הסתיימו הדיבורים, ההכנות, האימונים האינסופיים והנה מגיע הדבר האמיתי. מחר (שבת) יצאו המשחקים האולימפיים באופן רשמי לדרך ואיתם כמובן הספורטאים הישראלים שייכנסו למעגל התחרויות.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
כבר ב-4:00 בבוקר (שעון ישראל) יעלו להתחרות, המתעמלים הבכירים של ישראל ארטיום דולגופיאט ואלכס שטילוב. השניים ישתתפו בחלק הראשון של המוקדמות, שם שובצו לקבוצה מעורבת מספר 6, ביחד עם מתעמלים מיפן, דרום קוריאה, הולנד וברזיל.
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(צילום: EPA)
עבור דולגופיאט (24) מדובר אמנם בהופעת בכורה במשחקים האולימפיים, אבל הוא מגיע כאחד המתעמלים הבכירים בחרות, כולל שתי מדליות כסף בתרגיל הקרקע באליפות העולם (2017 ו-2019) ושלל מדליות באליפות אירופה, כולל זהב בשנה שעברה.
"סוף סוף מגיעים לרגע הזה לאחר שנה של דחייה וזה מאוד מרגש", אמר דולגופיאט. "אני צריך להיות מרוכז ולעשות את הדברים כמו שאני יודע. זה רגע שהתכוננתי אליו כל החיים. אם אני אעשה תרגיל כמו שאני יודע, אני יכול לזכות במדליה, אבל אני לא חושב על זה, אלא לבוא הכי צנוע ולהתרכז בתרגיל שלי".
שטילוב (34), מוותיקי המשלחת, מגיע לאולימפיאדה רביעית בקרירה המפוארת. הוא העפיל לגמר בבייג'ינג 2008 ולונדון 2012, אך לא הצליח להשיג מדליה. בריו 2016, סיים את דרכו כבר בשלב המוקדמות.
3 צפייה בגלריה
אלכס שטילוב התעמלות
אלכס שטילוב התעמלות
אלכס שטילוב
(צילום: אורן אהרוני)
שטילוב דיבר גם כן: "אין ספק שזה מרגש. אם לא היה מרגש אולי לא הייתי כאן היום, כי זה לא נהיה יותר קל להשיג את הקריטריון. אני ממשיך לקבל סיפוק אדיר מהמקצוע ומקווה לעשות את הכי טוב שלי".
בתחרות עצמה 96 מתעמלים, שחולקו לשלוש קבוצות. הם יערכו מחר את תרגילי המוקדמות בשישה מכשירים: מקבילים, מתח, קרקע, סוס הסמוכות, טבעות וסוס הקפיצות. 24 בעלי הניקוד המצטבר הגבוה ביותר יעפילו לגמר הקרב-רב. בנוסף, שמונה הראשונים בכל מכשיר יעפילו לששת הגמרים הבודדים.

הדרך למעלה: מדנייפרופטרובסק לטוקיו

דולגופיאט, יליד דנייפרופטרובסק שבאוקראינה, פגש לראשונה את אולם ההתעמלות כבר בגיל 6 לאחר שאביו לקח אותו להתאמן אצל חברו. הוא עלה לארץ בגיל 12 והשתתף באולימפיאדת הנוער שנערכה בנאנג'ינג, שם סיים במקום החמישי בשולחן הקפיצות, במקום השמיני בתרגיל הקרקע החזק שלו ובמקום העשירי בקרב רב (על כל ששת המכשירים), כל זה תחת שרביטו של המאמן הלאומי סרגיי וייסבורג.
לאחר שעלה לבוגרים השתתף המתעמל הצעיר בגראנד פרי אוסייק בקרואטיה, שם כבר זכה לעלות על הפודיום עם מדליית הזהב בתרגיל הקרקע. השינוי הגדול החל ב-2015, אז הוא הדיח לראשונה את שטילוב מתואר אלוף ישראל בתרגיל הקרקע והגיע להופעת בכורה שלו באליפות העולם שנערכה בגלאזגו, שם סיים במקום ה-103 במוקדמות.
3 צפייה בגלריה
דולגופיאט ב-2017. שנת הפריצה
דולגופיאט ב-2017. שנת הפריצה
דולגופיאט ב-2017. שנת הפריצה
(צילום: AFP)
את הפריצה שלו החל דולגופיאט ב-2017. הוא זכה במדליית הזהב בגראנד פרי בקרואטיה, העפיל לגמר אליפות אירופה ברומניה בתרגיל הקרקע ושם סיים רביעי (שטילוב זכה בארד). השעות הרבות במחיצת שטילוב בהדר יוסף עזרו לדולגופיאט ללמוד לא מעט. שטילוב עצמו העיד על הכישרון הצעיר: "הוא היה שובב ותמיד רצה ללמוד דברים חדשים. יש לו אומץ והוא לא מפחד משום דבר".
רק בשנה שעברה דולגופיאט הצליח להוכיח פעם נוספת את עצמו כמי שמועמד להביא מדליה אולימפית, לאחר שקבע הישג נוסף בקריירה, כשזכה בתואר אלוף אירופה במכשיר החזק שלו בקרקע (השני לעשות זאת לאחר שטילוב ב-2013), כשעכשיו מגיע רגע האמת שלו, לעיני חברו הטוב והצד השני של חילופי הדורות.