סיפורים משפחתיים הם לא דבר זר לעולם הספורט, אך סיפור כמו של האחים קלסי טרם נכתב. ג'ייסון קלסי (35), הסנטר של פילדלפיה איגלס, וטראוויס קלסי (33), הטייט אנד של קנזס סיטי צ'יפס, שני חברי היכל התהילה לעתיד, יהפכו בעוד פחות משבועיים לאחים הראשונים שמשחקים זה נגד זה בסופרבול. כבר היו צמד מאמנים אחים שנפגשו אחד נגד השני במעמד היוקרתי, כשג'ון הארבו ובוליטמור רייבנס ניצחו את ג'ים הארבו וסן פרנסיסקו פורטי ניינרס בסופרבול 2012, אבל כאמור האחים קלסי יהיו הראשונים שיעשו זאת כשחקנים.
אחרי שפילדלפיה ניצחה את סן פרנסיסקו בגמר ה-NFC, ולפני שקנזס סיטי ניצחה את סינסינטי בנגלס בגמר ה-AFC, נשאל ג'ייסון על האפשרות המסתמנת כי יפגוש את אחיו הקטן בסופרבול. "יש לי סוויטשירט של קנזס סיטי ואני הולך ללבוש אותו בשלוש השעות הקרובות, ואז זהו לשנה הקרובה", הצהיר ג'ייסון. "ניצחון או הפסד, אני סיימתי להיות אוהד של קנזס סיטי".
2 צפייה בגלריה
ג'ייסון קלסי (מימין) וטראוויס קלסי
ג'ייסון קלסי (מימין) וטראוויס קלסי
פורצי דרך. ג'ייסון (מימין) וטראוויס קלסי
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
וטראוויס קלסי (מונףן) וג'ייסון קלסי בפרסומת לאולד ספייס
וטראוויס קלסי (מונףן) וג'ייסון קלסי בפרסומת לאולד ספייס
טראוויס (מונף) וג'ייסון קלסי בפרסומת לאולד ספייס
(צילום: AP)
מעבר לסיפור הנחמד של שני אחים שנפגשים באחת הזירות הגדולות ביותר שעולם הספורט מסוגל להציע, מדובר גם בשניים מהשחקנים הטובים ביותר בקבוצותיהם, שכל אחת מהן סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון בחטיבה שלה. אגדות NFL בהתהוות. שניהם אתלטים מפלצתיים, בעלי סגנון משחק שהפך אותם לפורצי דרך בעמדות שלהם. ג'ייסון, על אף משקלו העצום (134 ק"ג), מסוגל לרוץ לעומק המגרש וללוות את נושא הכדור כמו שאף סנטר בליגה לא יודע, כשהוא חוסם את מי שנקרה בדרכו. טראוויס, שגם הוא כמו אחיו מייצר חוסר לוגיקה בין גודלו המפלצתי (שוקל 113 ק"ג) לבין מה שהגוף שלו מסוגל לעשות, הוא מכונה של השגת יארדים אחרי התפיסה ומסוגל לבצע מהלכים שבדרך כלל שמורים לתופסים הקטנים והזריזים ביותר.
ג'ייסון, שנחשב לאחד השחקנים הטובים בתולדות הליגה בעמדתו, נבחר חמש פעמים לפרו-בול (האולסטאר של הפוטבול), כשכל הבחירות היו בשש השנים האחרונות. האח הגדול לבית משפחת קלסי הוא אחד משמונה סנטרים בהיסטוריה של הליגה שנבחרו חמש פעמים לפרו-בול, כשכל השבעה הקודמים גם הפכו בסופו של דבר לחברי היכל התהילה. טראוויס מנגד, הוא הטייט אנד החמישי בכל הזמנים בתפיסות (814), הרביעי ביארדים בתפיסה (10,344) והשישי בטאצ'דאונים (69). מבין השחקנים בעמדתו יש לו הכי הרבה עונות עם יותר מ-1,000 יארד בתולדות הליגה, שבע כאלה, כשכולן הגיעו ברציפות (מעונת 2016 עד העונה).
בנוסף להצלחה הספורטיבית, האחים קלסי הם גם דמויות מאוד צבעוניות, שעשו לעצמם שם בזכות ההתבטאויות שלהם, הלבוש שלהם והפעילות שלהם מחוץ למגרש. בספטמבר הם הקימו יחדיו פודקאסט שבועי שנקרא "גבהים חדשים, עם ג'ייסון וטראוויס קלסי", בו הם משתפים חוויות ומארחים שמות מוכרים מעולם הפוטבול, דוגמת ג'יילן הארטס ופטריק מהומס, הקוורטרבקים שעומדים להתמודד זה מול זה בסופרבול הקרוב. "אני נהנה. זה כיף לעשות משהו עם אח שלך על בסיס שבועי", סיפר טראוויס על הפודקאסט. "זה טוב שיש לי את הזמן הקבוע הזה שבו אני מסוגל פשוט לשבת ולפטפט. כמו שהיינו עושים בארוחת ערב בתיכון או בקולג'".
הנאום של ג'ייסון אחרי הזכייה בסופרבול בעונת 2017
בקולג'ים, הם שיחקו יחד באוניברסיטת סינסינטי במשך שלוש עונות - רק ב-2009 הם באמת שיתפו פעולה כי ב-2008 טראוויס היה רדשרט (הוא רק התאמן ולא שיחק) וב-2010 הושעה אחרי שנכשל בבדיקת סמים - לפני שג'ייסון הוכרז כבחירה ה-191 (סיבוב שישי) של דראפט 2011 והחל את הקריירה המקצועית שלו בפילדלפיה. שנתיים לאחר מכן, בדראפט 2013, קנזס סיטי לקחה את טראוויס בבחירה ה-63 (סיבוב שלישי). שניהם לא עזבו את הקבוצות שלהם מאז, כשכל אחד מהם הפך כאמור לאגדה ורשם זכייה אחת בסופרבול (ג'ייסון ב-2017 וטראוויס ב-2019).
הסופרבול הקרוב לא יהווה את הפעם הראשונה שההצלחה של האחים עושה צרות למשפחת קלסי. דונה קלסי, אמא שלהם, הפכה למפורסמת ברחבי ארה"ב בעונה הקודמת כשהיא חצתה יותר מ-2,000 קילומטר ביום אחד כדי להספיק לראות מקרוב את הבנים שלה משתתפים במשחקי הוויילדקארד שלהם (הסיבוב הראשון של הפלייאוף). היא התחילה את היום בפלורידה, שם לצערה ראתה את ג'ייסון ופילדלפיה מובסים על ידי טמפה ביי באקנירס וטום בריידי, ואז מיהרה לתפוס טיסה לקנזס סיטי, שם הפתיעה את טראוויס, שמחץ עם קבוצתו את פיטסבורג סטילרס. "אני אעודד את ההתקפה", התלוצצה האם כשנשאלה מה תעשה במשחק הגמר. "אמא שלי לא יכולה להפסיד במשחק הזה", הוסיף טראוויס.
באשר לאחים, הם תמיד היו שמחים בהצלחות אחד של השני, למרות הטבע התחרותי (מאוד) של שניהם. "הכי מאושר שהייתי בשביל ג'ייסון היה כשראיתי אותו מנצח בסופרבול וראיתי כמה הוא השתגע על המגרש", סיפר טראוויס, שמשחק עם המספר 87 שמסמל את שנת הלידה של אחיו. ג'ייסון שיתף על תחושות זהות בזכייה של של טראוויס שנתיים לאחר מכן: "לזכות בעצמך זה מאוד משמח... אבל לראות מישהו שאתה אוהב ושאכפת לך ממנו מגשים את החלומות שלו זה יכול אפילו לשמח יותר". ספק אם יגיד דבר דומה אם טראוויס ינצח במשחק הקרוב שלו. כך או כך, השבועיים הקרובים הולכים להיות מעניינים מאוד עבור משפחת קלסי.