אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, ערן זהבי יכבוש הערב את השער ה-400 שלו בקריירה. העובדה שתמיד יודעים שזהבי יגיע לשיא מסוים אם הוא עומד על הפרק, היא הישג בפני עצמו. זהבי כמעט אף פעם לא מאכזב. כך היה כששבר את שיא השערים לעונה אחת בליגת העל - עם שער דרמטי בדקה ה-90 מול בית"ר ירושלים, וכך היה עם המחווה למוטל'ה שפיגלר, כשזהבי הפך למלך שערי הנבחרת. הכל מוכן לשער ה-400, אז הוא יכבוש אותו הערב. המעמד יהיה פחות חגיגי, בגלל המצב, אבל זה עדיין ציון דרך מרשים לחלוץ שבתחילת הקריירה שיחק בכלל כקשר.
אבל עם כל הכבוד ל-400 השערים, המספר שבאמת מעניין את זהבי הוא 206. 206 השערים שכבש אלון מזרחי בליגת העל. לזהבי יש כרגע 150 שערים, כך שקשה לראות איך השיא של מזרחי נשבר העונה. זהבי יצטרך להמשיך לכבוש בקצב בו הוא נמצא כעת כדי לשבור את השיא במהלך העונה הבאה.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
(איור: ליאו אטלמן)
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
אפילו שהוא בן 36, עדיין אי-אפשר לדמיין את רגע הפרישה שלו. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
אלון מזרחי עבר בהרבה קבוצות כדי לשבור את השיא הזה עד שפרש מכדורגל. הוא יודע מה דרוש כדי לשבור אותו; הוא יודע שזהבי יכול לעשות את זה. אפילו שכלפי חוץ ה"אווירון" משדר שהכל בסדר, ושאין סיכוי שזהבי באמת ייקח לו את הכתר - בתוכו הוא כנראה יודע את האמת, זהבי בדרך ל-206 שערים. גם שיא הנקודות ב-NBA של קארים עבדול ג'באר נראה בלתי שביר, ולברון ג'יימס הגיע אליו עם הרבה נחישות. גם אלון מזרחי, כמו עבדול ג'באר, יצטרך להיות ביציע ולכבד את כללי הטקס בזמן שערן זהבי ישבור לו את השיא, בעונה הבאה או בזאת שאחריה.
אפילו שהוא בן 36, עדיין אי-אפשר לדמיין את רגע הפרישה של זהבי. זה נראה רחוק מאוד, הוא עדיין המלך של מכבי ת"א. רק פציעות יכולות לעצור אותו עכשיו, הוא עדיין בשיאו: העונה יש לו 16 שערים ב-19 הופעות במכבי ת"א. אצל כל חלוץ ישראלי אחר זאת הייתה מתויגת כעונה מפלצתית, אבל זהבי רק התחיל להתחמם. לפני שישבור את השיא, הוא צריך לקיים את ההבטחה המקורית שלו מהעונה שעברה: להחזיר למכבי ת"א את האליפות.
4 צפייה בגלריה
עבר בהרבה קבוצות כדי לשבור את השיא עד שפרש מכדורגל. מזרחי
עבר בהרבה קבוצות כדי לשבור את השיא עד שפרש מכדורגל. מזרחי
עבר בהרבה קבוצות כדי לשבור את השיא עד שפרש מכדורגל. מזרחי
(צילום: ראובן שוורץ)
מה שטוב אצל זהבי הוא שהשיאים לא באים על חשבון ההישגים הקבוצתיים, לפחות לא במכבי ת"א. רובי קין פתח את העונה בצורה הכי טובה שיכולה להיות. היא נראית בלתי עצירה בליגת העל והיא נמצאת במקביל גם בקמפיין אירופי מוצלח, זה שילוב שלא היה אצל ולדימיר איביץ'. ניצחון על גנט ביום חמישי הקרוב יבטיח עלייה לשמינית גמר הקונפרנס-ליג, וזאת כבר תהיה פתיחה חלומית. קין בנה מכונה שלא תלויה רק בשערים של ערן זהבי, ואולי דווקא הידיעה שלא הכל תלוי בו מאפשרת לזהבי לפרוח גם בגיל 36.

דגו תופס ביטחון

שבוע מוצלח עבר על האלופה עם ניצחון על באר-שבע ותיקו מול ויאריאל. הביטחון של מסאי דגו עלה והוא אפילו מבקש שיגיע רכש בינואר במסיבת עיתונאים. גם אם לא יגיע רכש, מכבי חיפה חייבת להתמודד על האליפות עד הרגע האחרון. המשחק מול בית"ר ירושלים אמור להיות לא כוחות. על אף הניצחון בדרבי, בית"ר קבוצה לא טובה וההתקפה שלה תלויה במצבי הרוח של ירדן שועה. על ההגנה של בית"ר לא מדברים, כי היא לא באמת קיימת. אמנם צחקו על זיו אריה ואמירת ה"בכדורסל זה נגמר 30 הפרש לטובתנו", אבל הוא לא טעה: מול הגנה כזאת חייבים לכבוש. ההתקפה של מכבי חיפה פחות רחמנית מזו של הפועל ירושלים, וכמובן הרבה יותר מוכשרת.