השעון ממשיך לתקתק והזמן שעובר לא עושה טוב לבית"ר ירושלים. בקבוצה יצטרכו להגיש דוחות ראשוניים עד לסוף החודש, ולא נראה כי היא בדרך להעביר תקציב. אם בית"ר לא תצליח להעביר את התקציב, משמעות הדבר היא ירידה לליגה הלאומית (מה שכנראה ישאיר את מכבי פ"ת בליגת העל). הבעיה של בית"ר היא שגם העברת תקציב בלאומית תהיה קשה מאוד, מכיוון שההכנסות בליגה השנייה נמוכות בהרבה מליגת העל, מה שאומר שהקבוצה יכולה למצוא את עצמה בליגה השלישית.
בקבוצה חתומים כרגע 11 שחקנים, חלקם שחקני נוער, ולא ברור איך ישולם שכרם של הבכירים יחסית שנשארו, גם אחרי שאיתמר ניצן ואוראל דגני קיבלו הודעת שחרור. רוכש חדש לא נראה כמו אפשרות ריאלית במצבה של בית"ר, בגלל החובות הגדולים של הקבוצה שמרחיקים את כל מי שמתעניין, ולא נראה כי תהיה התפתחות דרמטית בנושא כי איש אינו יודע איזה חוב יכול לצוץ בכל יום מחדש.

1 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

בשבועות האחרונים עמותת האוהדים מנסה לגייס כספים ולקחת את הקבוצה מידיו של משה חוגג, על מנת להעביר את בית"ר "נקייה יותר" לבא בתור. למרות שרצון העמותה הוא דבר טוב, גם שם המצב מסובך ונראה כי זה בזבוז זמן יקר עבור בית"ר. חוגג אמנם הודיע כי יעביר את הקבוצה במידה שהעמותה תגייס סכום של 15 מיליון ש"ח, סכום שאנשי העמותה הודיעו כי יוכלו לעמוד בו, אבל כרגע נראה שהם לא קרובים ליעד. בנוסף לכך, עורך הדין שהיה מעורב במו"מ התפטר מתפקידו, בטענה כי הרגיש שהצד של חוגג מנצל את האהבה לבית"ר אצל אנשים בעמותה לאינטרסים אישיים. והאמת? יש בזה היגיון.
עוד צד שאשם לא פחות במצב המועדון הם אנשי ההתאחדות לכדורגל. לא יכול להיות שבעלים בליגת העל מפקיד כספים בארנקים דיגיטליים לערבויות, ולבסוף מתברר כי הארנקים האלה ריקים. מישהו שם צריך לתת את הדין. אם הסחבת תימשך עוד זמן רב, יצטרכו אנשים בהתאחדות לקחת אחריות ואת המושכות לידיים, ולעשות את הדבר הנכון עבור המועדון שהגיע למצב שכזה: מינוי מפרק.
בעמותת האוהדים צריכים להבין כמה שיותר מהר האם באמת יוכלו להוציא את הקבוצה מידיו של חוגג בזמן, ולחשוב גם קדימה - האם יוכלו להעמיד את בית"ר חזרה על הרגליים? כל דקה שעוברת היא בזבוז זמן יקר וסכנה קיומית, במיוחד כשאלי אוחנה כבר לא נמצא במערכת. במידה שמהלך העמותה לא יצליח, האפשרות האחרונה שנותרה לבית"ר היא הליך פירוק הליכים. זה נשמע כדבר רע, ובצדק, אבל במצב של בית"ר כיום, לא בטוח שזו האופציה הכי גרועה. אמנם הליכה לפירוק תוביל את המועדון להפחתה של 12 נקודות ומכירת נכסים, אבל היא תסיים עם רוב החובות וכך יוכל המועדון להתחיל מחדש ולהבריא. החובות שיישארו, למשל לשחקנים כמו אנטואן קונט ומרקו יאנקוביץ', לא יהיו משהו שהבא בתור לא יוכל להתמודד איתו.
אולי לאחר פירוק וניכוי רוב החובות, יגיע לירושלים מישהו שיהיה בטוח לקחת את המועדון בלי פחד ויעמיד קבוצה שתוכל להילחם על ההישארות בליגה בעונה הראשונה. אסור לשכוח שגם מכבי נתניה התחילה מחדש בליגה הלאומית עם מינוס 9 נקודות לאחר פירוק והצליחה לעלות לליגת העל, כך שהכל אפשרי.
בינתיים, מקווים אוהדי ואנשי בית"ר שחוגג יסיים את הקדנציה שלו במועדון בצורה שעוד תעזור לקבוצה לחזור למקום בו היא צריכה להיות, ויעמוד מאחורי האמירה שלו כשרכש את הקבוצה: "בית"ר היא קודם כל של האוהדים". עליו לשים את האינטרסים בצד ולזכור שבית"ר ירושלים הי קבוצה חשובה בליגת העל, ולא רק לאוהדי הקבוצה, אלא לכל אוהדי הכדורגל בישראל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.