אליפות העולם בג'ודו ממשיכה היום (שלישי) כאשר נבחרת ישראל עדיין מחפשת קרב ראשון על מדליה בקטגוריה האישית. כזכור, אתמול גפן פרימו (52 ק"ג) הייתה היחידה שעברה את שלב רבע הגמר, אולם היא הפסידה בו, נשרה לבית הניחומים, הפסידה גם שם וסיימה במקום השביעי. היום ייצגו אצל הגברים טוהר בוטבול (73 ק"ג) ואצל הנשים אלופת אירופה המכהנת תמנע נלסון לוי (57 ק"ג). נלסון לוי הודחה בשמינית הגמר, בוטבול סיים את התחרות בסיבוב השני.
בוטבול, שהתאושש מפציעה ארוכה משולבת בכמה איברים, עלה למזרן לראשונה מאז המאסטרס בירושלים בדצמבר האחרון. הוא פגש את ארדנבאייר בטצאיה המונגולי ובמשך כל דקות הקרב החוקיות לא נרשם ניקוד. בדקה הראשונה בוטבול העלה ווזארי על הלוח, אבל השופטים בדקו את המהלך וביטלו אותו. בתום 8:49 דקות של קרב מלא, הגיע הווזארי ששלח את בוטבול לסיבוב השני. בוטבול פגש את מארק הריסטוב הבולגרי בסיבוב השני והיה נראה לא מרוכז כבר בתחילת הקרב (כזכור התחרה מעל שמונה דקות בקרב הקודם), מה שאפשר ליריבו לרתק אותו לאיפון מהיר 40 שניות בתוך הקרב. בוטבול סיים בכך את דרכו בתחרות.
1 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול. סיים את דרכו בסיבוב השני
(צילום: אורן אהרוני)
תמנע נלסון לוי פתחה את היום שלה מול מריה הולגיין האמריקנית. הישראלית לא נתנה לקרב ללכת לכיוון של שלושה עונשים ליריבתה למרות שזו ספגה כבר שניים, וחיפשה דרך לנצח דרך הקרקע- היתרון שלה. דקה לסוף הקרב הגיע הריתוק והאיפון שהעלה את נלסון לוי לשמינית הגמר.
נלסון-לוי הפסידה בשמינית הגמר בעונשים לחנקריילן לחקגואטוגו המונגולית וסיימה את דרכה בתחרות. שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים, הורחק במהלך ניקוד הזהב לאחר שהתבקש על ידי השופט להפסיק לצעוק בהכוונה אליה.
פורסם לראשונה: 12:13, 09.05.23