"אני חושב שהכול ריאלי, זו לא בושה להיות עם שאיפות גבוהות. הולגר מכוון גבוה כל הזמן ולכן הוא מצליח לעשות דברים נהדרים. הוא לא מציב לעצמו גבולות ואם הוא עומד במטרות שלו, זה נהדר. אם לא, זה גם בסדר. הוא ישיג את מה שהוא רוצה בעוד חצי שנה, שנה, שנתיים או שלוש שנים, ייקח כמה שייקח".
הדברים האלה הם של פטריק מורטוגלו, מאמנו והמנטור של הולגר רונה. הטניסאי הדני בן ה-19, שסיים את שנת 2022 עם זכייה בתואר מאסטרס ראשון, פותח את 2023 עם שאיפות גבוהות כשהוא מכוון הכי גבוה שאפשר. עם משפחה תומכת ומעורבת מאוד וכישרון אינסופי, רונה מקווה להגיע לשלבים המתקדמים כבר באליפות אוסטרליה שיוצאת לדרך בתחילת השבוע הבא.
4 צפייה בגלריה
הולגר רונה טניסאי דני
הולגר רונה טניסאי דני
לא מפחד להציב מטרות. רונה
(צילום: גטי אימג'ס)
ואכן, רונה הגיע לקליימקס אדיר בטורניר פריז מסבב המאסטרס 1,000 בתחילת נובמבר. הוא עבר כנראה את הדרך הכי קשה שיכול היה לקבל וגבר על חמישה יריבים מהטופ 10 העולמי בדרך אל התואר. בכך הדני הפך לטניסאי הראשון מאז 1990 שמנצח חמישה שחקני טופ 10 בדרך לתואר, שאינו טורניר גמר הסבב. הוא ניצח בקושי את סטן ואוורינקה בסיבוב הראשון ואחריו כך ניצח את הוברט הורקאץ' (10 בעולם בזמן הטורניר), אנדריי רובלב (9), קרלוס אלקראס שפרש בפיגור (1), פליקס אוז'ה עליאסים (8) ובגמר סיפק הופעה הרואית וחזר מפיגור מערכה ל-6:3, 3:6, 5:7 מול נובאק ג'וקוביץ' (7), במשחק בו הציל שש נקודות שבירה במשחקון האחרון.
הדני בן ה-19 זכה ב-2022 בשלושה תארים (גם במינכן ושטוקהולם), אבל ברור שבפריז זה היה הגדול והחשוב מכולם. "זה מדהים, התחלתי את השבוע עם זה שהצלתי שלוש נקודות משחק ואז להיות כאן עם הגביע זו תחושה מדהימה", אמר רונה אחרי הזכייה, "זו התחושה הכי טובה בחיי. זה חלום שהתגשם למרות שיש לי חלומות גדולים יותר. זה צעד טוב בדרך שאני הולך בה ורוצה להגיע למצב שבו אוכל לשחק במשחקים כאלה מול הגדולים בהיסטוריה כמו נובאק".
4 צפייה בגלריה
הולגר רונה טניסאי דני עם אמו אנקה ומאמנו פטריק מורטוגלו
הולגר רונה טניסאי דני עם אמו אנקה ומאמנו פטריק מורטוגלו
עם אמא אנקה והמאמן פטריק מורטוגלו אחרי הזכייה בטורניר המאסטרס בפריז
(צילום: גטי אימג'ס)
המסע של רונה, שנולד בפרברי קופנהאגן, לא היה פשוט. הוא מגיע ממדינה שלא בדיוק מכורה לטניס והצמיחה בעבר רק את קרוליין ווזניאקי, וגם היא בעיקר דרך דחיפה אדירה של אביה. הדמות הדומיננטית בחייו של הולגר היא אמו אנקה, שגם הוגדדה כמאמנת שלו בעבר. "קשה להיות היחיד בדנמרק עם החלום הגדול הזה", אמרה האם הגאה בכתבה במסגרת הפרויקט "לגדל אלופים" של Tennis Majors לפני שנתיים, "אף אחד מסביבו לא באמת מבין מה קורה, אז הוא די פריק בדנמרק".
לכן, ב-2016 כשהוא בן 13 בלבד עבר רונה לצרפת והשתקע באקדמיה המפורסמת של מורטוגלו. עוד לפני שחגג 16, הוא כבר הספיק לזכות ברולאן גארוס לנוער ולכולם היה ברור שמדובר בעילוי.
מורטוגלו, שהצטרף אל הצוות של הדני השנה כמאמן שלו לצד האמא, סיפר על ההגעה שלו לאקדמיה: "הוא היה אחד הטובים בקבוצה של עד גיל 14, אבל לא בלט במיוחד. לא הייתה לו איזו חבטה יוצאת דופן, הוא לא שיחק בצורה רגועה, לא היה לו את מה שאנשים מחפשים בגיל הזה. אבל היכולת המנטאלית שלו, הנחישות, זה משהו שהיה אצלו מגיל צעיר מאוד וגרם לו להתבלט".
4 צפייה בגלריה
הולגר רונה טניסאי דני אחרי הזכייה ברולאן גארוס לנוער
הולגר רונה טניסאי דני אחרי הזכייה ברולאן גארוס לנוער
לא התבלט כילד, אבל כן עשה את זה ובגדול מאוחר יותר. רונה אחרי הזכייה ברולאן גארוס לנוער
(צילום: AP)
עם זאת ולמרות שהוא דני, לרונה יש פיוז קצר ומזג חם מאוד ולאורך השנים הוא גם היה מעורב במספר שערוריות. הראשונה הייתה ביוני 2021 כשרונה שיחק בצ'לנג'ר בביילה, בו גם זכה. בחצי הגמר מול תומאס מרטין אצ'ברי, הוא צעק בעצבים ובדנית: "אתה שחקן קוקסינל", "אתה משחק כמו תחת הומו" ואז צעק "אלה (Allez בצרפתית כמי שבכל זאת היה באקדמיה של מורטוגלו), הומו".
לאחר האירוע ב-ATP הוציאו הודעה רשמית, בה נכתב: "אנחנו מחויבים להבטיח סביבה מכילה לכל השחקנים, הצוות והאוהדים ואין מקום לשום הערות הומופוביות בטניס". רונה בעצמו טען מיד לאחר המשחק שצעק את זה על עצמו ולא לעבר יריבו ואז פרסם הודעה באינסטגרם: "אני רוצה להתנצל אם פגעתי במישהו כשהשתמשתי במילים פוגעניות כלפי עצמי בחצי הגמר. אני מתנצל וכמובן שזה לא יקרה שוב". לאחר מכן הוא שוב התנצל בריאיון.
מי שכמובן התערבה הייתה האמא אנקה, שהעלתה פוסט בו תקפה את TV2 הדנית וטענה שהם רק מחפשים רכילות ולהטריד אותו. ובכלל, האמא וגם אחותו של הולגר מעורבות מאוד בעניינים ותמיד לצידו. האחות הדוגמנית אלמה הפכה לכוכבת במהלך שמינית גמר רולאן גארוס בשנה שעברה כשקיבלה יותר קלוז אפים מאחיה ויריבו סטפנוס ציציפאס גם יחד. או כמו שצייצה אז מישהי: "מעולם לא ראיתי שידור בו יש כזו אובססיה כלפי מישהו ביציע כמו שהבמאי הזה אובססיבי כלפי אחותו של רונה במשחק הזה".
השתיים גם פעילות מאוד באינסטגרם (לאלמה יש כמעט 23 אלף עוקבים) והן משתפות בסטורי כמעט כל כתבה שנכתבת איפשהו בעולם על הולגר (אם אתן קוראות גם את זה, אז היי!), שבעצמו מגיב לא פעם לאנשים בטוויטר שכותבים עליו משהו. האמא והאחות גם מלוות אותו בטורנירים רבים והמשפחה יוצאת לחופשות ביחד וכל חבריה מגיבים אחד לשני באינסטגרם כל הזמן.
הקלוז אפים על אחותו של רונה לא היו האירוע החריג היחיד ברולאן גארוס בשנה שעברה. ברבע הגמר רונה כמעט הלך מכות עם יריבו הנורבגי קספר רוד, שניצח אותו. בסוף המשחק, בו רונה גם צעק על אמו שתעזוב ואז טען שזה לא כוון כלפיה, הוא לחץ את היד בקרירות ליריב, שבתגובה הניד את ראשו בכעס. לאחר המשחק, רונה טען שרוד הגיע אליו בחדר ההלבשה וצעק לו בפרצוף "יש!" כדי להתגרות בו.
לרוד הייתה גרסה אחרת לאירועים והוא אמר: "אני לא מכיר את הולגר אישית, אבל ראיתי בטלוויזיה שיש איתו דרמות כל הזמן. הוא צעיר וחדש, אז אפשר לסלוח לו, אבל כשזה על במה גדולה אז זה אולי סימן שהגיע הזמן להתבגר. מה שהוא אומר זה שקר אחד גדול, זה לא קרה מעולם. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שהוא משקר ככה".
4 צפייה בגלריה
הולגר רונה טניסאי דני עם נובאק ג'וקוביץ'
הולגר רונה טניסאי דני עם נובאק ג'וקוביץ'
החמיא לו בגדול. ג'וקוביץ' עם רונה
(צילום: גטי אימג'ס)
אם התחלנו בטורניר המאסטרס בפריז, אז לשם גם נחזור. בסיבוב הראשון מול ואוורינקה, השוויצרי אמר לרונה במהלך המשחק שהוא מתנהג כמו תינוק. לאחר המשחק, בזמן לחיצת היד הוא אמר לו: "אני מציע לך שתפסיק להתנהג כמו תינוק במגרש".
אחרי כל מה שאמרנו, צריך גם לדבר על המעלות של רונה ויש רבות כאלה. מעבר לאופי אדיר, יכולת להילחם תמיד, כריזמה שמבטיחה שאף פעם לא משעמם איתו (ואינספור תנועות גוף עצבניות שמרתקות אותך אליו) ומשפחה תומכת (יש יאמרו שיותר מדי), לרונה יש גם הרבה טניס. אבל למה שאנחנו נדבר על זה כשאפשר לתת לג'וקוביץ' לעשות את זה? "הוא דומה לקרלוס אלקראס מבחינה פיזית, אני חושב ששניהם חזקים מאוד פיזית ומתאמנים חזק מאוד. שניהם משקיעים המון. הם מתגוננים בצורה טובה מאוד. לרונה יש בקהנד יותר טוב ולאלקראס יש פורהנד טוב יותר. וזה לא שהפורהנד של רונה לא טוב, הוא משתפר גם במובן הזה. זה לא שיש הבדל עצום בין הפורהנד לבקהנד שלו, מדובר בשתי חבטות נהדרות. הוא שחקן שלם מאוד כבר בגיל 19, זה מרשים מאוד. גם האנרגיה שלו במגרש, כמה שהוא רוצה את זה וכמה שהוא נוכח במשחק כל הזמן. זה מרשים מאוד".
פורסם לראשונה: 07:32, 11.01.23