עוד חודשיים, זה הכל. חודשיים בלבד לסיום עונת 2022/23 בליגת העל והשאלות המרכזיות עדיין פתוחות לפנינו. כן, תשובה אחת קיבלה מענה, אנחנו יודעים מי הקבוצות בפלייאוף העליון. והנה, אותו פלייאוף יוצא לדרך כבר מחר, כל שלושת המשחקים של המחזור הראשון שלו. הגענו לשלב שקובע את תיזכר העונה עבור כל אחת מהקבוצות.
את אותו מחזור פתיחת פלייאוף אפשר להפריד מהיתר. שלוש הראשונות מול השלוש שאחריהן ובנוסף, מחזור שאחריו פגרת נבחרת, אבל יש תחושה שהחודשיים הקרובים לא יהיו פשוטים עבור אלה החולמות אליפות, גם לאחרות יש על מה לשחק. הנה חמש שאלות קטנות יותר, שהתשובה אליהן תיתן כנראה גם מענה לשאלות הגדולות יותר, בראשן מי תיקח אליפות.
5 צפייה בגלריה
חטואל, זהבי ושרי
חטואל, זהבי ושרי
חטואל, זהבי ושרי
(צילום: עוז מועלם, AFP)

מה יקרה במחזור השני?

אז הבנו, מחזור אחד ואחריו פגרת נבחרת, אבל כשחוזרים מאותה פגרה מגיע ישר הבום הגדול – מכבי חיפה נגד הפועל באר-שבע. שבת, 1 באפריל – לא, זו לא מתיחה – אצטדיון סמי עופר. המשחק הזה לבדו יכול לסגור עונה בשלב מוקדם. הוא גם יכול לשים אותנו בקיצוניות אחרת, לתת סימן שהמתח יישאר עד המחזור האחרון.
יכול להיות שהמצב בטבלה ישתנה קצת מחר, אבל לפחות כרגע הפער מהמקום הראשון לשני הוא ארבע נקודות. אם יגדל ל-7 נדמה שאף אחד לא יעצור את מכבי חיפה בדרך לאליפות שלישית ברציפות. אם יירד לנקודה זה בערך פיפטי-פיפטי. זה משחק שקובע איך ייראו עוד שמונה מחזורים אחריו. המשחק הקודם בין השתיים בחיפה היה ביום הראשון של 2023. דין דוד ניצח אותו, אבל באר-שבע הייתה הקבוצה הטובה יותר באותו ערב. אם תשחק אותו דבר היא בהחלט יכולה לנצח. עשו טוב – אל תקבעו תכניות ליום הזה.
5 צפייה בגלריה
יוג'ין אנסה עבדולאי סק
יוג'ין אנסה עבדולאי סק
יוג'ין אנסה מול עבדולאי סק. משחק העונה בפתח
(צילום: עוז מועלם)

איפה הראש של שחקני מכבי ת"א?

עם פיגור של עשר נקודות כנראה שגם אנשי מכבי ת"א בעצמם יודעים שהסיכוי שלהם לקחת את התואר הגדול נמוכים מאוד. גביע עוד אפשרי, אבל אליפות לא אמורה להיות פה. בקבוצה כזו, עם לא מעט שחקנים שרגילים להיאבק על אליפות עד שלבים מאוחרים בכל עונה, קל מאוד ליפול מנטלית כשאין סיכוי. כדור השלג אורב מעבר לפינה.
הדברים נכונים במיוחד כשברור לכל השחקנים, או כמעט ברור, שהמאמן אייטור קראנקה לא יהיה איתם בעונה הבאה וכן שמקומם בקבוצה של השחקנים הישראלים המובילים די מובטח. מכבי ת"א לא ניצחה בשני המחזורים האחרונים ואסור לה, הרבה בשביל האוהדים אבל לא רק, להיכנס לסחרור מהיר יותר כיוון שהיא כרגע הפייבוריטית לזכייה בגביע. גם זה משהו.
5 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה
אייטור קראנקה
אייטור קראנקה. איפה יהיה הראש של מכבי ת"א?
(צילום: עוז מועלם)

מי יתעלה בהתקפה של מכבי חיפה?

בדרבי החיפאי חזינו באירוע שיכול להיות חד פעמי – צ'ארון שרי, עומר אצילי, דיא סבע ודולב חזיזה שיחקו יחד, זאת בנוסף לפרנצדי פיירו שפתח גם הוא בהרכב. על פיירו פחות אפשר לסמוך כרגע, אבל ארבעת האחרים הם הכוכבים של הקבוצה. היתרון של ברק בכר ברור, הוא אינו צריך את כולם בכושר שיא כל הזמן, אבל יהיה מאוד מעניין לראות מי מהם יגיע לרגעי ההכרעה, ומה יקרו אם התשובה תהיה "כולם".
במחזור האחרון, זה שהגיע לאחר הדרבי, לא היינו יכולים לראות אם בכר רוצה לשחק עם כולם יחד עם המגרש כיוון ששרי היה חולה, וסביר להניח שבמשחקים הגדולים ביותר המאמן ירגיש שמסוכן מדי לזרוק את כולם יחד עם המגרש, אבל יש אפשרויות. סבע נראה טוב במשחקים האחרונים, אצילי חזר לעצמו בגדול ומשרי תמיד יש ציפיות בחלק הזה של העונה, הוא שחקן שמוציא מעצמו יותר בשלבים האחרונים.
5 צפייה בגלריה
דיא סבע שחקן מכבי חיפה
דיא סבע שחקן מכבי חיפה
יתעלה בפלייאוף? סבע
(צילום: עוז מועלם)

האם הגנת באר-שבע יכולה להמשיך ככה?

כולם יודעים שהגנת הפועל באר-שבע אדירה העונה. מכבי ת"א ספגה פחות, אבל לאחרונה קשה מאוד לתת גול לקבוצה של אליניב ברדה. בשמונת משחקי הליגה האחרונים יש רק שחקן יריב אחד (העצמי ההזוי של הלדר לופז לא נחשב) שהכניע את עומר גלזר והוא אנדרה ז'ראלדש. זהו.
גלזר בעונה גדולה. הוא אמור להיות השוער הראשון של הנבחרת. מיגל ויטור הוא הבלם המוביל של הנבחרת. לאיאד אבו-עביד אולי יש מקום לצד ויטור בהרכב הכחול-לבן. עם הגנה כזו באר-שבע יכולה לקחת אליפות.
5 צפייה בגלריה
עומרי גלזר שוער הפועל באר-שבע
עומרי גלזר שוער הפועל באר-שבע
עונה גדולה. גלזר
(צילום: עוז מועלם)

מי רוצה אירופה?

נקודה אחת מפרידה בין נתניה הרביעית להפועל ירושלים ואשדוד שדולקות אחריה. המקום הרביעי יוביל למוקדמות הליגה האזורית במידה ומכבי ת"א תזכה בגביע, כשבמקביל נתניה ואשדוד משחקות אחת נגד השנייה בחצי גמר הגביע, ויכולות להגיע לאירופה גם דרך זכייה. חשיבות המשחקים עבור שלוש הקבוצות האלה, בעיקר ככל שהפלייאוף יתקדם, תשפיע על ההרכבים שלהן וכנראה גם התפוקה שלהן מול שלוש הקבוצות שנמצאות מעליהן.
פורסם לראשונה: 08:00, 18.03.23