בגיל 39, כשמאחוריו קריירה עשירה ומגוונת, פרנק ריברי הודיע השבוע על פרישה מכדורגל. זה בדיוק העיתוי הנכון לסכם את הקריירה הארוכה והמוצלחת שלו.
הצרפתי, שזכה לכינוי הזהה לשם סרט המאפיה "פני צלקת" בשל התאונה שעבר ב-1985 כפעוט, עשה את כל הדרך לפסגה ועבר לא מעט קשיים. בתחילה שיחק במספר קבוצות ממש לא ידועות, עד שהגיע למץ. ההצטיינות שלו כקשר אחורי שידע גם לכבוש (אם כי בכמויות קטנות יחסית להמשך הקריירה) הביאה אותו בהמשך למארסיי ולגלאטסראיי, והוא התפתח לקיצוני טכני שמאיים על השער ללא הרף.

1 צפייה בגלריה
פרנק ריברי
פרנק ריברי
פרנק ריברי
(צילום: רויטרס)

ריברי, שהפך בינתיים לשחקן בינלאומי עבור נבחרת צרפת, פיתח משם קריירה בת 12 שנה בבאיירן מינכן, שם הוא כבר ממש הפך מהבטחה לסופרסטאר. 124 שערים ב-12 עונות, כולל 6 עם מספרים דו-ספרתיים; זכייה ב-22 תארים ובהם ליגת האלופות, בהחלט יבול מרשים. בנבחרת, מנגד, לא זכה ריברי לשום הישג מרשים במיוחד. במונדיאל 2006, הטורניר הראשון שלו, הוא וצרפת והוא נוצחו בגמר ע"י איטליה בפנדלים.
בסוף הקריירה שלו ריברי נופה מבאיירן כחלק מהצערת הקבוצה. ב-2019 הוא עבר לפיורנטינה ושם זכה להרבה פחות קרדיט ודקות מבעבר. הוא עבר בעונה שעברה בסלרניטאנה באיטליה, והעונה החליט לפרוש כבר במהלך המשחקים. ריברי סיכם עם ההנהלה שהוא יישאר בשלב זה כעוזר המאמן.
אז מה הצעד הבא? האם יישאר בכדורגל? אולי יילקח בחשבון לצוות האימון העתידי של צרפת, אחרי עזיבתו הצפויה של דידייה דשאן בקיץ? מה שבטוח הוא שאחד מהשחקנים המהירים והאינטליגנטים שדרכו על הדשא בשנים האחרונות השאיר הרבה זכרונות טובים להתענג עליהם. כל השאר, הוא בגדר חידה אחת גדולה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.