ב-25 במאי 1991 בית"ר והפועל ירושלים נפגשו לדרבי היסטורי. זה היה הדרבי האחרון באצטדיון ימק"א, רגע לפני שעוברים לטדי החדש, וזה היה קרב תחתית חשוב מאוד עבור שתי הקבוצות. בית"ר הייתה שרויה אז בכאוס ועברה עונה איומה, עם שחקנים אנונימיים וצעירים בסגל. ספק אם אוהדי בית"ר השרופים ביותר יזהו את כל ה-11 שפתחו באותו משחק.
בשער של הפועל ירושלים עמד הסמל העתידי של בית"ר איציק קורנפיין. שער של נצח מסובי קבע 0:1 קטן שהוריד את בית"ר לליגה הארצית (היום הלאומית), והפועל נשארה בליגה הבכירה. העונה בליגה הארצית עשתה טוב לבית"ר. אלי אוחנה חזר מאירופה כדי להעלות את קבוצתו, ובעונת 1992/93 היא חגגה אליפות מרשימה כעולה חדשה.
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס. בית"ר יכולה לנקום
(צילום: עוז מועלם)
בשבת לבית"ר יש הזדמנות לנקום על המשחק ההוא. הקבוצה של יוסי אבוקסיס הבטיחה למעשה את ההישארות בליגה וניצחון שלה עשוי להוריד את היריבה העירונית מתחת לקו האדום. הבעיה הקטנה היא ששלוש המתמודדות נגד הירידה (נוף הגליל, מכבי פ"ת והפועל ירושלים) לא מצליחות לצבור נקודות בכלל - אז גם אם בית"ר תנצח, לא בטוח שיריבותיה של הפועל ינצלו זאת.
הדרבי הקודם היה הזוי במיוחד, בית"ר הוליכה 0:1 ובדקה ה-77 זיו אריה עשה את הטעות הכי גדולה של העונה: הכניס את קלייטוס נומביל במקום גיא חדידה, להפועל היו שישה זרים על הדשא והתוצאה היא הפסד טכני. אם זה לא מספיק, אז אונדז'י באצ'ו השווה ל-1:1 בתוספת הזמן, שער שלא היה שווה כלום. הפעם אריה כנראה לא יעשה טעות כזאת קריטית, אבל הקבוצה שלו נראית רע מאוד ומגיעה אחרי הפסד כואב לקריית שמונה. ובית"ר? היא לא נראית כמי שתזדקק לשיתוף של שישה זרים כדי לנצח.
4 צפייה בגלריה
סיקור הדרבי הירושלמי ב-1991
סיקור הדרבי הירושלמי ב-1991
סיקור הדרבי הירושלמי ב-1991
(מתוך ארכיון "ידיעות אחרונות")
ניר קלינגר פוטר ממכבי פ"ת ולקווים הוצנח המנכ"ל והסמל עומר גולן. גולן מסמל את השנים היפות של מכבי פ"ת בהן הייתה בצמרת הליגה (מקום שני ב-2004/2005) כשעל הדשא מככבים בין היתר גל אלברמן וסטינסלב דוברובין.
עונה לאחר מכן מכבי פ"ת השתתפה בשלב הבתים של הליגה האירופית בזכות שלושער של עומר גולן מול פרטיזן בלגרד במוקדמות. הימים האלה נראים מאוד מאוד רחוקים, ומלך שערי הקבוצה בכל הזמנים ינסה להשאיר אותה בליגה איכשהו ולהימנע מירידה שנייה תוך שלוש שנים. למשחק הבכורה שלו הוא קיבל את היריבה הכי נוחה - נוף הגליל. הקבוצה הצפונית נראית כרגע כמו יורדת בטוחה, למרות שהיא רחוקה רק שלוש נקודות מחוף מבטחים. אולי לא יהיו הרבה צופים באצטדיון בפ"ת, אבל יהיה משחק לוהט.
4 צפייה בגלריה
עומר גולן
עומר גולן
עומר גולן. יציל את פ"ת?
(צילום: עוז מועלם)
הפועל חיפה סיימה רשמית את העונה אחרי ההפסד בדרבי בחצי גמר הגביע. למרות שמכבי חיפה הייתה פייבוריטית ברורה, הקבוצה של אלישע לוי איכזבה ועשתה לירוקים חיים קלים, במיוחד אחרי הרחקתו של אלון תורג'מן, מי שהיה האס של הפועל חיפה בתחילת העונה והרס לה את חלום הגביע. עירוני ק"ש נמצאת בכושר טוב, אבל סיימה גם היא את העונה ויש לה אפילו כבר מאמן לעונה הבאה: מנחם קורצקי. אולי העובדות הללו יביאו לנו משחק רב שערים לשם שינוי?
מכבי חיפה רוצה לעשות עוד צעד בדרך לדאבל. היא מובילה את הטבלה בשבע נקודות ועלתה די בקלות לגמר גביע המדינה. עכשיו ניצבת מולה מכבי נתניה, שעד כה לא הצליחה לנצח בפלייאוף העליון ומתרחקת מהמקום הרביעי, שבוודאות יבטיח כרטיס לאירופה לאור העובדה שמכבי חיפה והפועל ב"ש ייפגשו בגמר הגביע. עם כל הכבוד לכדורגל היפה של בני לם, הוא צריך להתחיל להביא תוצאות גם במאני טיים. מבחינת ברק בכר הוא רק צריך לאסוף עוד ניצחון ולהמשיך הלאה, כשיש לך את צ'ארון שרי בכושר כזה - זאת לא אמורה להיות בעיה.
4 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
(צילום: גיל נחושתן)
פורסם לראשונה: 07:30, 22.04.22