בפעם השמינית בקריירה והשנייה באליפות ארה"ב - נובאק ג'וקוביץ' הצליח להפוך פיגור שתי מערכות לניצחון. הלילה (בין שישי לשבת), בסיבוב השלישי בפלאשינג מדו, 'נולה' חזר מבור עמוק מול לאסלו דג'רה בדרך ל-6:4, 6:4, 1:6, 1:6, 3:6 - במשחק שארך כמעט ארבע שעות והסתיים ב-2 לפנות בוקר שעון ארה"ב.
שתי שבירות במערכה הראשונה והשנייה הספיקו לדג'רה בן ה-28 כדי להוליך 0:2 במערכות, במשחק השני בלבד מול בן ארצו. בראשון - לפני שנה בבלגרד - הוא מתח את הסופרסטאר לשלוש מערכות והפסיד. הפעם הוא ניסה ללכת צעד אחד קדימה, אבל פשוט קרס בשלוש המערכות הבאות.
2 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
עוד קאמבק לאוסף. ג'וקוביץ'
(צילום: AP Photo/Frank Franklin II)
הסרבי בן ה-36, שזכה לאהבה מהקהל בניו יורק, השאיר לעצמו סיכוי להפוך לאלוף המבוגר ביותר אי פעם בפלאשינג מדו. הוא גם שיפר את מאזנו ב-2023 ל-41 ניצחונות לעומת חמישה הפסדים בלבד.
"זה מדהים", התמוגג ג'וקוביץ' בסיום. "השעה כמעט 2 בלילה והמון אנשים נשארו. אני מקווה שהאוהדים נהנו מהמופע, עבורי זה בטח לא היה כל כך מהנה, במיוחד בשתי המערכות הראשונות. זה היה אחד המשחקים הקשים שהיו לי כאן זה שנים רבות. קרדיט עצום ללאסלו ששיחק טניס אדיר, מהטובים ביותר שראיתי ממנו".
מי ששם לב באמת, הבחין שאת המהפך החל כשביקש לרדת להפסקה בחדר ההלבשה אחרי המערכה השנייה, כשהוא בפיגור 2:0. "עשיתי לעצמי שיחת נזיפה מול המראה", סיפר בסיום. "צחקתי על עצמי שהייתי כל-כך כעוס ועצבני על התוצאה. הייתי חייב להכריח את עצמי להתרומם, עשיתי את זה כמה פעמים בקריירה בעבר, זה עבד. היו מקרים שזה לא עבד, הלילה כן, ואני אסיר תודה על כך".
זו הייתה, כאמור, הפעם השנייה בה ג'וקוביץ' חזר מפיגור שתי מערכות בארה"ב. הראשונה הייתה בחצי הגמר נגד רוג'ר פדרר ב-2011. "מה שאני צריך עכשיו זה לישון ולתת לגוף שלי להתאושש", הסביר. אגב, ג'וקוביץ' סירב להתייחס לתקרית במהלך המשחק, כשהתלונן בפני השופט על אוהד שמקניט אותו - ואשר הוצא מיידית מהמגרש.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
שיחת הנזיפה הצליחה. ג'וקוביץ'
(צילום: AL BELLO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בשמינית הגמר יחכה לסרבי בורנה גויו הקרואטי, שניצח את ייז'י וסלי הצ'כי בשלוש מערכות, אבל כולם מחכים למפגש הצפוי בהמשך הטורניר מול קרלוס אלקראס, בטח אחרי הקרב הבלתי נשכח שלהם בווימבלדון.
מי שמחכה גם כן למפגש הכוכבים היא איגה שווינטק הפולנייה, המדורגת מספר 1 אצל הנשים, שאמרה: "אני לא רואה הרבה טניס, אבל במשחקים הללו אני צופה מההתחלה ועד הסוף. רואים את ההתנגשות של שני דורות. הם כל-כך טובים. הם לא נותנים נקודות בחינם. אני רק צופה בהם כאוהדת, לומדת מהם איך עושים דברים מבחינה מנטלית".