"האביר האפל" הוא אחד הסרטים הטובים בהיסטוריה. הוא גם רלוונטי לעונת ה-NBA, ולא רק בגלל הצורך לנצח את הג'וקר. הסרט רלוונטי לחיינו גם לנוכח ההבחנה החשובה שהוא עושה בין מה שאנחנו ראויים לו לבין מה שאנחנו צריכים.
אחרי רצף מרשים של 8 ניצחונות, כולל על אורלנדו מג'יק במשחק הקודם, מיאמי היט היא לא שפילדלפיה ראויים לה. פילי ראויה לסיים את העונה במקום החמישי או השישי, ולהתחמק ממשחק הפלייאין האכזרי. אבל רצה הגורל והגענו עד הלום. ואולי, מיאמי היא לא היריבה שאנחנו ראויים לה, אלא היריבה שאנחנו צריכים. למעט ה"נבלים" מבוסטון, נראה שהאויב המשמעותי ביותר של פילי הוא היא-עצמה, אם תרצו, "האויב בראש", בעיקר כל עוד מצבו הרפואי של אמביד מאפשר לו להתחרות ברמה גבוהה, הגם שאינו מושלם.

1 צפייה בגלריה
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
(Tim Nwachukwu/ AFP)

הקלישאה "הכל בראש" אינה רחוקה מהמציאות (לפחות עד למפגש עם בוסטון), כאשר האויב המנטלי מורכב מרבדים רבים של סיבות מדוע גם הפעם אין לנו את זה. ברקע, הפסדים בסדרות פלייאוף שהיה צריך לנצח (אטלנטה, 2021) או בסדרות צמודות מול יריבות ראויות, על קוצה של זריקה עם הבאזר (טורונטו, 2019). אחרי לא מעט שינויים חיוביים בקבוצה (לרבות בצוות המשלים וכמובן בעמדת המאמן) הגיע הזמן לשנות גם את המצב המנטלי, לנצח את "האויב בראש", ולהראות שאפשר לנצח גם במשחק קריטי, כשכל-כך הרבה מוטל על הכף. ניצחון כזה הוא קריטי להמשך המסע העונה ולהמשך ה"תהליך" בכלל.
אין יריבה מתאימה ממיאמי לאתגר הזה. מדובר בקבוצה שכמעט תמיד מצליחה להראות ש"הכל בראש" ולנצח קבוצות שעל הנייר חזקות ממנה. אני בטוח שהקול הזה, עם לחשושים על "היט קאלצ'ר", "פלייאוף ג'ימי" וכו' נמצא בתוך הראש של כל שחקן בקבוצה ומאיים לשתק אותו. נראה שהפחד הזה, אותו "קול בראש" והתמודדות עימו הוא יריב מאיים יותר ממיאמי עצמה, שלא מאוד הרשימה עד כה, בלשון המעטה. אם פילדלפיה תצליח לנצח את עצמה, אני באמת מאמין שהיא תצליח לנצח גם את מיאמי ובאטלר במשחק הגורלי הזה. ניצחון כזה ייתן בוסט משמעותי לשלבים הבאים, שלא יהיו קלים.
שחקני NBA הם כמעט גיבורי-על בערים שאותן הם מייצגים. כעת, תורו של אמביד להראות שהוא לא גיבור טראגי ולסחוב את הקבוצה לפסגות חדשות. בדרך תחכה לו מיאמי היט. זו אולי לא היריבה שרצינו, אבל אולי זו היריבה שאנחנו צריכים. עבור אמביד ושות', זה הזמן להיות הגיבורים שאנחנו ראויים להם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.