אוהדי מכבי נתניה כבר לא יודעים אם לצחוק או לבכות. ביום שלישי האחרון זה שוב קרה לקבוצתם, ובשלב מוקדם. כבר בדקה ה-30 - במשחק ההפסד (1:0) למ.ס אשדוד - פארפה גויאגון, אחד מהכוכבים בסגל של בני לם - ספג כרטיס אדום ישיר והותיר את נתניה ב-10 שחקנים. לכאורה, אירוע שקורה פעם בכמה מחזורים. הקהל מתעצבן, השחקן יורד מצוברח לחדר ההלבשה והמאמן יסיט לעברו מבט זועף.
רק שאצל מכבי נתניה זה כמעט הפך לדפוס קבוע. עד כמה אתם שואלים? 11 מחזורים חלפו מפתיחת העונה ושחקני נתניה ספגו כבר חמישה כרטיסים אדומים - יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. וזה רק קצה הקרחון. הקבוצה של בני לם היא גם מלכת הכרטיסים הצהובים, כשלא פחות מ-39 כאלו נשלפו לחובתה העונה. 427 תיקולים ו-182 עבירות מראים שנתניה פשוט משחקת אגרסיבי.
2 צפייה בגלריה
כרטיס אדום
כרטיס אדום
דפוס קבוע? בוריס אינו מורחק במשחק מול מכבי פ"ת
(צילום: אורן אהרוני)
אינפו
2 צפייה בגלריה
אלמוג כהן יורד מהמגרש
אלמוג כהן יורד מהמגרש
מנוסה-מנוסה, אבל זה לא מספיק. אלמוג כהן אחרי עוד כרטיס אדום
(צילום: יאיר שגיא)
מכבי נתניה מוכרת כקבוצה התקפית, צעירה, אנרגטית ורעבה, אבל גם מתברר משחקת בסגנון לוחמני. וזה לא חידוש של העונה הנוכחית. מתחילת 2019/20 ספגו שחקני נתניה 21 כרטיסים אדומים - בפער ניכר מהשנייה קריית שמונה (15) ומהפועל באר-שבע ובית"ר ירושלים (13) שבמקום השלישי בפרק הזמן הזה.
"יש לנו שחקנים שפשוט לא מוותרים לשנייה", ניסה להסביר גורם במועדון את הנתון הדי חריג. "נכון שלא כל הכרטיסים היו מוצדקים, אבל לא נכנס להחלטות שיפוט כאלה ואחרות. אנחנו קבוצה עם לא מעט שחקנים צעירים שמבחינתם הם נלחמים ולעיתים זה עולה להם ביוקר עם עבירות קשות מדי".
אינפו
בני לם, כך מספרים במועדון, שוחח עם שחקניו על הנושא. בכל זאת, מאז נכנס לתפקיד כבר ראה שלוש פעמים את קבוצתו מסיימת את המשחק ב-10 שחקנים וזה לא משהו שיעזור לה לברוח מהתחתית. עם 12 נקודות בלבד - כל ניצחון חשוב, והרבה יותר קל להשיג אותו כשאתה עם 11 שחקנים על כר הדשא.
אגב, לאו דווקא הצעירים הם אלו שסופגים את האדומים. אלמוג כהן, אביב אברהם ורז שלמה - מהיותר מנוסים בסגל של לם - כבר הורחקו העונה. "הצוות המקצועי מדבר על זה לא מעט", הוסיף אותו גורם. "בינתיים לא צריך לעשות מזה רעש כל-כך גדול".