לפני שנתיים כתבתי באותו מדור בדיוק על הצורך הדחוף בשינוי בעלות במכבי תל אביב. מאז עברו שנתיים, כמעט כמו מאה, ובצד הצהוב של העיר לא השתנה דבר. בזמן שהצד האדום התפתח בקצב מסחרר והפך לכוח צעיר ומרשים ביורוליג, אצלנו הזמן עצר. זאת תהיה ההתייחסות היחידה שלי אליהם כאן; מכאן והלאה אתמקד אך ורק בצהוב.
חרף ניסיונות נואשים של בעלי מכבי להרכיב קבוצה “מספיק טובה” לליגה, כזו שתיקח אליפות ותסתיר עוד עונה בתחתית היורוליג – אנחנו, האוהדים, לא שוכחים לרגע. לא את הזלזול, לא את הפשרות, לא את המצב המביך שהמועדון הגיע אליו.
אני כותב ביום עצוב־שמח. היורוליג חוזר להיכל אחרי שנתיים. במשחק האחרון של המפעל בהיכל, מול פרטיזן במחזור הראשון של עונת 23/24 – הייתי שם, שאגתי, התרגשתי. זאת הייתה חוויה מהסוג שרק מכבי יודעת לייצר בערבי חמישי. שנתיים חלפו, והיום, מול וילרבאן, אני כבר לא מגיע.
השנה חגגתי 21. אנחנו מנויים במכבי כבר 15 שנה, מאז שאני זוכר את עצמי. אבל בקיץ האחרון שכנעתי את אבא שלי לוותר על המנויים. כן, זה כואב. אבל זה למען העתיד של המועדון.
כשחלק ניכר מההכנסות מגיע ממנויים וכרטיסים, איך אפשר להצדיק מצב שבו הכרטיס הזול ביותר עולה מעל 200 שקל למשחק קריטי על המקום… האחד לפני האחרון? מול יריבה ישירה לקרקעית? איך אפשר לקבל קבוצה כל כך עלובה, במועדון פרטי שבו הבעלים לא מזרימים שקל מעבר למה שנכנס מהקופה?
אני זועק: להחרים! זו הדרך היחידה לנצח אותם – את בעלי המניות, שהם הדבר היחיד שמפריד בינינו לבין מועדון אירופי אמיתי. זה יכאב, זה ייקח זמן, אבל זה הכרחי.
תראו כמה טייקונים משקיעים בכדורסל הישראלי. אם הבעלים הנוכחיים יניחו יד על הלב וינסו למכור, יהיו מי שיקפצו על ההזדמנות. תשאלו את משפחת וילף.
גם אם ננצח במשחק החזרה, אפילו בשלשת ניצחון של לוני ווקר, אל תתבלבלו. קבוצה שפותחת עונה עם סנטר שהעמיד 6 נקודות בממוצע בליגה גרמנית בינונית היא לא קבוצה שראויה ליורוליג. מגיע לנו יותר. מגיע לאוהדים שמשלמים סכומים אסטרונומיים לקבל מועדון שמתחרה כל שנה באמת בצמרת אירופה.
אני מאחל לקבוצה האהובה שלי, שגם היום אצפה בה, לנצח. אני לעולם לא אבקש הפסד של מכבי. אבל אחרי שנים של אכזבה? הגיע הזמן לומר: די. מיצינו. הביתה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? איך זה עובד? פשוט מאוד:
כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ Word לכתובת: kick@ynet.co.il, בצירוף שם מלא
אורך הטקסט הרצוי: 250–800 מילים
אין לצרף תמונות, טבלאות או גרפים
אם הטקסט מתייחס לאירוע עתידי – שלחו אותו מספר ימים מראש






