שחקנית הבדמינטון, נינה גורודצקי, חברת בית הלוחם חיפה, הבטיחה את מקומה באולימפיאדת פריז 2024. זאת בשל דירוגה העולמי הגבוה (מקום תשיעי).
גורודצקי, המתאמנת עם ליאון פוגץ, מרותקת לכיסא גלגלים לאחר שנפצעה בתאונת דרכים כשהייתה בת 17. היא נשואה לדור קסל, שהיה בראשית הדרך מאמן הבדמינטון שלה, והם הורים לשני בנים.
1 צפייה בגלריה
נינה גורודצקי
נינה גורודצקי
נינה גורודצקי
(צילום: לילך וויס-רוזנברג)
מיד כשפרצה מלחמת חרבות ברזל גוייס דור והיה במילואים במשך 4 חודשים, מה שהקשה מאוד על שגרת האימונים של גורודצקי. למרות זאת, הגיעה לשלב רבע הגמר באליפות העולם שהתקיימה בתאילנד בחודש פברואר. את המשחקים האירופאיים שהתקיימו בהולנד באוגוסט 2023 סיימה נינה עם מדלית ארד ביחידים ומדלית כסף בזוגות. זו תהייה הפעם השנייה שלה במשחקים הפראלימפיים, אחרי שהשתתפה טוקיו 2020.
גורודצקי: "אני עדיין מתקשה להאמין שהצלחתי להשיג כרטיס למשחקים. עברה עלינו חצי שנה לא פשוטה, ארבעה חודשים שדור היה במילואים ואני לבד עם שני ילדים. בארבעה חודשים לא טסתי לתחרויות. שחקניות שהיו מדורגות אחרי עקפו אותי בדירוג. בפברואר טסתי לאליפות עולם בלי הרבה ציפיות, בהבנה מלאה שלא התכוננתי לתחרות כמו שהייתי צריכה ורוצה. באליפות עולם עליתי לרבע גמר וזה הספיק כדי לעקוף ספורטאיות שהיו לפניי".