בחוף צוריגאסאקי מזרחית לטוקיו, תירשם מחר (ראשון) היסטוריה, כאשר בפעם הראשונה בתוכנית האולימפית תצא לדרך תחרות גלישת גלים. מדובר באחד מחמשת הענפים שעורכים את הופעת הבכורה שלהם במשחקים האולימפיים.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
גם ישראל שולחת נציגה לתחרות המסקרנת. מדובר בענת ליליאור, שסיימה כאירופית הבכירה באליפות העולם ב-2019 ותהיה כמובן הישראלית הראשונה שתשתתף בתחרות הגלישה. "טוקיו זה סיפור אחר מכל תחרות בה השתתפתי", אמרה ליליאור. "מדובר בתחרות מצומצמת שכוללת את 20 הגולשות הטובות בעולם. באליפות העולם האחרונה היו 120 משתתפות בשבוע של תחרות מתישה. זה די מרגש".
2 צפייה בגלריה
ענת לליאור
ענת לליאור
"לא יודעת למה לצפות". לליאור
(צילום: AP)
הגולשת הישראלית בת ה-21 הוסיפה: "קצת לא יודעת למה לצפות. אני מתרגשת הרבה יותר ממה שאני נשמעת. המטרה שלי היא להגיע כמה שיותר רחוק. אין ציפיות למדליה, אבל רוצה להוכיח את מעמדה של ישראל בגלישת גלים. עבורי מדובר בסוג של הכנה לקראת פריז 2024. לא מבחינת הגלים, אלא מבחינת המתחרות. כולן ילחמו עכשיו בשיניים על המקומות הראשונים והולך להיות מעניין".
ליליאור קיבלה הגרלה לא פשוטה בכלל, כאשר שובצה בסיבוב הראשון, למקצה מספר שלוש, הכולל את האוסטרלית הוותיקה סטפני גילמור, שזכתה שבע פעמים באליפות העולם. עוד באותו הבית, תתחרה גם סילבנה לימה הברזילאית, שסיימה את הסבב העולמי בשנת 2019, במקום החמישי והצרפתייה פאולין אדו שהפכה ב-2009, לספורטאית הראשונה אי פעם שזוכה באליפות העולם לנוער ואינה מגיעה מאוסטרליה.
2 צפייה בגלריה
ענת ליליאור. הגרלה לא פשוטה
ענת ליליאור. הגרלה לא פשוטה
ענת ליליאור. הגרלה לא פשוטה
(צילום: GettyImages)
הנציגה הישראלית תקווה לצבור את מירב הנקודות במקצה, כדי להתברג בין שתי הראשונות שיעלו אוטומטית לסיבוב השלישי. שתי הגולשות שידורגו הכי נמוך, יתחרו בסיבוב השני, שם ישובצו לשני בתים, כאשר שלוש הראשונות ימשיכו הלאה והשתיים הנוספות יסיימו את דרכן במשחקים. משמינית הגמר עוברים לשיטה של נוקאאוט, עד להתמודדות על המדליות.
בימים האחרונים ערכה ליליאור אימונים באתר האולימפי והתמודדה עם גלים נמוכים יחסית. כל גולשת קיבלה תא מיוחד בשבילה בחדר ההלבשה, עם מקום לגלשן עליו מוטבע גם דגל המדינה. היא מצאה גם זמן לחתום על ה"גלשן האולימפי" עליו חתמו כל אחת מ-20 המתחרות.