אחרי המעבר של לאו מסי לפריז סן ז'רמן, כל העולם התחיל לפנטז על השילוב מסי-ניימאר-אמבאפה. השלישייה אמורה להיות אטרקטיבית לפחות כמו מסי-סוארס-ניימאר, שהביאה לברצלונה את הזכייה האחרונה שלה בליגת האלופות. כולם התחילו לפנטז, ואף אחד לא ממש שאל לדעתו של קיליאן אמבאפה. הוא, כך מתברר, לא רואה את עצמו כחלק מטריו. הוא רוצה קריירת סולו, עדיף בריאל מדריד.
אמבאפה, כידוע, מסיים בקיץ את החוזה שלו בפריז סן ז'רמן, ובסוף העונה יוכל לעזוב אותה בחינם. הוא נרכש ע"י האימפריה הצרפתית ממונאקו ב-180 מיליון אירו ב-2017, ההעברה השנייה הכי יקרה בהיסטוריה, והיא עלולה לאבד אותו ללא תמורה.
5 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה. אף אחד לא שאל לדעתו
(צילום: getty images)
הבעיה היא שלהנהלה הקטארית של פריז לא אכפת להפסיד את ההשקעה, וזה כנראה מה שיוצר את כל הפלונטר. בעלי הקבוצה נאסר אל-חלאיפי הצהיר אחרי החתמת מסי ש"לאמבאפה אין סיבה לעזוב". הוא רוצה לראות שיתוף פעולה של שלושת הכוכבים שלו, אפילו לעונה אחת. אם השלישייה אכן תביא את גביע האלופות לפריז, אולי זה מה שיגרום לאמבאפה להישאר.
הבעיה היא שנראה כי ההפך הוא הנכון. דיווחים בספרד ובצרפת טוענים שאמבאפה ממש לא מרוצה מההחתמה החדשה של לאו מסי ומההזדמנות לשתף פעולה עם אחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה. הוא לא בירך את מסי באינסטגרם ולא הקדיש לכך אפילו סטורי קטן, מה שגרם לשמועות להתגבר. לאחר מכן הם נפגשו באימון והתחבקו, מה שגרם לעניינים מעט להירגע. אבל אז שחקני פריז סן ז'רמן חגגו יום הולדת לאנדר הררה, ומי לא הגיע? קיליאן אמבאפה.
אולי הוא לא הוזמן, אולי הוא זה שבכלל צילם את התמונה של השחקנים באירוע. מה שבטוח, זה לא תרם לשקט סביבו. והיו גם שריקות הבוז שהוא ספג מהאוהדים בשבת האחרונה. בספרד חגגו את האירוע וב"מארקה" נכתב: "הבוז לאמבאפה הוא כמו שער לזכות ריאל מדריד". לא בטוח שהם טעו.
5 צפייה בגלריה
מסי עם אמבאפה וחכימי
מסי עם אמבאפה וחכימי
מסי עם אמבאפה. הצרפתי לא מרוצה כל כך מההחתמה, לפי הדיווחים
(צילום: AFP)

רוצה להיות מספר 1

לפי כלי התקשורת בצרפת, החלוץ הצרפתי מתוסכל. הוא לא רוצה להיות מקום שני או שלישי בהיררכיה אחרי מסי וניימאר. הוא רואה את עצמו כמנהיג של פריז סן ז'רמן, כמו שהוא רואה את עצמו כמנהיג של נבחרת צרפת. הוא כבר חושב על המורשת שלו כשחקן, ונראה שהוא לא ממש מתלהב מתפקיד הסייד-קיק של מסי.
זה בדיוק ההפך מניימאר, שעזב את ברצלונה כדי להיות מספר 1 של פ.ס.ז', ראה שזה לא ממש מצליח, ניסה לחזור לברצלונה אבל בסוף קיבל את מסי אצלו בקבוצה. הברזילאי גם היה זה שעודד את סרחיו ראמוס לחתום בקבוצה אחרי שהפרק של הבלם בריאל מדריד הסתיים.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
ההגעה שלו לא עזרה. אולי להפך
(צילום: AP)
לעומת ניימאר, אמבאפה מעריץ את כריסטיאנו רונאלדו ואומרים שהוא גם אוהד ריאל מדריד. הוא נמצא במקום שניימאר היה בו ב-2017. הוא כבר לא ילד הפלא החמוד שזכה עם צרפת במונדיאל ב-2018, אלא הכוכב שהחמיץ את הפנדל מול שווייץ ביורו. בגיל 22, הוא כבר מרגיש בשל לרשת את רונאלדו בריאל מדריד, להיות מספר 7 הבא של הבלאנקוס ולשחזר את רצף הזכיות של הפורטוגלי בליגת האלופות.
במדריד מובטח לו להיות הראשון בהיררכיה, לא אדן הזאר ולא קארים בנזמה ינסו לאתגר את מעמדו. ולא רק זה, אחרי העזיבה של מסי מובטח לו להיות הכוכב הכי גדול של הליגה הספרדית כולה. הפנים של לה-ליגה והיורש הרשמי של מסי ורונאלדו. לבד לגמרי בפסגה.
ריאל מדריד כבר החליטה כמה היא תציע עבור קיליאן אמבאפה: 120 מיליון אירו. סכום לא רע עבור שחקן שנמצא בשנת חוזה ואמור לעלות פחות. היא רק מחכה לפיצוץ הגדול שיגיע בין אמבאפה לפריז סן ז'רמן. לפי "מארקה" היא רוצה שהצרפתי יכריז בפומבי שהוא החליט לעזוב כבר העונה. משם, מאמינים במדריד, זה יהיה הרבה יותר קל.
5 צפייה בגלריה
ניימאר ואמבאפה
ניימאר ואמבאפה
דומים אבל שונים. אמבאפה וניימאר
(צילום: רויטרס)

הכל ייסגר בארבע עיניים

בצרפת נטען שאמבאפה כבר ביקש לעזוב, בספרד נטען מנגד שהוא עדיין צריך להיפגש עם אל-חלאיפי ולהודיע לו רשמית שהוא רוצה ללכת עכשיו, ולמעשה שום דבר עוד לא נגמר. אמבאפה עצמו רוצה להיפרד יפה מפריז סן ז'רמן, ולא מעוניין בפיצוץ שיהפוך אותו לאויב המועדון ויכתים את התדמית שלו. הוא הגיע היום (שלישי) לאימון ופיזר חיוכים, לא נראה שהוא הולך לעשות צעדים קיצוניים.
בעוד כשבועיים חלון ההעברות ייסגר, ועל אף שהכיוון המסתמן כרגע הוא שאמבאפה יחתום בריאל מדריד – שום דבר עדיין לא סגור. עדיין אין לו חוזה בריאל מדריד, ולפי כלי התקשורת המועדון לא יצר קשר עם נציגיו. לפי "קרדנה סר", ריאל תציע לו חוזה לחמש שנים עם משכורת שמנה.
5 צפייה בגלריה
נאסר אל-חלאיפי
נאסר אל-חלאיפי
נאסר אל-חלאיפי. הסיפור עוד לא גמור
(צילום: AFP)
הבלאנקוס, בניגוד לברצלונה, לא נמצאים במצב כלכלי גרוע ויכולים להשקיע. בשני הקיצים האחרונים ריאל לא רכשה אף אחד, ומנגד הרוויחה 150 מיליון אירו משחקנים שעזבו. יש לריאל סגל לא רע וגם היא, כמו פ.ס.ז', יכולה לזכות בליגת האלופות. עם אמבאפה היא תהיה מועמדת בכירה לזכייה בתואר.
למרות שנראה כאילו הכל מוכן להצגתו של אמבאפה בריאל מדריד, ישנו גם הצד של פריז. היא רוצה שהוא יישאר והציעה לו שוב חוזה חדש (והוא סירב). לבעלים נאסר אל-חלאיפי לא בוער למכור את הכוכב שלו, והכדור לגמרי במגרש שלו. ללא הסכמתו, אמבאפה יישאר בפ.ס.ז' עוד עונה, וריאל מדריד תחכה. נראה שהכל ייסגר בפגישה בארבע עיניים בין הכוכב לבוס הנוכחי שלו, השאלה היא מתי זה יקרה.