היסטוריה לנבחרת הנשים של ישראל בכדורמים, שפתחה נהדר הבוקר (ראשון) את אליפות העולם ביפן, עם ניצחון 6:17 על קזחסטן במשחק הראשון בשלב הבתים. זוהי הופעת הבכורה של ישראל בטורניר, וכמובן גם ניצחונה הראשון אי פעם במסגרת זו.
ישראל פתחה את המשחק מצוין ועלתה ליתרון מהיר משערים של מריה בוגצ'נקו ושונית סטרוגו. הקזחיות הצליחו לצמק את התוצאה, אך של עלמא יעקבי, ורוניקה קורדונסקיה וסטרוגו קבעו 3:5 לנבחרת בסיום הרבע הראשון. ברבע השני שער בודד של הקזחיות אל מול שערים נוספים של קורדונסקיה, בוגצ'נקו, הילה פוטוריאן, יעקבי (צמד) וסטרוגו קבעו 4:11 לכחולות-לבנות במחצית.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל כדורמים
נבחרת ישראל כדורמים
ניצחון ראשון אי פעם בהופעת הבכורה באליפות העולם. נבחרת ישראל בכדורמים
(צילום: MAJA HITIJ / gettyimages)
המחצית השנייה נפתחה עם שני שערים של קזחסטן. שער רביעי במשחק של סטרוגו ועוד אחד של יעקבי החזירו את ישראל ליתרון מבטיח, 6:13 בתום הרבע השלישי. בוגצ'נקו (צמד), דר מנקרמן ויהב פרקש הגדילו את ההפרש הישראלי ברבע האחרון ובסיום 6:17 לשחקניות של דימיטריס מברוטאס. יעקבי נבחרה לשחקנית המצטיינת בהתמודדות.
המשחק הבא של ישראל יתקיים בשעה 4:30 (שעון ישראל) בלילה שבין שני לשלישי מול אלופת אירופה, ספרד. אם קזחסטן לא תנצח את שתי הנבחרות החזקות בבית 2, ספרד והולנד, הניצחון היום יבטיח לישראל לפחות את המקום השלישי בבית, ששווה עלייה לשלב הפלייאוף שבו הנבחרות מהמקומות השני והשלישי בכל בית ייאבקו על כרטיס לרבע הגמר.
הבקיעו לישראל: שונית סטרוגו, עלמא יעקבי, מריה בוגצ'נקו 4 כל אחת, ורוניקה קורדונסקיה 2, הילה פוטוריאן, דר מנקרמן, יהב פרקש 1.

5 מספרים על אליפות העולם בכדורמים

37 שנים עברו מאז שנבחרת ישראלית בוגרת בענפי הכדור השתתפה באליפות העולם. אז אלה היו נבחרת הכדורסל של צביקה שרף, שעשתה הישג סופר מכובד וסיימה שביעית באליפות של 1986, ונבחרת הגברים בכדורמים שסיימה אחרונה. עכשיו נבחרת הנשים בכדורמים שברה את הבצורת, עם הופעה היסטורית באליפות העולם בפוקואוקה שביפן.
6 בכרטיס לאליפות זכתה הנבחרת בזכות המקום השישי באליפות אירופה שנערכה בשנה שעברה. זה לא היה עניין של מזל: הנבחרת מגלה שיפור עקבי בתוצאות: ב־2018 דורגה עשירית בהופעה הראשונה שלה אי פעם באליפות היבשתית, וב־2020 כבר התקדמה למקום התשיעי. לצידה גם נבחרת הגברים במגמת שיפור.
15 שחקניות מרכיבות את הסגל הישראלי, 12 מהן בנות 24 ומטה. השחקניות הבולטות הן איילת פרס (הקפטנית והשוערת), שונית סטרוגו בת ה־36 (ותיקת השחקניות) ומריה בוגצ'נקו (משחקת ביוון). פרט לבוגצ'נקו, חמש נוספות שיחקו השנה בחו"ל: תהל לוי (יוון), דר מנקרמן (ספרד), נועה ססובר (איטליה), ורוניקה קורדונסקיה (צרפת) והילה פוטוריאן (ארה"ב). המאמן הוא דימיטריוס מברוטאס היווני (55), שמדריך את הנבחרת כבר שבע שנים ומוביל את ההתקדמות המרשימה שלה.
16 הנבחרות שמשתתפות באליפות ביפן חולקו לארבעה בתים של ארבע נבחרות כל אחד. ישראל שובצה בבית 2 יחד עם ספרד (אלופת העולם המכהנת), הולנד (מדליסטית הארד באליפות העולם הקודמת) וקזחסטן (שלישית באליפות אסיה). הנבחרת שתסיים ראשונה תעלה היישר לרבע הגמר, והנבחרות שידורגו במקום השני השלישי ימשיכו לשלב הפלייאוף ויפגשו יריבה מבית מקביל על הכרטיס לשמונה הגדולות.
2 זה נשמע בלתי אפשרי עבור הנבחרת הישראלית, אבל אם היא תגיע לגמר היא תזכה באחד משני הכרטיסים לאולימפיאדה שמחולקים באליפות הזאת, ובכך תצטרף לנבחרת הכדורגל שחוללה סנסציה ועלתה לטורניר האולימפי בפריז. אם זה לא יקרה, עדיין תהיה לה אפשרות לזכות בכרטיס הנכסף: היא יכולה לעשות זאת אם תזכה באליפות אירופה שתיערך בינואר במכון וינגייט או דרך אליפות העולם בשנה הבאה בקטאר, אם תגיע אליה.