החברה הממשלתית של האמירויות סיכמה עם השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', על הקמת אצטדיון חדש בכפר קאסם שייקרא "חליפה" וייבנה במימון מלא של המדינה שחתמה על הסכמי אברהם לפני פחות משנתיים עם ישראל.
אחרי שהקטארים מימנו בעבור בני סכנין את הקמת אצטדיון 'דוחא', פריג' כבר קיבל את האור הירוק מאנשי האמירויות, מה שהוביל להכנת תוכניות שצפויות לצאת לפועל בחודשים הקרובים. האצטדיון יכיל 8,000 מקומות ישיבה.
2 צפייה בגלריה
מ.ס כפר קאסם
מ.ס כפר קאסם
שחקני כפר קאסם חוגגים. בקרוב אצטדיון חדש
(צילום: עוז מועלם)
השר לפיתוח אזורי סיפר ב'שבתרבות' שנערכה אתמול בבאקה אל גארביה, כי תיווך עסקה לרכישת הפועל ת"א מול בעלי המועדונים, שטרם יצאה כבר עתה לפועל מטעמים פוליטיים וישנו ניסיון להכשיר אותה לקראת העונה הבאה. "העניין הכלכלי לא מהווה בעיה מול איש העסקים האמיריתי", אמר פריג'. "הפועל ת"א זה לא כסף גדול, צריכים פה השקעה גדולה, אבל יש פה בעיה פוליטית שצריכים לדעת לראות איך פותרים".
פריג' הוסיף: "הנושא הכספי לא מהווה בעיה או מכשול, ננסה להכשיר את הקרקע לקראת העונה הבאה, אני כמעט בטוח שזה יהיה מאחורינו. העסקה מתנהלת מול בעלי הפועל, הדוחות הועברו לאמריתים והכל בסדר, אני יחד עם יריב לוין, שהוא אוהד הפועל ת"א, מנסים להסדיר את זה".
2 צפייה בגלריה
זועבי עם ראשי המועצות במהלך פגישתם עם לפיד
זועבי עם ראשי המועצות במהלך פגישתם עם לפיד
שר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג'
(צילום: רפי קוץ)
המכשול הגדול בניסיון לישם את המגעים קשור בחשש של האמריתים מהתנגדויות לרכישה והשקעה בקבוצת כדורגל ישראלי, בעיקר מצד ארגון ה-BDS. האמריתים רכשו בפורמטים שונים קבוצות כדורגל בעולם כולו, כשבעיקר מצד מדינות בדרום אמריקה. ברגע שרק שמעו על האופציה שתירכש קבוצה ישראלית על-ידי גורמים מבית המלוכה, כבר החלו לחצים גדולים לביטול העסקה עם איומים בעיצומים. "אילולא האיומים והלחצים האלו, אני משוכנע שהעסקה הייתה יוצאת לפועל העונה", אמר פריג'. "אני לא רוצה להקדים את המאוחר, יש סיכום ולא חתימה, אבל צריכים להכשיר את הקרקע הפוליטית על מנת להוציא אותה".