יונאס וינגור הבטיח היום (שבת) זכייה שנייה ברציפות בטור דה פראנס. וינגור הצליח לשמור על הפער הגדול שפתח בקטע ה-17 (יותר משבע דקות) על יריבו המרכזי טדי פוצ'גאר ויחגוג מחר בקטע האחרון שמסתיים בשאנז אליזה את הניצחון. פוצ'גאר ניצח את הקטע בן ה-133.5 ק"מ, אבל זה לא הספיק לו כי וינגור סיים במקום השלישי.
פוצג'אר, אלוף 2020 ו-2021, לא הצליח למחוק את הפער שפתח עליו אלוף השנה שעברה. הוא היה זקוק לנס חד פעמי כדי שזה יקרה והוא אכן הצליח לנצח את הקטע הקשה, אבל ויניגור הגיע במקום השלישי והפער צומק רק בשש שניות. מחר ויננגור וחבריו יחגגו את הזכייה השנייה ברציפות במרוץ היוקרתי בעולם. הקטע האחרון בטור דה פראנס נחשב כידוע לקטע לפרוטוקול ומחר וינגור יחגוג בו עם כוס שמפניה כמיטב המסורת.
2 צפייה בגלריה
יונאס וינגגור
יונאס וינגגור
יונאס וינגור
(EPA/MARTIN DIVISEK)
2 צפייה בגלריה
טדי פוגצ'אר ויונאס ויניגור
טדי פוגצ'אר ויונאס ויניגור
טדי פוגצ'אר ויונאס ויניגור
( Thomas SAMSON / AFP)
בשבועיים הראשונים של הטור היה נדמה שתהיה כאן דרמה עד הסוף כי הפער בין וינגור לפוגצ'אר היה רק עשר שניות, אולם ויניגור ניצח בענק בקטע נגד השעון וניצחון נוסף בקטע ה-17 הגדיל את הפער ליותר משבע דקות, פער בלתי מחיק. אדם ייטס הבריטי שסיים במקום החמישי היום, הבטיח את המקום השלישי והמכובד.
עד לפני שש שנים וינגור בן ה-26 עבד כדייג למחייתו במקביל לקריירת האופניים, ב-2021 סיים במקום השני בטור אחרי פוגצ'אר, בשנה שעברה השיג את המקום הראשון והשנה הצליח לשמור על התואר היוקרתי.