בבית"ר ירושלים עוד לא התאוששו מהקיץ הקשה שעבר עליהם, ואחרי שברק אברמוב רכש את המועדון ברגע האחרון – בבית וגן מתעוררים מחדש למציאות העגומה. הקבוצה אולי ניצלה מפירוק, אבל בשני המחזורים הראשונים של העונה היא מתפרקת על המגרש.
שני הפסדים ותשעה שערי חובה מול מכבי נתניה והפועל באר־שבע הם כבר יותר מדי עבור הבעלים החדש, שמתחיל להבין שבלי זעזוע משמעותי בסגל, הפרויקט שלו יתרסק היישר לליגה הלאומית. אחרי התבוסה 4:1 לנתניה, יוסי אבוקסיס עוד ניסה לעשות שינוי פנימי עם מעבר לקו של ארבעה שחקני הגנה – אבל כמו החבורה של בני לם, גם זו של אליניב ברדה עשתה ככל העולה על רוחה ברחבה הבית"רית.
6 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
שני הפסדים ותשעה שערי חובה הם כבר יותר מדי עבורו. אברמוב
(צילום: רפי קוץ)

הייאוש של אבוקסיס

אי אפשר היה שלא להבחין שלשום בפנים המיואשות של המאמן, שהגיע באמצע העונה שעברה והצליח לייצב את הספינה, אבל הפעם נראה שהאתגר יהיה קשה יותר. הוא ישב המום על הספסל בפ"ת וראה את החבורה שלו סופגת חמישייה (התבוסה הקשה של בית"ר בתשע השנים האחרונות). אפשר להבין אותו, הרי אבוקסיס הפך את השיטה ההגנתית למקצוע, ופתאום הוא אחראי על קבוצה חלשה מנטלית שנשברת מהר.
האש בשלב הזה לא הולכת לכיוונו של המאמן, בהתחשב באי הוודאות שליוותה את הפגרה ולא איפשרה לו לבנות את הסגל שרצה. בזמן שנערכו דיונים על עתיד המעודון, הוא עוד ניסה איכשהו לייצר שגרת כדורגל סבירה. אבוקסיס לקח חבורה של שחקנים שלא ידעו באיזו ליגה הם ישחקו ואם הם יקבלו את המשכורת הקרובה, ויצא איתם למחנה אימונים באוסטריה. הוא עוד הספיק להחתים כמה שחקנים שספק אם היו מצורפים במצב אחר.
6 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
האש בשלב הזה לא הולכת לכיוונו. אבוקסיס
(צילום: טל שחר)
"שום דבר לא מצדיק את התבוסות האלו", אמר המאמן. "אנחנו בונים את הקבוצה תוך כדי העונה. אני לוקח את הכל על עצמי, אבל בטוח שבעוד חודש נדבר אחרת. ברור שלא היה עדיף לרדת לליגה א'".
נכון שבית"ר קיבלה הגרלה קשה בפתיחת העונה, מפגשים עם שתיים מארבע הקבוצות הטובות בליגה, אך אף אחד לא ציפה שהקבוצה תיראה לא שייכת לליגת העל. את אבוקסיס ובית"ר צריכים למדוד מול קבוצות כמו נס־ציונה והפועל ירושלים, היריבות הבאות. אם המאזן יישאר על אפס נקודות גם אחרי שני המשחקים האלה, אפשר יהיה לדבר על מועמדת ודאית לירידה.
6 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר בהלם, ב"ש חוגגת
שחקני בית"ר בהלם, ב"ש חוגגת
שחקני בית"ר בהלם, ב"ש חוגגת
(צילום: טל שחר)
"אנשים לא מבינים שמבחינה כרונולוגית אנחנו נמצאים כרגע בטרום העונה", מסביר גורם במועדון. "לא היו לנו משחקי הכנה, חצי הרכב עוד לא משחק, וגם קיבלנו הגרלה קשה. המבחנים יהיו עכשיו נגד נס־ציונה והפועל ירושלים, זו הליגה שלנו".

שוער זר בדרך

אברמוב מתכנן מהפכה מקצועית וניהולית בבית וגן, כאשר לפחות חצי מההרכב יוחלף: בנוסף לחזרת הפצועים יצורפו כבר בימים הקרובים שלושה שחקנים. גם עובדים צפויים לסיים את תפקידים ובמקומם יגיעו חדשים. מי יהיה אמון על השינויים הוא המנכ"ל כפיר אדרי, שהגיע עם אברמוב מבני־יהודה. "הכל מתחיל מהניהול, מהשטח. אין פה אווירה של עבודה בטירוף, הכל הולך להשתנות פה", הוסיף הגורם.
ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע כי חלוץ מכבי ת"א ונבחרת הנוער, דור תורג'מן, בדרך לקבוצה, אחרי שכבר סוכמו כל התנאים. בבית"ר מעוניינים לשחרר את גליאופילו פלייטר, שמסרב לעזוב בשלב זה.
6 צפייה בגלריה
דור תורג'מן
דור תורג'מן
בדרך לטדי. תורג'מן
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
אברמוב החתים עד כה שלושה זרים: הבלם מוונצואלה חוסואה מחיאס, ששיחק בקבוצה בעונה שעברה וינחת היום, החלוץ אדוארדו גררו והקשר ההתקפי דנילו אספרייה. אליהם הצטרף המגן הימני עמית כהן מבני־יהודה שכבר הספיק לשחק שלשום. כעת בית"ר מחפשת חלוץ וקשר אחורי זרים, אך קרוב לוודאי שיוחתמו שחקנים נוספים.
בתקציב המוגבל שעומד לזכותו, החליט אבוקסיס להמר על נתנאל דלויה כשוער הראשון. בינתיים האוהד השרוף מהיציע המזרחי בטדי, שהגשים חלום כשהגיע לקבוצה עליה גדל, ספג כבר תשעה שערים והלחץ עליו רק הולך וגובר. במועדון מאוד מעריכים את דלויה, אבל כבר פנו לסוכנים בניסיון למצוא שוער זר. מי שצפוי לעמוד בין הקורות מול נס־ציונה הוא איתמר ישראלי.
6 צפייה בגלריה
איתמר ישראלי
איתמר ישראלי
יעמוד בין הקורות מול נס ציונה. ישראלי
(צילום: אורן אהרוני)
כבר כשהגיע לאימון הראשון שלו כבעלים, אברמוב הבין שהשחקנים שיש לו כרגע רחוקים מלהספיק. אם זה אור זהבי שהיה חלש תחתיו בבני־יהודה בליגה הלאומית, או חגי גולדנברג שהוצע הקיץ לזהובים שסירבו לצרף אותו – ומושאלים צעירים כמו סתיו נחמני ובר כהן שלא נראים עדיין בשלים לליגת העל.

אין בעל בית

גם מנהיג אמיתי על המגרש חסר. הקפטן הוותיק אופיר קריאף אמור היה להיכנס למשבצת הזו, אבל הוא מציג יכולת חלשה, ושלשום עבירה לא אחראית שלו הובילה לשער הראשון של באר־שבע מבעיטה חופשית. גם השער השני היה באשמתו, אחרי שאיבד ברחבה את רותם חטואל, שכבש בנגיחה. מעבר לכך, הוא עסוק ביותר מדי דברים שלא קשורים לכדורגל.
6 צפייה בגלריה
אופיר קריאף
אופיר קריאף
יכולת חלשה. קריאף
(צילום: יאיר שגיא)
אבוקסיס צפוי לעלות עם הרכב אחרי לגמרי כבר מול נס־ציונה. אוראל דגני ודן עזריה יחזרו ל־11, ישראלי יפתח כאמור בשער, וגם מחיאס צפוי להשתלב. סימן השאלה הגדולה הוא סביב ירדן שועה, השם הגדול ביותר במועדון, שעדיין לא תרם ובקבוצה מחכים לפריצה שלו.
למרות המצב, ישנם סימנים מעודדים מכיוון הקהל, שרכש כבר כמעט 5,000 מינויים, ומילא את האצטדיון בפ"ת שלשום. מצד שני, הקומץ שהתפרע אחרי השער של רמזי ספורי הזכיר לאברמוב איפה הוא נחת.