לאחר יום של דרמות, שכלל הדחות מפתיעות, בראשן המדורג הראשון והאלוף רפאל נדאל, הסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה יצא היום (שישי) לדרך. המדורג שלישי בטורניר סטפנוס ציציפאס לא התקשה בדרך לשמינית הגמר, איגה שביונטק (1) טיילה גם היא, וכך גם ג'סיקה פגולה, פליקס אוז'ה-עליאסים וקוקו גוף.
סטפנוס ציציפאס (3) - טאלון חריקספור (63) 2:6, 6:7 (5), 3:6 | היווני ממשיך להראות טוב במלבורן, כאשר בשלושת משחקיו עד כה בטורניר עדיין לא שמט מערכה. גם הפעם זה הלך חלק למדורג בטורניר, אולי מלבד המערכה שנייה, אותה הצליח לנצח רק בתום שובר שוויון ומאבק עיקש מטעם יריבו ההולנדי. ציציפאס היה לא מרוכז בלא מעט שלבים במהלך המשחק, אך התעשת בכל פעם שנקלע למצב מעט קשה וניצל את טעויותיו הרבות של חריקספור בדרך לשמינית הגמר.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס
עדיין לא שמט מערכה בטורניר. סטפנוס ציציפאס
(AP)
איגה שביונטק (1) - כריסטינה בוקסה (100) 0:6, 1:6 | אלופת הרולאן גארוס נזקקה לפחות משעה כדי לטאטא את יריבתה הספרדייה במפגן עליונות בו שמטה שביונטק רק משחקון אחד. הפולנייה נראית טוב יותר ממשחק למשחק ככל שמתקדם הטורניר, אך בשמינית הגמר צפוי לה מכשול קשה מאוד בדמות ילנה ריבאיקנה הקזחסטנית, המדורגת 22, שגברה על דניאל קולינס האמריקאית (11).
המדורגת שלישית, ג'סיקה פגולה, טיילה גם היא לשלב הבא כשגברה 0:6, 2:6 על מרתה קוסטיוק האוקראינית. קורי (קוקו) גוף עלתה גם היא לאחר 3:6, 2:6 בדרבי אמריקאי על ברנרדה פרה. מי שהתקשה מאוד בדרך לשמינית הגמר הוא יאניק סינר האיטלקי, שהזדקק לחמש מערכות ושלוש וחצי שעות כדי לגבור 4:6, 4:6, 6:1, 6:2, 0:6 על מרטון פוקשוביץ' ההונגרי, המדורג 78 - זאת לאחר ששמט יתרון 0:2 במערכות. גם פליקס אוז'ה-עליאסים בשמינית הגמר לאחר 1:6, 6:3, 1:6, 4:6 על פרנסיסקו סרונדולו הארגנטינאי.
2 צפייה בגלריה
הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק
הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק
נראית טוב יותר משלב לשלב. איגה שביונטק
(AP)
סבסטיאן קורדה (31, ארה"ב) - דניל מדבדב (8, רוסיה) 6:7, 3:6, 6:7 | קורדה בן ה-22 הפתיע את מדבדב וניצח אותו בצורה חלקה. מדובר בהישג השיא של קורדה באליפות אוסטרליה. מדבדב, שהגיע לגמר בשנתיים האחרונות (והפסיד פעמיים), הולך הביתה מוקדם מהצפוי. קורדה יפגוש בשלב הבא את הוברט הורקאץ' (11, פולין) שניצח את דניס שפובלוב הקנדי (22 בעולם) 6:7, 4:6, 6:1, 6:4, 3
ג'ו לין (87, סין) - מריה סקארי (6, יוון) ג'ו לין הסינית בת ה-28 הצליחה להפתיע את אחת המדורגות הבכירות בסבב, שבשנה שעברה לא הצליחה להגיע רחוק באף גראנד סלאם ובאוסטרליה היא המשיכה במגמה הזאת. עבור לין מדובר בהישג שיא בגראנד סלאם.