אדם שלא שיחק כדורסל מימיו יתקשה להיות סקאוט מוצלח, והוא בטח לא יזהה לזהות אם לשחקן יש את "עין הנמר". עין הנמר זהו מושג לשחקן רעב להצלחות, "קילר" על המגרש – כזה שקבוצת יורוליג ברמה גבוהה רוצה בסגל שלה.
מצפייה בשני המשחקים הראשונים של מכבי ת"א באירופה, נראה שהקבוצה לא נבנתה נכון והביאה זרים או לא מנוסים או שבעים שבאו לעשות סיבוב בארים בעיר ללא הפסקה, ולא להוביל את הצהובים לטופ 8.
1 צפייה בגלריה
קינן אוואנס, נייט וולטרס
קינן אוואנס, נייט וולטרס
זה לא זה. קינן אוואנס
(צילום: אורן אהרוני)
הזריקות של ג'יימס נאנלי, קינן אוואנס, ודריק ווילאמס אפילו לא היו קרובות לטבעת. מכבי משחקת מפוזר. הבסיס של מאמנים גדולים באירופה כמו ז'ליקו אובראדוביץ', דייויד בלאט ושאראס הוא קודם כל להכניס את הכדור פנימה לסנטר דומיננטי וכך לפתוח את ההגנה של היריבה. המשחק של מכבי ושל יאניס נראה כמו ראן אנד גאן – זורקים מהשלוש ללא הכרה, וכשאלייז'ה בראיינט וטיילר דורסי אינם, נשאר רק סקוטי ווילבקין, שנראה שהולך לבזבז עוד שנה בקריירה שלו.
לסיכום, אני לא יודע מי אחראי על הסקאוטינג במכבי, אך נראה שהעבודה לא נעשתה בצורה הנכונה. אם קבוצה כמו הכוכב האדום, מבלי לזלזל, עם אמריקאי וחצי בסגל לעומת סוללה של זרים במכבי עושה בית ספר בהיכל, אז כנראה שמישהו במועדון פישל. מבחינתי, חבל שמכבי לא מנצלת את העובדה שיש לה את אחד הזרים הגדולים שהיו פה בארץ, ווילבקין, ולא בונה סביבו קבוצה רצינית שתתאים לרמתו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.