לא צריך מומחה או עכבר כדורגל מודרני שיספר לכם עד כמה טימו ורנר היה מוערך טרם הגעתו לפרמייר־ליג. החלוץ הגרמני היה ממובילי הפרויקט של רד בול לייפציג, כאשר נרכש על ידי השוורים משטוטגרט כפרוספקט מסקרן, והוכיח כי הסקאוטים של אנשי רד בול לא טעו לגביו.
בעונת הבכורה שלו במועדון, רשם החלוץ הצעיר 21 שערי ליגה והוליך את לייפציג לסגנות הליגה, הישג שהיה שמור לקבוצות הוותיקות והעוצמתיות בגרמניה, קרי דורטמונד, וולפסבורג, ולברקוזן. בתקופתו בלייפציג רשם ורנר 96 שערים, והוליך את לייפציג שלוש פעמים מתוך ארבע העונות שהיה שם לליגת האלופות. ועל הדרך הפך לאחד השחקנים הבולטים בגרמניה בפרט, ובזירה הבין לאומית בכלל.
1 צפייה בגלריה
טימו ורנר
טימו ורנר
טימו ורנר
(צילום: גטי אימג'ס)
כל זה הספיק לכל הקבוצות הגדולות באירופה לסמן את ורנר כמטרה לגיטימית לכל חוד ששאף להתמודד על תארים, גישושים מפריז ב־2018, המלחמה הקבועה בין באיירן לדורטמונד על כל שחקן בולט בליגה, אבל ההצעה הרצינית ביותר שהייתה לאורך הדרך הייתה דווקא מאנגליה.
באותם ימים, כאשר קישרת את טימו ורנר לחלון ההעברות, השם הראשון שהיה מוזכר היה ליברפול. זה לא סוד שליורגן קלופ היה משקל כבד לאורך כל הדרך בשיחות והחלוץ של לייפציג היה מאוד קרוב מספר פעמים לעבור לפרויקט ממרסיסייד שהיה נחוש להשיב לעצמו את תואר האליפות אחרי יותר מ־30 שנה. המשא ומתן בין המייטי רדס לחלוץ אף פעם לא הבשיל להצעה קונקרטית. מה שהוביל את היריבה הישירה מהליגה, צ'לסי, להכניס את היד עמוק לכיס ולבצע את אחד המחטפים המרשימים שנראו לאחרונה בליגה האנגלית, כאשר הבלוז ראו בגרמני הצעיר כמוביל הפרויקט החדש תחת פרנק לאמפרד והפעילו את סעיף השחרור של ורנר ללא יותר מדי מהמורות בדרך.
ורנר היה אמור להיות המושיע החדש של סטמפורד ברידג' ולהחזיר את הקבוצה ממערב לונדון אל מאבקי הצמרת שהתחלקו באופן סדרתי בין ליברפול למנצ'סטר סיטי. בחלון שבו הגיע ורנר צ'לסי לא הסתפקה רק בחיזוק המרשים לחוד ודאגה לטפח לו סביבה בה יהיה קל להצליח והחלוץ הגרמני לא יצטרך לשאת כל הנטל עליו. ביחד עם טימו נחתו בקבוצה טיאגו סילבה הוותיק, קאי האברץ שהיה ביחד עם טימו מהחשקנים הבמוקשים באירופה ומהבולטים בגרמניה, בן צ'ילוול מלסטר וחאקים זייך שהוליך את איאקס בהולנד, והיה שותף למסע המופלא באירופה ב־2019, כל אלה הצטרפו לסגל מצוין שרץ כבר עונה שלמה ביחד. על הנייר כל הסיבות לורנר לעשות את מה שעשה בגרמניה רק עם מדים חדשים.
התוכניות והתקוות שצ'לסי תלתה בחלוץ הגרמני הלכו בדרך אחרת לגמרי ממה שציפו, הקבוצה לא הצליחה להביע את היכולות שהיו לה על הנייר לדשא מה שהוביל למוליך הפרויקט פרנק לאמפרד למצוא את עצמו מחוץ לכותלי המועדון במהלך העונה. רומן אברמוביץ', בעלי המועדון עד לא מזמן, הבין כי הכסף הרב שהשקיע ברכש קרוב מאוד להיסחף אל עבר אמצע הטבלה וגם באירופה שאלת ההדחה הייתה עניין של זמן. 3 ימים מפיטוריו של המנג'ר האנגלי הגיע למועדון טומאס טוכל, המאמן הגרמני, אקס דורטמונד ופ.ס.ז' הגיע אל מערב לונדון כמה חודשים בלבד לאחר שהוליך את הפרויקט הקטארי מפריז לגמר ליגת האלופות שם נכנע לבאיירן מינכן, ופוטר כמה חודשים לאחר מכן מאלופת צרפת. אברמוביץ' ציפה כי טוכל יעניק תחושת ביתיות ליהלומים הגרמנים בסגל שלו בדמות אנטוניו רודיגר, קאי האברץ, ומעל כולם כמובן, טימו ורנר שהתקשו במארג הנוכחי והאווירה שהייתה סביב הקבוצה. לכאורה חצי העונה הראשונה של טוכל כן הובילה להישגים שהבלוז רשמו זכייה שנייה בהיסטוריה בליגת האלופות נגד מנצ'סטר סיטי בגמר. שגם טימו ורנר היה בעל אחריות קטנה למאורע שכבש שער בחצי הגמר נגד ריאל מדריד ששלח את הבלוז לפורטו.
בעונה הנוכחית הציפייה מוורנר הייתה בשמיים וגם היא התרסקה מהר מאוד לקרקע, אל אף שכולם ציפו מאלופת אירופה להתחבר באופן ממשי ולרוץ ולהתבלט בליגה, הבלוז לא באמת היו פקטור, ורנר עם הזמן נדחק להיות שחקן רוטציה, שהרבה פעמים היה תחליף לרכש ששב הביתה (והספיק לחזור למילאנו) רומאלו לוקאקו.
לשם השוואה ונכון לכתיבת שורות אלה בכל אחת מעונותיו בגרמניה טימו ורנר כבש יותר מכל הקדנציה שלו בצ'לסי, החיבור עם טוכל לא צלח ונראה שהפרוספקט הגרמני חייב לעשות שינוי, בין אם זה ניסיון נוסף וככל הנראה האחרון להוביל את הבלוז ולקיים את התפקיד שלשמו הוא הגיע ב־2020. או לחלופין לנסות יעד אחר שיזכיר נשכחות, בו הוא יוכל להראות קצת מהניצוץ שאותו הוא כל כך הבליט לפני הקדנציה בכחול, הכשרון שם, רק צריך לשחרר אותו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.