באיירן מינכן לוקחת אליפות בבונדסליגה מדי שנה, גם כשהיא לא כל כך מנסה, ואחרי כל זכייה ממש "משתוללת" משמחה. כאילו – עוד חודש נגמרת הליגה, בואו נסגור את זה כבר. ואחר כך מתפלאים שם למה שטוטגרט "בסך הכל" ניצלת ברגע האחרון מירידה ולא יודעת את נפשה מרוב אושר. לא שבצרפת עם פ.ס.ז' המצב שונה כל כך. ותזכרו שעד לפני שנה, באיטליה זכו באליפות יובנטוס, יובנטוס ו...יובנטוס. איזה כיף ל-NBA שהם עוד יכולים להתרגש מזכייה סנטימנטלית של גולדן סטייט ומחזרה מרגשת לא פחות של בוסטון למעמד הגמר (רק חבל שלא השלימו את העבודה...).
עכשיו אני רואה מה שקורה אצלנו טרום עונה. "מרוץ החימוש" במזרח התיכון מעולם לא היה אינטנסיבי יותר, בנים אובדים שבים הביתה (ועם נחיתת כל אחד מהם מתנגן לו ברגע, לפחות אצלי, השיר "כמה שטוב אתה כאן" של אריק איינשטיין). אבל זה בגדול רק 3 קבוצות – מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע. זהבי למכבי? אז חמד לבאר שבע. אז ניר ביטון למכבי. אז רוקאביצה לחיפה. ויונתן כהן יחזור? יש לגיונר שלא קיבל פנייה? ובכלל, משחקים 11 על 11 או 22 על 22? ומנגד, מועדון גדול כמו בית"ר ירושלים (כן, אני אוהד הפועל ת"א ולנו הצרות שלנו) נמצא בקושי קיומי. אז אני רק 3 שאלות:

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(איור: ליאו אטלמן)

1. האם האיכות תגדל? האם יהיה יותר עניין? האם הכדורגל שלנו ישתפר בעקבות החזרה הנוצצת, או שהתחרות רק תרד עוד מדרגה ונהיה לבונדסליגה, סרייה א', ליג 1 וכמותן? (לא מבחינת הרמה, כמובן).
2. האם לגיונרים שחוזרים ירגישו שיש להם "מה להוכיח" ויעלו את הרמה של הקבוצות שלהם מדרגה נוספת? ומה זה אומר על שחקנים צעירים יותר? ולמה המילה "דילול הסגל" עולה יותר ויותר והעונה טרם החלה?
3. והאם, כמו בליגות שהזכרתי, העונה תסתיים עוד לפני שהחלה?
לפני הרבה-הרבה שנים פירסמו העיתונים את הרכבי הקבוצות לקראת תחילת העונה. לכל שחקן הוצמד גם מקצוע אזרחי. לא מעטים מהם היו חברי קואופרטיבים אגד ודן. הם לא חזרו מחו"ל. מאוד התרגשתי אז לקנות את העיתון ולעבור על ההרכבים. גם לא היו הרבה שינויים משנה לשנה וידענו בעל פה מי נגד מי. היום, הכדורגל מודרני ועשיר יותר. ל-3 קבוצות יש גם יכולות להביא כוכבים גדולים יותר. אך זה לא בהכרח מרגש יותר ובטח תחרותי פחות – וחבל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.