כשאומרים את השם "ויניסיוס ג'וניור" הרבה דברים עולים לראש. כרגע, מדובר בפציעה שתשאיר אותו בחוץ למשך חודשיים וחצי. לרוב האנשים, ויניסיוס מסמל בעיקר ליצנות ועוד כמה דברים לא חיוביים במיוחד, כמו הדריבלים האינסופיים, הריקודים והעובדה שהוא מעורר אנטגוניזם רב מצד קהלים ושחקנים יריבים. אך האם ויניסיוס באמת ליצן?
ויניסיוס הוא לא השחקן הראשון שרקד אחרי שער, הוא גם לא הראשון לעשות קצת תרגילים שלפעמים מעצבנים שחקנים וקהלים יריבים. ויניסיוס הוא פשוט שחקן ברזילאי! והוא רוקד ומתנהג בדיוק כמו כוכבי עבר ברזילאים כמו רונאלדיניו, ניימאר, ריבאלדו, רוברטו קרלוס ומרסלו. ועדיין, הוא חוטף אש מאוהדי קבוצות יריבות כמו ברצלונה או מועדונים אחרים בספרד ובאירופה. כשניימאר או רונאלדיניו היו עושים דריבלים כאלה עבור קבוצתם, אותם האוהדים המתלוננים על ויניסיוס כיום היו מתרגשים ומספרים שהתאהבו בכדורגל.

1 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
ויניסיוס
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)

אז אני מבקש מוויניסיוס שלא יפסיק לרקוד. הוא לא צריך להפסיק. זה בדיוק מה שכולנו אהבנו ברונאלדיניו וניימאר, קצב הסמבה והכיף שהם הביאו למשחק, ביחד עם הטכניקה הגבוהה שלהם.
ויניסיוס הוא כנראה הכוכב הכי גדול של ריאל מדריד (אולי חוץ מג'וד בלינגהאם שהגיע בקיץ). הוא מתחיל להתאושש אחרי פתיחת עונה קשה יחסית שעבר בעקבות שינוי המערך של קרלו אנצ'לוטי, שהסיט אותו לשחק יותר במרכז כחלוץ במקום העמדה הרגילה שלו בעמדת הקיצוני השמאלי. אסור לשכוח שהמערך כולו נסמך על בלינגהאם המדהים, בזמן שהכימיה וחלוקת התפקידים בינו לבין ויניסיוס עוד נבנית.
במשחקים נגד בראגה ו-ולנסיה כבר ניתן היה לראות את ויניסיוס הכוכב שהתרגלנו לראות בשנה שעברה, עם הטכניקה המושלמת, הבישולים המדהימים והסיומת המעולה. למי שדאג לגבי המספרים שלו העונה - לא לחשוש, כי הוא מתחיל להתרגל למערך ולמיקום החדש שלו עם שלושה שערים ובישול בשני המשחקים האחרונים. הוא מתחיל להצדיק את המספר 7 המפחיד שיש לו על הגב, מספר שלבשו אגדות ריאל מדריד כמו כריסטיאנו רונאלדו, ראול ובוטרגניו.
הוא לא קיבל את המספר סתם, ממש לא! ב-2022 הוא כבש את שער הניצחון בגמר ליגת האלופות מול ליברפול, זכה כבר בשתי אליפויות במדי ריאל מדריד, ובכדור הזהב האחרון דורג במקום ה-6 והמכובד בזכות 23 שערים ו-19 בישולים בכל המסגרות ב-2022/23.
כשנזכרים בעונות הראשונות שלו בריאל מדריד, חושבים בעיקר על החמצות מסמרות שיער והמון טעויות קריטיות בקבלת החלטות בשליש האחרון של המגרש, אך בעונה הקודמת כבר ראינו ויניסיוס אחר, שכובש ומבשל הרבה יותר, כולל בדרכים שבחיים לא חשבנו שנראה - כמו השער בחצי גמר הצ'מפיונס נגד מנצ'סטר סיטי, עם החיתוך לאמצע והבעיטה המדהימה מרחוק.
אז אמנם הוא עדיין לא סיים את תהליך ההתבגרות שלו, והוא עדיין נופל לדיבורים מיותרים עם שחקנים או קהלים יריבים. אבל לראות את הקוסם הזה משחק זאת חוויה מטורפת, הוא גורם לכל אחד שצופה ממבט ניטרלי להתאהב במשחק הזה מחדש.
אז לפני שאתם מתעצבנים בריקוד הבא שלו, אני מבקש שתיזכרו לרגע אחד בתגובה שלכם לשחקן שגרם לכם להתאהב במשחק, תעלו חיוך קטן גדול מהזיכרון ותיהנו, פשוט תיהנו מהקוסם החדש שעוד יגרום להרבה ילדים להתאהב במשחק.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.