בשיתוף הטוטו
שם: דימה דוצנקו
גיל: 17
מקום מגורים: כפר סבא
ענף: התעמלות מכשירים
איך הגעתי לספורט הזה: "עליתי מאוקראינה בגיל שנתיים ב-2008. הכל התחיל מהבית, בעבר אימא הייתה מתעמלת בנבחרת בברית המועצות ואני סוג של המשכתי בדרכה. מגיל צעיר ממש אהבתי לזוז והיו לי המון אנרגיות וכשעליתי פעם ראשונה על המכשיר, זה כל כך היה מרגש עבורי. התחלתי להתאמן בגיל 4 וחצי".
3 צפייה בגלריה
דמיטרי דוצנקו – התעמלות מכשירים
דמיטרי דוצנקו – התעמלות מכשירים
דימה דוצנקו
(צילום: אביגיל עוזי)
הישגים בולטים: אלוף ישראל שנתיים ברצף קרב רב - 2021-2022, אלוף מכביה 2022 בקרב רב, אלוף משחקי אירופה (EYOF) ואלוף אירופה במתח לשנת 2022. בנוסף, שתי מדליות זהב בתחרויות בהונגריה וברלין.
כמה אני מתאמן: "אני מתאמן שש פעמים בשבוע בהדר יוסף בתל אביב - כל יום בערך ארבע שעות ולפעמים קצת יותר. אני משתדל לעבור כמה שיותר מכשירים בכל אימון, לפעמים יש טרמפולינה - זה נועד יותר ללמוד משהו חדש או לתקן את עצמך באוויר. כשאני יוצא מהאימון זו תחושה נעימה. כי יש עייפות, אבל היא כיפית. לפעמים יש באימונים משברים, כשאני לא מצליח תרגילים מסוימים או נופל ומקבל מכות. אבל גם אימון שלא הלך טוב זאת התקדמות בשבילי".
מה החלום: "הצעד הראשון בשביל להגשים את החלום ולייצג את ישראל באולימפיאדה הוא להמשיך להגיע להישגים טובים. המטרה הקרובה היא אליפות העולם, אחר כך משחקי אירופה לנוער וכמובן לעבוד בכל הכוח כדי להשיג את המדליה ולנצח באולימפיאדה".
3 צפייה בגלריה
דמיטרי דוצנקו – התעמלות מכשירים
דמיטרי דוצנקו – התעמלות מכשירים
"כשעליתי פעם ראשונה על המכשיר, זה כל כך היה מרגש עבורי"
(צילום: אביגיל עוזי)
דבר המומחים: "אני חושבת שזה מראה על המון חוסן מנטלי, שיש לך את המסוגלות בפלטפורמה וברמה כזאת להביא את עצמך ממקום של חולשה, ואני חושבת שזה באמת ראוי להערכה", אומרת השייטת האולימפית ורד בוסקילה.
"אני רואה אצל דימה את האפשרות להצליח, מכיוון שהוא מודע היום לוויתורים שהוא צריך לעשות כדי להיות ספורטאי עילית", אומר מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון.
גם הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך מוסיף ומדגיש שדימה נמצא בדרך להצלחה. "להגיע להיות אלוף אולימפי באירופה לילדים זה הצעד הראשון בשביל להגשים את החלום להיות באולימפיאדה. הוא צריך להמשיך להגיע להישגים טובים ולזכות במדליות".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו