מכבי ת"א, כך נראה, נמצאת במשבר העמוק ביותר שחוותה בתולדותיה, כשהיא בדרך הבטוחה לשבירת שיא ההפסדים בעונה הסדירה ביורוליג. הכל מתחיל ונגמר בבחירת השחקנים הזרים, שהקשר בינם לבין כדורסל הוא מקרי בהחלט. למשל, ג'יימס נאנלי הגיע למכבי בתור המושיע שיעלה מספסל ויהיה השחקן ה-6 ואופציה נוספת לזריקה משלוש - אבל הוא קולע 12 נקודות באחוזים רעים מכלל הטווחים (32 מ-3). נאנלי הוא אחת הבעיות הגדולות ביותר של מכבי העונה, שחקן שלא מפגין כבוד לסמל ולמורשת של מכבי, או רצון לשחק כדורסל, ולא פלא שהוא בדרך החוצה.
אבל למרות בחירת שחקנים לקויה בקיץ האחרון, מכבי הוכיחה במספר משחקים שהסגל הנוכחי מסוגל להראות דברים יפיםף כמו בניצחון על ברצלונה. לכן, ניתן להסיק כי מאז המשחק ההוא משהו השתנה במנטליות של הצהובים, והגורם העיקרי לכך הוא המאמן יאניס ספרופולוס. העונה יאניס נראה אובד עצות, כשלקבוצה אין כלל שטף התקפי, היא מתקשה מאוד לייצר לעצמה פוזשנים ומאבדת הפרשים בטוחים בדקות הסיום. יאניס מבצע חילופים לא ברורים, ממעיט מערכם של הישראלים ומבצע מהלך אחד שלפעמים עובד אך לרוב לא – לתת את הכדור לסקוטי ווילבקין ומה שיהיה יהיה. החלטתי לחפש ולבדוק אילו שחקנים מכבי יכולה לגנוב מתחת לראדר של הקבוצות באירופה לקראת העונה הבאה:

2 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי. לא מתאים
(צילום: אורן אהרוני)

בונזי קולסון

קולסון בן ה-25 מתנשא לגובה של 1.98 מטרים ומשחק בשתי עמדות הפורוורד. הוא התחיל בליגת הפיתוח, עד שבשנת 2019 חתם בשורות מילווקי באקס בשורותיה ערך 8 הופעות. לאחר מכן קולסון נדד לאירופה וחתם בדרושפקה שמשחקת ביורוקאפ. באותה עונה, קולסון העמיד ממוצעים נאים של 11 נקודות ו-5 ריבאונדים, ואז עבר לשטרסבורג המשחקת בליגת האלופות. קולסון הגיע בצרפת לשיאו עם 18 נקודות ו-6 ריבאונדים, ונבחר לשחקן העונה של ליגת האלופות והליגה הצרפתית. בקיץ היו גישושים מצד מכבי, אך היא בחרה בסופו של דבר בדרק וויליאמס וקולסון חתם בקרשיאקה, בה הוא מעמיד העונה ממוצעים טובים של 16 נקודות ו-7 ריבאונדים.
קולסון הוא פורוורד מגוון עם סט מגוון של יכולות. יש לו מוטת ידיים של 2.13 מטרים התורמת לו בקליטה טובה של ריבאונדים, קליעה טובה מחוץ לקשת, הגנה טובה ויצירת נקודות מכלום. סיפור חייו וסגנון משחקו דומים לאקס צהוב אחר אשר אהוב במיוחד על כל אוהד מכבי – דווין סמית'. שניהם משחקים באותה עמדה ומציגים סגנון יחסית דומה. לכן, קולסון יכול להיות שחקן יורוליג לגיטימי ולהחליף את אנג'לו קלויארו במדים הצהובים בעונה הבאה. בנוסף לכך, קולסון קלע שלשת ניצחון קשה במיוחד מול הפועל ירושלים, מה שגורם לי בתור אוהד מכבי לרצות לראות אותו עושה זאת עוד הפעם, רק עם הקבוצה הנכונה.

ג'סטין פאטון

הסנטר האימתני של הפועל אילת העונה נבחר בדראפט 2017 במקום ה-16. הוא שיחק 4 עונות ב-NBA, אך היה רחוק מלהרשים עם ממוצעים של 4 נקודות ו-3 ריבאונדים. בקיץ האחרון, פאטון חתם לעונה אחת בהפועל אילת בה הוא מראה מה הוא יכול לתת. מדובר בסנטר בן 24 המתנשא לגובה 2.16 מטרים ומעמיד ממוצעים נפלאים של 14 נקודות עם 60% מהשדה, 6 ריבאונדים ושתי חסימות.
פאטון ניחן באתלטיות רבה וכוח אדיר בצבע. אין סנטר יותר דומיננטי ממנו העונה בליגה. הוא מזכיר בסגנון משחקו סנטר אחר אשר כיכב בעונה שעברה בהפועל אילת, ג'וש ניבו, שעבר מאז לז'לגיריס קובנה מהיורוליג ומספק אצלה ממוצעים נפלאים של 8.5 נקודות ב-68.5% מהשדה ו-6.5 ריבאונדים. לפי דעתי, פאטון יכול לחזק קו קדמי אימתני כסנטר שני. בקיץ האחרון, ניבו חמק למכבי מהידיים ואני מקווה שמכבי תשים לב לשחקן שהחליף אותו בקבוצה הדרומית ותחתים אותו על חוזה ארוך טווח.

2 צפייה בגלריה
ג'יימס מנסה לשמור על פאטון
ג'יימס מנסה לשמור על פאטון
ג'סטין פאטון
(צילום: עוז מועלם)

ווייד בולדוויין

הקומבו גארד בן ה-25 מבאסקוניה, המתנשא לגובה 1.93 מטרים, נבחר על ידי ממפיס גריזליס בבחירה ה-17 ב-2016. בולדווין העביר 3 שנים בליגת ה-NBA, אך לא הצליח להרשים ונדד אל מעבר לים. בעונתו הראשונה במפעל האירופי הבכיר, בולדווין איכזב באולימפיאקוס כשרשם 5.5 נקודות לערב. לאחר מכן, בולדווין רשם ענת פריצה במדי באיירן מינכן כשהוביל אותה אל הפלייאוף וכמעט לפיינל פור. אשתקד הוא עמד על 15 נקודות ו-4 אסיסטים. בולדווין הוא שחקן מהיר וזריז בעל יכולות אתלטיות גבוהות, קומבו-גארד קלאסי שמנהל את המשחק וגם יודע לייצר נקודות.
בקיץ האחרון מכבי התעניינה בגארד המוכשר, אך הוא בחר ללכת לבאסקוניה, החלטה שהתבררה כטעות עבורו. הוא מראה ירידה ביכולת בכל פרמטר במשחק שלו, עם 12 נקודות ב-46 אחוזים מהשדה ו-3 אסיסטים. הוא לא נראה מחובר לקבוצה ולא מצליח להביא את הכישרון שלו לידי ביטוי. הדבר הוציא אותו מהפנקסים של הקבוצות החזקות באירופה, ולהערכתי מכבי יכולה "לחטוף" אותו בחוזה יחסית נמוך (900-800 אלף דולר לעונה). סגנון משחקו מתאים מאוד לצד שחקן כמו סקוטי ווילבקין.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.