם סגל שנראה מגוון, מאוזן ומוכשר. שאלת המפתח היא איזה בני לם נקבל העונה (זה שהריץ את נתניה לצמרת עם כדורגל תוסס והרפתקני, או זה שנתקע בתחתית ולא הצליח לתקן)? היכולת ההגנתית ואחוז ניצול המצבים יקבעו כמה יצליח לו.
התחזית: הלוזונים יהיו הפתעת העונה ויסיימו במקומות 5־6.

הפועל ת"א

שיגעון או דיכאון, מאניה או דיפרסיה, אין רגע דל והשאלה תמיד היא מה הייתה תוצאת המשחק האחרון של האדומים. בנו סגל לא מאוזן (המון קשרים, המון צעירים, בלי חלוץ טבעי מוכח) ותלויים בכשירות של אוז'בולט ואלטמן ובמידת חיזוק הברגים בראש של צ'יבוטה.
התחזית: קבוצות כאלו בד"כ סובלות מחוסר יציבות, אבל אם יהיו סבלנות ושקט סביבתי יוכלו לעמוד ביחד עם פ"ת במקומות 5־6.

מ.ס אשדוד

כרגיל, קבוצה שמתבססת על הרבה שחקני בית וזרים צעירים. איכות הזרים וחזרתו לבריאות ולכושר של חמודי כנאען יקבעו איך תיראה העונה שלה, האם תתמודד על פלייאוף עליון או נגד הירידה.
התחזית: מקומות 10־12.

הפועל חיפה

אחרי רעש וצלצולי הצהרת כוונות על "שנת המאה", כבר החל הרחש-בחש סביב רוני לוי ו־ויכוחים בהנהלת הקבוצה. אפשר לצפות לקבוצה משעממת ואפורה.
התחזית: מקומות 7־9.

הפועל ירושלים

קבוצה צעירה ורעבה, כמו שזיו אריה אוהב, אבל גם כזו שאיבדה יותר מדי כוח התקפי (כולל סאפינן שנפצע), ותתקשה לשחזר את העונה הקודמת המוצלחת מאוד.
התחזית: מקומות 7־9.

הפועל חדרה

בגביע הטוטו ובמחזורי הפתיחה הם נראו לא טוב, אבל יש שם סגל נחמד שלהערכתי לא יתמודד נגד הירידה.
התחזית: מקומות 10־12.
3 צפייה בגלריה
מיירון ג'ורג'
מיירון ג'ורג'
מיירון ג'ורג'
(צילום: עוז מועלם)

בית"ר ירושלים

קשה לדעת מה נקבל מ"ביצת ההפתעה" של יוסי אבוקסיס, בפרט לאור בניית הסגל המאוחרת. יש שם הרבה שחקנים שדורכים אחד לשני על הרגליים (מיכה-קניוק-אשכנזי-תומא), סימני שאלה לגבי הזרים, ותחושה שהבלגן הקיץ היה קצת יותר מדי.
התחזית: עונה מאכזבת שתסתיים במקומות 7־9. לא יותר.

בני סכנין

השילוב של הבלגן הניהולי/התקציבי, סגל לא מספיק איכותי, והפציעה האיומה של בירם כיאל, יובילו את סכנין לתחתית.
התחזית: מקומות 10־12

הפועל פ"ת

כנראה הקבוצה החביבה ביותר בליגה, קבוצת אוהדים שרבים חפצים בטובתה, אבל נראית כמו הקבוצה החלשה בליגה ומועמדת טבעית לירידה.
התחזית: שברון לב לאוהדים וסיום במקומות 13־14.

בני ריינה

הפתיעה בעונה שעברה כשהצליחה לשרוד, ועשתה רכש מעניין בקיץ, אבל נראה שחסר לה עומק - בעיקר בהגנה. התחזית: תצטרף להפועל פ"ת.
ואם שרדתם את אכילת הראשים שלי והגעתם עד לכאן, אז קודם כל – תודה! מקווה שהצלחתי לעניין ולספק איזו זווית ראיה שונה. ושנית – בקשה, שלא לאמר תחינה – די עם האלימות במגרשים, תנו לנו להביא את הילדים לראות כדורגל בלי שנחשוש להיקלע לשדה קרב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.