איזה כאב לב: יומיים בלבד לפני קטע הפתיחה בטור דה פראנס, הרוכב הישראלי עומר גולדשטיין הוצא מסגל קבוצת ישראל פרמייר טק לאחר שנחשף לחולה קורונה מאומת במסע מישראל לקופנהגן, שם תיפתח השנה התחרות.
חשוב לציין כי גולדשטיין לא יצא חיובי בבדיקות שעבר מאז שהצטרף למחנה הקבוצה בדנמרק, אך ראשיה קיבלו החלטה קשה לוותר עליו כאמצעי זהירות. רופאי הקבוצה קבעו כי קיים סיכון גבוה שהוא יתגלה כחיובי בימים הקרובים, מה שלא היה מאפשר להחליף אותו אחרי תחילת המרוץ, לצד החשש שבמקרה כזה היה מדביק רוכבים נוספים.
1 צפייה בגלריה
עומר גולדשטיין
עומר גולדשטיין
עומר גולדשטיין
(צילום: אפי שריר)
מדובר באכזבה עצומה עבור גולדשטיין בן ה-25, שהוכתר בסוף השבוע כאלוף ישראל במרוץ נגד השעון. הוא התחרה בטור בשנה שעברה ודורג במקום ה-122, והציפייה בקבוצה הייתה לקפיצת מדרגה השנה.
גולדשטיין הגיב להחלטה: ״כואב לי מאוד. האמנתי שאני עומד לתת הופעה בלתי נשכחת בטור דה פראנס הזה. זהו מפח נפש קשה עבורי ואני מתקשה להאמין שזה קורה לי. אבל עם כל הכאב, אני גם מבין את השיקולים של הקבוצה שלא רצתה לקחת סיכון כפול: לאבד רוכב ולסכן את בריאותם של רוכבים אחרים בקבוצה אם אכן יתברר שאכן נדבקתי בקורונה". מי שיחליף את גולדשטיין הוא גי בואבן הקנדי.
בתוך כך, הספרינטר הדרום-אפריקאי של הקבוצה, דריל אימפי, עבר שתי בדיקות גבוליות. מחר תתקבל החלטה סופית לגביו, כשאם יוחלט שלא ישתתף, גיא ניב הישראלי יתפוס את מקומו.