כן, לגמרי, לחלוטין, בלי ספק. כן!!! חד משמעית, מעל כל צל של פקפוק, ללא הנד עפעף, שילוב ידיים או שיכול רגליים. אז אתם שואלים "מה הוא רוצה הבר-און היה?!, מה הוא חופר וטוחן?!". ובכן, חברים, אוהדי כדורגל וכדורסל, טניס ורוגבי, קריקט ושחייה, אתלטיקה ומוטוריקה - יש לי וידוי קטן אך משמעותי: אני מתגעגע. מתגעגע לספורט אחר. מתגעגע לספורט עם נשמה.
גדלתי עם הדור ההוא של בני ה-40+ שעוד זוכרים את הספורט לפני שהפך לנגיש בכל כף יד שבתוכה חפון טלפון חכם; את הספורט של סלון הבית ובתי הקפה השכונתיים עם הספורטוטו. את הספורט עם קולו הנשבר מהתרגשות של מאיר איינשטיין ז"ל. את הספורט של האולימפיאדות - זה המרגש והמותח, הדרמטי והכל כך כיפי.
1 צפייה בגלריה
קול בלתי נשכח. מאיר איינשטיין ז"ל
קול בלתי נשכח. מאיר איינשטיין ז"ל
קול בלתי נשכח. מאיר איינשטיין ז"ל
(צילום: ראובן שוורץ)
את הספורט של ערבי חמישי עם מכבי תל-אביב כדורסל. את הספורט של לילות לבנים בסדרות משחקי הגמר של הליגה הטובה בעולם. את הספורט התמים שלא נוצל בציניות כדי לקדם אג'נדות פוליטיות. את הספורט שבו ספורטאים התחרו על ליבם של האוהדים ולא על ליבם של תאגידי הענק עתירי הממון. ועם כל האופניים החשמליים שבסביבה אפילו לטור דה פראנס אני כבר מתגעגע.
מתגעגע לספורט שיש בו תהליך של רומנטיקה, של עומק, של אידיאל תחרותי אמנם אבל עם רוח יפה ואצילה של סולידריות ופרגון שאינם פוגעים ברצון העז לנצח. ואני מאמין שעוד נזכה לראות ספורט כזה שוב בקרוב מאוד. יש גבול מחזורי לכל תהליך, והתהליך של אוטומטיזציה של הספורט נראה לי שמיצה את עצמו. לנו האוהדים חשובה הנשמה לא פחות מהתוצאה ואולי אפילו יותר. לנו האוהדים חשוב להיות חלק חי מהתחרות. אנחנו לא רוצים לראות יותר אצטדיונים ריקים בחסות פרסומות מסחריות מתוקצבות במיליארדים שמהווים תפאורה עלובה למשחקי ספורט שאנו כה אוהבים. רוצים לחזור למגרשים, לדרכים, לשיחות, לתהליכים, להנאות הקטנות של המשחק. רוצים לראות בעלי בית שמביאים בחשבון אותנטי את הטירופים שלנו כאוהדים.
לא רוצים לדלג על האש בעיניים, על הציפייה בלב, על הדופק שגובר בעליית הקבוצות לחימום על כר הדשא או על הפרקט. והאמת, אנחנו רוצים את זה גם בשביל הדורות החדשים שלא חוו מה שאנחנו חווינו. כן, לא מתבייש להודות שאני מתגעגע לספורט אחר, מאחד, מרגש, ומלא תשוקה אמיתית שבלהיות אוהד - לספורט עם נשמה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.