בתוך השינוי האדיר שה-NBA עברה בשנים האחרונות, אפשר לומר בביטחון שהתחושה הכללית היא שהליגה "התרככה". יש לתופעה מספר הסברים אפשריים שלא אכנס אליהם, אך רק בשביל לסבר את האוזן אפשר למנות כמה: שינוי החוקים של הליגה, שינוי האופן בו משוחק המשחק ומהפכת השלשות והמשחק המהיר, ואולי גם שינוי באופי השחקנים שנוטים להיות משמעותית יותר ידידותיים ובעלי הערכה אחד כלפי השני (לדברים כמו "טראש טוק" יש פחות ופחות ביטוי בליגה).
לכן, טוב כל כך שיש את ג'ואל אמביד, שבולט (לא בגלל גודלו הפיזי במקרה הזה) באופיו התוסס אל מול שאר החבורה המעט לקונית. אמביד נוטה להיכנס לעימותים, לעורר מהומות קלות, להתסיס מעט, להעלות טונים, ואת כל זה הוא מבצע באופן שאינו מוגזם או פוגע בספורטיביות של המשחק. אמביד למד שבליגה של היום צריך להישאר פוליטיקלי קורקט, ועדיין מצליח לתת לנו פלפל בכמויות. הוא לא מפחד לומר את דעתו, "לרדת" על שחקנים יריבים, לומר בפה מלא שהוא טוב מכולם ולריב עם יריבים אחרים על הפרקט ומחוצה לו. כמה שזה חסר היום במשחק.

1 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
(צילום: AP)

אל תבינו אותי לא נכון, אני לא מעודד אלימות בשום צורה, אבל ויכוחי ספורט בלהט המשחק הם רגעים שמקרבים אוהד לקבוצה שלו. שמחברים אותנו לתשוקה לניצחון. אמביד יודע להשתמש ביכולות האלו ככלי פסיכולוגי ולהיכנס לראש של היריב, ועדיין בסוף משחק להגיד כמה הוא מעריך את היריב ושזה הכל חלק מהמשחק.
אין ספק שגם היכולת האדירה שהוא מציג בשנים האחרונות מאפשרת לו לדבר כמו שהוא מדבר ולהתנהג כמו שהוא מתנהג, כי בסופו של דבר יש לו קבלות. הוא עדיין לא אלוף, אבל הוא לוקח את פילדלפיה על הגב, מרים את הפרנצ'ייז בשנים האחרונות, מראה נאמנות נדירה בתקופה בה סופרסטארים שולטים כמעט לחלוטין בבחירת המיקום בו ישחקו, ומציג כדורסל מיוחד ושונה. הוא סנטר בעל יכולות אדירות שמתאים את עצמו לשינויים של הליגה, אך עדיין לא מאבד את הזהות שלו כסנטר דורסני. בליגה שיורה מחוץ לקשת בלי סוף, לכולם ידוע שהצבע שייך לו לחלוטין.
אז בתוך כל עולם הכדורסל החדש, טוב שאמביד תמיד נשאר אמביד. כולי תקווה שהסיפור המדהים שלו ייגמר גם עם טבעת אחת לפחות, ואז נוכל לראות בו כאחד השחקנים הגדולים בדורו, ולא פחות חשוב, אחד המעניינים, המרתקים והמרגשים בדורו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.