קיץ 2022 של מכבי ת"א מזכיר בצורה חשודה מאוד את קיץ 2017.
אז, אחרי הדחה מביכה בחצי הגמר, מכבי ת"א שמה את כל יהבה על הפנטזיה שלה באותו קיץ: דייויד בלאט. הפעם, את בלאט החליף צ'אבי פסקואל בתור המאמן המחוזר שכל האוהדים חולמים לראות על הקווים. אז, אחרי שכל הציפיות נבנו היטב, בלאט תקע ברז בדקה ה־90 והשאיר את מלאכת שיקום האמון המרוסק והסגל לאיש אחר, שמושך הרבה פחות מנויים. הפעם, אחרי שאוהדי מכבי ריפרשו את הטוויטר כל חמש דקות, זניט פוצצה את הבלון בדקה ה־90 עם הסירוב לשחרר את פסקואל. אז, מכבי הלכה על תוכנית ב', נבן ספאחיה, שנתפס כמינוי בטעם של פשרה. הפעם, מכבי הלכה על תוכנית ב' שלה: עודד קטש, שנתפס גם כן כמינוי בטעם של פשרה.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
נתפס גם כן כמינוי בטעם של פשרה. קטש
(צילום: שאול גולן)
עשור לפני קיץ 2017, אחרי שקטש חתם במכבי בקדנציה הראשונה שלו, הוא סיפר שהתקשר לאמא שלו ואמר לה: "עשיתי טעות". אתמול כבר טען שהחזרה מרגישה לו כמו הדבר הנכון. ואפשר להבין למה: קטש ידע מאז כמה וכמה גלגולים כמאמן, התחשל, למד, הספיק לטעום גם מהיורוליג וידע להגיד בחורף "לא" למכבי על הצעה לחוזה עד סוף העונה, כדי לקבל בקיץ חוזה טוב בהרבה, לשנתיים, עם אפשרות לבנות קבוצה מאפס.
אבל האם מכבי עשתה את הדבר הנכון כשהחליטה לבחור דווקא בקטש אחרי הכישלון בהבאת פסקואל? בין קטש לפסקואל יש גם היום, עמוק בתוך הקיץ, מגוון מאמנים אירופים מנוסים על המדף. לא נוצצים כמו פסקואל, אבל בטח בקליבר גבוה מקטש: החל מוולימיר פרסוביץ' שסגר עונה טובה עם קאזאן עד הרחקת הרוסיות ורשם ברזומה שני פיינל־פורים עם באסקוניה, ועד אלכסנדר ג'ורג'ביץ' שזכה רק עכשיו באליפות טורקיה עם פנרבחצ'ה, אחרי שבשנה שעברה לקח אליפות באיטליה עם וירטוס בולוניה.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
חייבים לתת לו באמת את המושכות. קטש
(צילום: עוז מועלם)
במובן הזה המינוי של קטש הוא לא רק פשרה, אלא גם הימור. ואם רוצים שהמינוי הזה יצליח - אם מכבי באמת מאמינה שקטש, עם סגנון המשחק הספציפי והרזומה שלו, הוא האיש שלה עכשיו - אז היא צריכה לתת לו ולשתי הצלעות האחרות במשולש המקצועי (ניקולה וויצ'יץ' ודייויד בלאט) לבנות את הקבוצה המתאימה לו.
במילים אחרות, מכבי חייבת לתת לקטש את המושכות באמת. היא חייבת לתת לו גב, לא רק במשבר הראשון של העונה אלא עוד הרבה לפני שהיא תתחיל. להעניק לו את הכלים להגשים את מה שהוא מאמין בו (ואולי, לשם שינוי, להתחיל את בניית הקבוצה עם רכז מוכח). גם אם קטש לא יעבוד לבד, הוא לא יכול לקבל את התחושה שעובדים לו מעל הראש. לדייויד בלאט יש תפקיד חשוב מאוד בסיטואציה הזו.
בין היתר, לפני כל שחקן אחר שיגיע למכבי, זה אומר גם לאפשר לקטש לקבוע עניין אלמנטרי - מי יהיו העוזרים שלו - ולא להנחית לו "עוזר זר בכיר". זה יהיה הצעד הראשון בכיוון הנכון.