המון אוהדים (ובתוכם גם אני) מתלהבים מערן זהבי, השחקן שמרוויח מיליונים ובצדק, ובו תלויה כביכול הצלחתה של נבחרת ישראל. אודה שאני תמיד אני מצפה לגול שלו, גם בנבחרת וגם באיינדהובן, בכדי להתמלא בגאווה, כי הרי הוא משלנו.
ובכל זאת, הייתי רוצה לנפץ ולו במעט את האגדה הזאת. כאשר מדברים על היתרונות של שחקן בקבוצתו צריך לשקלל את כל יכולותיו האישיות, וצריך לזכור שאם הוא לא משחק אז במקומו ישחק שחקן מהאי הבריטי (ליאל עבדה), או מהליגה הספרדית השנייה (שון וייסמן), או הגרמנית (מונס דאבור) או האמריקאית (גדי קינדה) - ולשחקנים האלה יש איכויות שאין לזהבי, והם לא קונוסים.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
(צילום: AP)

זהבי לא תורם קבוצתית כמו שחקנים אלה, ולכן אפשר לפעמים לפתוח משחקים איתם ולהמעיט בדקות המשחק של זהבי, ואז נרוויח גם אותו וגם אותם. הוא מאבד יותר כדורים מרוב השחקנים, וברוב התיקולים שלו עם שחקני יריב ידו על התחתונה וגם רגליו... הוא לא נחשב כדריבלר מחונן, בלשון המעטה, והמון פעמים הוא אגואיסט בכל הקשור בבעיטה לשער. בשנים האחרונות הוא לא זכה כמעט בשום תואר עם קבוצותיו, וגם לא לקח את נבחרת ישראל לשום מקום למרות שהבקיע לא מעט שערים, מה שמוכיח ששחקן בודד לא מביא הצלחה לכלל הקבוצה.
לסיכום, בגלל מגבלותיו המסוימות של זהבי, במיוחד כשהוא בשלהי הקריירה שלו (הוא לא שיחק בהצלחה בשום קבוצה מהליגות הבכירות באירופה, ואילו בהולנד הוא לא מורגש בהמון משחקים ולכן מוחלף המון), טוב יעשה מאמן הנבחרת אם יאפשר לחלוצים צעירים ומועילים ממנו לשחק ב-11 הפותחים ועדיין להשתמש בו לפרקי זמן מסוימים.
בכל מקרה, אצלי הוא תמיד יהיה בין 20 החלוצים הטובים שהיו בכדורגל הישראלי (והסיני...).
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.