על הפועל חיה בעונת המשחקים 2022/23 נכתב ספר אי שם בשנות ה-80. הספר, ששמו "כרוניקה של מוות ידוע מראש", הוא רומן פורץ דרך בתחום הספרות, בעיקר כי רק מכותרת הסיפור היה יכול הקורא לדעת מה הולך לקרות. ובכל זאת רבים בחרו, אף על פי שידעו את הרעיון המרכזי כבר מהעטיפה, לפתוח את הספר ולהעיף מבט, סתם כדי לוודא שהם לא מפספסים שום דבר מיוחד.
זהו סיפורה של הפועל חיפה, בעצם כמעט בכל עונה. 14 שנה שהיא חברה קבועה בליגה הבכירה, ומצאה עצמה פעמיים לפלייאוף העליון מבליחה. בין קוראי הרומן מההקדמה לאוהדי הפועל חיפה, ההקבלה מדהימה. אלו שכן החליטו להתעמק ביצירה או בקבוצה, עברו תהליך נפשי מייסר עד שהבינו את עומק הטרגדיה.
1 צפייה בגלריה
קונסטנטינוס סוטיריו שחקן הפועל חיפה מול יון ניקולאסקו שחקן בית"ר ירושלים
קונסטנטינוס סוטיריו שחקן הפועל חיפה מול יון ניקולאסקו שחקן בית"ר ירושלים
סוטיריו מול ניקולאסקו
(צילום: נחום סגל)
התיקו המאופס מול בית"ר ירושלים יוצר מראה מדויקת על מה שלא עובד העונה. המשחק פשוט – הקבוצה שתבקיע יותר, תנצח, דבר שהפועל חיפה לא מסוגלת לבצע. עשרה משחקים ללא כיבוש. חוסר חדות וחוסר מזל מול השער שוב הביאו הישג לא מרשים, תיקו עשירי העונה.
כמו כן, האדומים נפלו קורבן לתרמית רכבת אווירית של שחקנים זרים. 11 במספר. 5 מתוכם כבר לא בקבוצה, כך גם המאמן שהביא אותם. באופן אירוני, יואב כץ גילה נדיבות כלכלית ונתן חופש מקצועי לרוני לוי לרענן את מצבת הזרים. ראוי לציון והערכה בעידן בו הבעלים מרבה להתערב לעובדים תחתיו מקצועית. שלושה זרים פתחו במשחק הגורלי מול בית"ר ירושלים, שניים ישבו על הספסל, אחד ביציע. הבלם הקפריסאי סוטיריו הצטיין. מנגד, קמארה ונוביקובאס רשמו עבירות משמעת אנוכיות שמסמלות את חוסר החיבור בין הזרים לישראלים.
הפועל חיפה העונה היא תעלומה, אבל כזו עם תשובה. אוהד שבחר להיסחף למסע, בוודאי ידע שגם השנה – הפועל חיפה תהיה בפלייאוף התחתון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.